2021-01-04, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
P tal om pensioner. Jag jobbade under gymnasietiden ocu under min 401 dagar lnga militrtjnstgring samt nr jag gick p Universitetet. Jag har haft full pensionspong sedan 1990 tills jag slutade jobba vid 55. Nr jag ser vad jag kan f ut vid 62 s r det ett belopp som r lgre n minimilnen i Sverige och i nrheten av OECDs fattigdomsgrns- Nu har jag stora privata och framfr allt tjnstepensioner. Jag ser det som uteslutet att jag skall betala 3-4 gnger i skatt jmfrt med vad jag fr ut frn pensionssystemet. Jag mste sga att jag hellre betalar 50% skatt i Portugal n i Sverige
Intressant trd.

Finns det ngon minimiln i Sverige?
Citera
2021-01-26, 16:01
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perversitet
Det r lustigt att narkomanerna som r mest intresserade av den frgan aldrig skulle ha rd och kapacitet att flytta dit. Det r lite "putll p er, grevar och baroner" ver det.

http://historiskbildbyra.imagedesk.s...htm?ID=2170985

Jag r inte narkoman om det var det du insinuerade.
Citera
2021-01-26, 18:18
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
I vilka spanska stder och omrden finns dessa spansktalande latinamerikaner? De kanske gillar svenskar.

Sevilla och Valencia r stderna du ska resa till.
Senast redigerad av Prinsessbakelse 2021-01-26 kl. 18:20.
Citera
2021-01-26, 19:09
Medlem
bomhulls avatar
Portugiserna och svenskar r vldigt olika bde till utseende och beteende.Knner man sig inte som en utbling?
Citera
2021-01-29, 14:02
Medlem
Det r frsta gngen jag hr att Portugal r rikt p olika droger. Det ser mer ut som Holland. Och varfr tillhr Portugal Kina ???
Citera
2021-02-14, 21:46
Medlem
Zebogevos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie2
Beror dock vldigt mycket p biltyp, rsmodell, emission mm .. jag skattade in min gamla
Prius 2008 kostade bara 500 EUR .. dock s var pappersexercisen inte att leka med
Har precis brjat samma resa fr hojen som fortfarande rullar runt med svenska sktyltar...

r det ens lnt att slpa med sig egen bil/mc frn Sverige vid en flytt?
Citera
2021-02-15, 06:36
Medlem
Zebogevos avatar
Hej och tack fr en intressant trd. Jag har en lite annorlunda frga...tror jag.

Som jag frsttt s r bde du och din fru runt 50-55 r vilket innebr att ni skert har frldrar vid liv. Hur har era tankar gtt runt att lmna dessa i en period d dom kommer behva mer och mer hjlp. Ngot ni funderat p alls och i s fall hur har ni och era frldrar hanterat detta?
Citera
2021-02-15, 08:12
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebogevo
Hej och tack fr en intressant trd. Jag har en lite annorlunda frga...tror jag.

Som jag frsttt s r bde du och din fru runt 50-55 r vilket innebr att ni skert har frldrar vid liv. Hur har era tankar gtt runt att lmna dessa i en period d dom kommer behva mer och mer hjlp. Ngot ni funderat p alls och i s fall hur har ni och era frldrar hanterat detta?

Man har sitt eget liv att leva.
Dessutom r de endast ett snabbt flyg borta.
Citera
2021-02-17, 00:41
Medlem
Nice.. Har funderat ett tag p att bara dra ivg ett tag

Citat:
Ursprungligen postat av RepentNow
Jag frstr att det inte r olagligt att inneha och bruka cannabis, men hur fungerar det med frsljning av just denna drog? Fr det sljas i ngon form av butik? Hur skulle du g tillvga om du ville handla lite cannabis?
Vad jag vet r det inte lagligt, s man fr inte slja. Istllet har man avkriminaliserat alla droger som gller eget bruk.
I Spanien fr man iaf ha 4 Cannabis plantor per hushll om jag sitter p rtt info
Citera
2021-02-17, 01:42
Medlem
Ajembacks avatar
Intressant trd! Fortstt skriv bara!

Hur r det med insekter, ormar och andra krk i Portugal? Jag avskyr framfrallt spindlar, finns det farliga arter, och r de stora..?
Citera
2021-02-17, 21:54
Medlem
Rotrilles avatar
S kan man ju undra om den spanskan man plgades med i skolan fungerar som talstt. Inte fattat ett ord.
Citera
2021-02-17, 22:02
Bannlyst
Bra jobbat tycker jag.

Mste vara sknt, nrmast befriande att slippa det svenska drhuset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in