Igår, 12:58
Medlem
omxs 3500 snart Bara och följa strömmen...Jobbigt motströms
Senast redigerad av piiluu Igår kl. 13:14.
Citera
Igår, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Idag är det nog iran-usa kriget som lugnat ner gissar jag.
All time high var och varannan vecka
Citera
Igår, 13:30
Medlem
Kaenkelberries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DittMuppHelvete
KOSPI aka Samsung och Hynix upp 1,8% respektive 3.24%, alla större halvledarföretag ligger plus i förmiddagshandeln på DJ.

Det kommer antingen bli åka av eller så kommer det bli upp och ner sidledes en vecka till.

Jag tror på en uppgång med halvledarna, mag seven rides again osv.

Japp blir en intressant afton att följa. Jag noterade att ett bolag som tillverkar chip i Kina rusade som mest 535% första handelsdagen och är större än Intel redan.
Jag har Marvell, Palantir, Western Digital och SK Hynix. Dessa är upp mellan 2-5% i förhandeln…
Senast redigerad av Kaenkelberrie Igår kl. 13:37.
Citera
Igår, 14:43
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snakewatch
All time high var och varannan vecka

Tyvärr har jag haft en hel del nedgång i min portfölj tidigare men nu är det plus varje dag.
Kommer nog inom några månader vara plus totalt också skulle jag gissa.
Citera
Igår, 15:40
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaenkelberrie
Japp blir en intressant afton att följa. Jag noterade att ett bolag som tillverkar chip i Kina rusade som mest 535% första handelsdagen och är större än Intel redan.
Jag har Marvell, Palantir, Western Digital och SK Hynix. Dessa är upp mellan 2-5% i förhandeln…

De e rally. Undantaget om den Fanta-färgade mannen säger något sjukt igen eller något annat hemskt.

Det lär väl säljas av en del sista timmen men på det hela taget är det grönt hela vägen.

Google upp 3% vid öppning.
Citera
Igår, 15:59
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
...aaaaand it fizzles.

Redigering : drönarna Irak Saudiarabien?
Senast redigerad av DittMuppHelvete Igår kl. 16:02.
Citera
Igår, 16:30
Medlem
Kaenkelberries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DittMuppHelvete
De e rally. Undantaget om den Fanta-färgade mannen säger något sjukt igen eller något annat hemskt.

Det lär väl säljas av en del sista timmen men på det hela taget är det grönt hela vägen.

Google upp 3% vid öppning.

Nu är det mesta på rött igen … Palantir dock fint upp samt Google då. Marvell, SK Hynix och de andra är på rött… varför kan man undra?
Citera
Igår, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Tyvärr har jag haft en hel del nedgång i min portfölj tidigare men nu är det plus varje dag.
Kommer nog inom några månader vara plus totalt också skulle jag gissa.
Ja det är svårt att vara minus med denna börs men nu vill jag ha ner den ett par procent. Omx under 3k hade varit perfekt.
Citera
Igår, 16:44
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaenkelberrie
Nu är det mesta på rött igen … Palantir dock fint upp samt Google då. Marvell, SK Hynix och de andra är på rött… varför kan man undra?

Det är ett ordentligt fall nu. Trump har fuckat runt för länge.
Citera
Igår, 23:32
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Jodå, det vet jag, men hade inte pengar på mitt isk, något jag gärna vill ha innan jag lägger en köporder. Nu försov jag mig dock.

Hur fungerar det hos Avanza och Nordnet, om man lagt en order och inte har täckning? Köps det och jag får en skuld? Eller vänta, jag tror inte ens att jag kan lägga en order om jag inte har pengar på kontot.

Tror jag hade en liten skuld nån gång på Avanza efter ett köp, tror det var nått med courtaget. Men om man inte har pengar för aktierna så går det nog inte att köpa alls.
Citera
Idag, 01:02
Medlem
Kaenkelberries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Tror jag hade en liten skuld nån gång på Avanza efter ett köp, tror det var nått med courtaget. Men om man inte har pengar för aktierna så går det nog inte att köpa alls.

Har hänt mig flera gönger då saldot på ISK inte är synkat med ISK-depån - det händer inget men givet att du får se till att det regleras på 3 dagar. I annat fall så kan banken tvångsaälja aktier du har köpt för att täcka skulden.
Citera
Idag, 09:41
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Största börsfallet på KOSPI på 30 år.

Antingen vänder kvartalsrapporterna det här eller så kan vi call it a day.

I så fall är det säkert att den sk AI-bubblan brast och Trump är förmodligen den värsta klåparen i modern tid.

"det här kriget är över på 24 timmar" Nu är det fred. Nu är det inte fred. Nu är det fred. Nu är det inte fred.

Marknaden klarar inte sånt i längden.

Iranierna är mer pålitiliga än Trump i vad de säger, då är det lite kris i den fria världen så att säga.
Senast redigerad av DittMuppHelvete Idag kl. 09:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in