2021-02-09, 22:38
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
-0,67 idag. Låg på nästan -3% i början av dagen.
Citera
2021-02-09, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Genomsnitt på -0,8%

ZOM rasade -15%.

CTRM steg 7%, och stängde över $1! Ett stort steg i rätt riktning då den behöver 10 efterföljande dagar över $1.

CCIV stängde på +2% efter att ha legat på minus hela dagen. Sammanslagning på väg?

Väntar på att AMC ska ner under $3 så jag kan köpa igen. SÄLJ ENVISA JÄVLAR

Håll dig borta från AMC, livsfarligt!
Finns gott om aktier som kan ge dig typ dubbla procenttal per dag utan att vara så farliga som AMC som kan dyka och förstöra din ekonomi
Citera
2021-02-09, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Finns gott om aktier som kan ge dig typ dubbla procenttal per dag utan att vara så farliga som AMC som kan dyka och förstöra din ekonomi
Köpte på 2,66 sen började WSBjippot som drev upp den till 20, bara bra erfarenheter.

Jag tror på servicebranschen rent generellt när restriktionerna lättar. Rimligt pris för AMC är $2 - $3 så ser ingen fara med att köpa när volatiliteten har lagt sig.
Citera
2021-02-10, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund

Nu är väl iofs 3 dollar ett rimligt pris på AMC med tanke på vaccin, stimulanserna på 1.3 miljarder dollar eller vad det nu var och så vidare.

Tror inte AMC för 3 dollar är någon mer riskfylld investering än genomsnittet.
Citera
2021-02-10, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Gaming Innovation upp ytterligare 14% idag

ExpreS2ion biotech dök därmed som en Boeing Max Har därför redan sålt av. Gick ur med 5% vinst.
Gaming Innovation upp ytterligare 9% idag

Berg- och dalbana i ExpreS2ion. Har nu köpt en ny post, som svingat sig upp +12% under dagen. Lagt in ny stop loss motsvarande ca 5% vinst, ifall den skulle störta igen. Forstätter den uppåt så följer jag förstås efter och petar min stopp uppåt också.

Gött med Evolutions rapport och +4%. Trots det gick min momentumportfölj som helhet bara +0,3%.
Citera
2021-02-10, 19:07
Medlem
Kör Arcane Krypto just nu.
+12% rätt ok resultat.
Har även lite kapital i bull olja, går som tåget nu när det är kallt ute.
Citera
2021-02-10, 21:36
Medlem
Man kunde ju glädja sig åt Kindred och Evo idag. Annars går portföljen ok, på tre månader är jag upp 14,7% att jämföras med 8,6% för OMXSGI.

Andra bra innehav är Embracer, Teqnion, Soltech och Plejd. Det är de som driver portföljen, sen har jag en del jag hoppas kan komma igen, typ Inwido, Note, AQ, Musti och en drös till.

Vi får se, jag jobbar och får lön så det spelar ingen roll hur det går på kort sikt.
Citera
2021-02-10, 21:44
Medlem
LeifD2s avatar
Blandat.
XXL är ett sorgebarn som gått ned kraftigt efter att dom pressenterade en kalasbra Q4-rapport. Jag tänker dock inte sälja utan väntar ut att Corona-krisen med stängningar lugnar ned sig och/eller politikerna nyktrar till och inser att man inte kan stänga allt av butiker i evighet om man skall ha några butiker alls kvar i framtiden.

Sålde mina DNO som det inte hände något radikalt med (ett knasköp i sommras. Gick väl några 100-lappar plus men orkade inte vänta. Givetvis gick kursen upp 2% 5 minuter efter att jag hade sålt.

Elop gick kraftigt upp idag, dagens glädjeämne. Annars var det ganska mycket svagt ned.

Det skall komma Q4-rapporter under hela februari, sedan helårsrapporter, så det kommer väl att svänga både upp och ned.
XXL pekade och sjönk kraftigt tillbaka efter sin Q4. Likadant med Nordic Semiconductor.
Citera
2021-02-10, 22:22
Medlem
Tack TLRY och SNDL!
CTRM och ZOM håller sig uppe riktigt bra.

GEVO kom igång igen.

Slängde in en memestock på AMC på en tusenlapp, den är nog borta på måndag.
Citera
2021-02-10, 22:32
Medlem
Går bra för många på börsen nu, känns som det börjar bli dags för en sättning snart igen, inom ett par år iaf.
Citera
2021-02-11, 17:54
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Timmar på Google och Youtube. Klickar, läser och lyssnar. Informationen idag är gratis och lättillänglig, så det är bara att ge sig ut.

Castor Maritime Inc är en intressant pennystock, hög risk men förhoppningsvis high reward. Kort och gott är det ett transport företag till sjöss.

Tack för tipset!
Citera
2021-02-11, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Tack för tipset!
Ja, jäklar den satt sig bra! Får man fråga vad du gick in på?

Dom anförskaffade sig två tankers idag, vilket gör att dom utvidgar sin businessrange.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in