2021-02-08, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Bra köp!
Ser fint ut hittills. Idag gick ExpreS2ion +16% och Gaming Innovation +12%. Momentumportföljen som helhet +3% på en dag
Citera
2021-02-08, 19:26
Medlem
I fredags gick jag in på Ocugen på 4,14. Står just nu 16,9. Sålde av ungefär halva mitt innehav som jag alltid gör när en aktie gått upp mer än 100 procent på 11 vilket aktien stod i när jag kollade första gången idag.
Citera
2021-02-08, 22:03
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Sjuk dag. +13%

CCIV mergerrykten förstärktes
SKLZ har Superbowl framför sig
SENS tog äntligen fart
ZOM är en stark raket

Måndag blir intressant!

Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
I fredags gick jag in på Ocugen på 4,14. Står just nu 16,9. Sålde av ungefär halva mitt innehav som jag alltid gör när en aktie gått upp mer än 100 procent på 11 vilket aktien stod i när jag kollade första gången idag.

Det snackas mycket om GameStop men i själva verket kryllar det ju av jänkarbolag som har gått upp tusentals procent senaste tiden, varav ni nämner några. Hur hittar man dessa bolag? Vänligen namnge nästa superraketer.
Citera
2021-02-08, 22:39
Medlem
Citat:
Det snackas mycket om GameStop men i själva verket kryllar det ju av jänkarbolag som har gått upp tusentals procent senaste tiden, varav ni nämner några. Hur hittar man dessa bolag? Vänligen namnge nästa superraketer.

Timmar på Google och Youtube. Klickar, läser och lyssnar. Informationen idag är gratis och lättillänglig, så det är bara att ge sig ut.

Castor Maritime Inc är en intressant pennystock, hög risk men förhoppningsvis high reward. Kort och gott är det ett transport företag till sjöss.
Citera
2021-02-08, 23:19
Medlem
Grooms avatar
Citat:

Ocugen är väl mer ett indiskt bolag?
Citera
2021-02-09, 06:40
Medlem
Citat:

Du får ha tur. Jag gick in och kollade på aktier jag haft i fredags och Ucogen hade då börjat rusa. Jag hoppade in och denna gång hade jag tur att raketen inte fick soppatorsk efter någon procents ökning.

Stockwits är att rekommendera tillsammans med Avanzas vinnarlista. Stockwits är twitter för aktier kan man säga där vissa aktier trendar och de diskuteras mest. Finns vissa användare där som kommer med nyheter som klistras direkt av stockwits då de kommer med nyheter om nyemission, ett godkännande av medicin etc.
Citera
2021-02-09, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Timmar på Google och Youtube. Klickar, läser och lyssnar. Informationen idag är gratis och lättillänglig, så det är bara att ge sig ut.

Castor Maritime Inc är en intressant pennystock, hög risk men förhoppningsvis high reward. Kort och gott är det ett transport företag till sjöss.

Fel. Det handlar inte om analys. Det handlar om trenden, att haka på den först och att haka på rätt trend. Och att sälja i tid.
Citera
2021-02-09, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaleus
+0,18% under fredagen.
Främst drivet av Axkid, Arise och Aros Bostad
-0,15% under måndagen.
Främst drivet av nedgångar i Axkid, Aros Bostad. Positiva bidrag var Soltech och Maxfastigheter
Citera
2021-02-09, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Market
Fel. Det handlar inte om analys. Det handlar om trenden, att haka på den först och att haka på rätt trend. Och att sälja i tid.
Helvete vad bitter.
Citera
2021-02-09, 20:23
Medlem
Gaming Innovation upp ytterligare 14% idag

ExpreS2ion biotech dök därmed som en Boeing Max Har därför redan sålt av. Gick ur med 5% vinst.

Ligger äntligen plus i Nio och säljer den posten under natten. Elbilar och annat miljöskit överlåter jag åt fondförvaltarna i fortsättningen.
Citera
2021-02-09, 20:25
Medlem
Går lysande!

Köpte GSAT och aktien är upp 47% i skrivande stund, men har varit högre.
Citera
2021-02-09, 22:11
Medlem
Genomsnitt på -0,8%

ZOM rasade -15%.

CTRM steg 7%, och stängde över $1! Ett stort steg i rätt riktning då den behöver 10 efterföljande dagar över $1.

CCIV stängde på +2% efter att ha legat på minus hela dagen. Sammanslagning på väg?

Väntar på att AMC ska ner under $3 så jag kan köpa igen. SÄLJ ENVISA JÄVLAR
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in