Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-01-12, 18:30
Medlem
kakburks avatar
Hyfsat idag +1,25%. Fast det som drog ner snittet rejält var Mantex som har visat sig vara direkt opålitlig i dödperiod. Men så fort det kommer en bra nyhet sticker den direkt.
Norskarna var däremot pålitliga som en blåögd dansk tandläkare. Bäst var Pexip med +4,06%. Men tack för ett par dagars plus på den när den droppat 15% dagarna innan.

Har ju skiftat över aktier till norska från finska där jag låg blytung tidigare. Fortum sålde jag i dec för att den helt enkelt tråkade ut mig.
Sålde drygt halva innehavet Konecranes vid den tidpunkten men har köpt tillbaks de flesta i dippen (tillsatt en del värde och lägre GAV) och de klättrar sakta men säkert. Tror på 20% till inom ett par månader.
Citera
2022-01-12, 20:32
Medlem
backwardations avatar
Upp dryga procenten vilket är helt okej ändå. Tröck all in var inte så dumt trots allt. Oljan var också given.

Verkar som att man verkligen ska ersätta hushåll pga energikrisen trots allt miljösnack. Hungry dogs are not very loyal.
Citera
2022-01-12, 20:37
Medlem
ReedMes avatar
Jag har haft en katastrofalt dålig start på året, men jag hänger kvar med näsan ovanför vattenytan och hoppas på ljusare tider.
Citera
2022-01-12, 22:28
Medlem
Upp 45k, börjar återhämta mig lite trots att jag nu har världens tråkigaste portfölj med value stocks, världsindexfonder, S&P 500.
Citera
2022-01-12, 23:39
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jag har haft en katastrofalt dålig start på året, men jag hänger kvar med näsan ovanför vattenytan och hoppas på ljusare tider.
Visst börsen har gått ned, men hoppas du har haft stor uppgång under fjolåret som ju var fantastiskt.
Om du har oturen att köpt in dig på toppen i december har du min sympati.
Citera
2022-01-12, 23:41
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Det går fint, upp 1,5k. Mesta går bra. Tyvärr missade jag att dumpa OMX-björnarna samtidigt som Nasdaq, så det drar ned. Syntax error. Nu får de ligga kvar till the big crash.
Vad är det för björn-produkt som du kör?
De flesta såna produkter brukar vara väldigt dyra "over-nite".
Citera
2022-01-12, 23:57
Medlem
Swingexpertens avatar
Aktiemarknaderna fortsätter att återhämta sig. Tradingen +3,7% idag.

Min bästa fond idag blev BGF World Mining som steg med hela +3,7%.
Citera
2022-01-13, 17:00
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Vad är det för björn-produkt som du kör?
De flesta såna produkter brukar vara väldigt dyra "over-nite".

Yes, den är svindyr, produkten kostar ca 17%, men det är i engångskostnader, det är inget man vill hålla på att tradea med precis. Inget in och utjuckande som käkar upp vinster om man inte har råkoll. Denna gick jag alltså 20% vinst på efter kostnaderna, så det gäller att ha tungan rätt i mun. Inget man sitter och bara leker med, hävstång på 12.

BEAR NQ100 X12S N1

Kör en liknande för OMX.

Edit: Dagen ligger på nollan, inget upphetsande att rapportera.
Senast redigerad av MrLevaLivet 2022-01-13 kl. 17:04. Anledning: Korrigering
Citera
2022-01-13, 17:34
Medlem
Glossuss avatar
0,66 plus. Nibe ut, Mycronic in.
Citera
2022-01-13, 17:57
Medlem
kakburks avatar
Enstaka decimaler plus. Bäst var Konecranes +3,44% följt av Pexip +2,44.
NIBE backade och jag kastade pil igen om jag skulle fånga upp den fallande kniven och apan sa ja så jag fyllde på. Samma scenario som sist jag ägde NIBE, fångade upp kniven ett par gånger och gjorde runt 16% i vinst efter en vecka när den vände. Tror det blir samma sak nu.
Citera
2022-01-13, 19:18
Medlem
Swingexpertens avatar
Oväntat trött börs. Tradingen +1,1% bara. Som tur är gick mina fonder lite bättre. Thematica Future Mobility Retail steg med fina +3,2% idag.
Citera
2022-01-13, 20:33
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Åt helvete, lyckades sälja SSAB B i måndags på 46, var fan kom den uppgången ifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in