Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-10, 13:33
Medlem
Black.Panthers avatar
Blev norweigan, ssab A och zinzino b som dagens inköp. Lite återhämtning från gårdagen.
Citera
2023-08-10, 19:49
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vischan
Vill börja med att säga att jag inte handlar med aktier, utan köper bara indexfonder och råvarufonder. Däremot skulle jag spontant säga att Bilia är inget företag jag tror har framtiden för sig, i alla fall kortsiktigt. Stigande bostadskostnader för många gröper ur deras hushållskassa. Detta i kombination med att de nya elbilarna kostar mycket och därigenom blir väldigt räntekänsliga gör att jag avråder från Bilia.

Jag tror att du har missuppfattat vad Bilia gör. En majoritet av deras intäkter kommer från service av existerande flotta vilket inte är konjunkturkänsligt alls. Även om du tycker att okej, bilförsäljningen är för riskabel och bör värderas med PE 3 eller något så är aktien ändå för billig.

Franz Kafka invest är iallafall fulltankad i Bilia vi får se hur det går.
Senast redigerad av KJosef 2023-08-10 kl. 19:55.
Citera
2023-08-10, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KJosef
Jag tror att du har missuppfattat vad Bilia gör. En majoritet av deras intäkter kommer från service av existerande flotta vilket inte är konjunkturkänsligt alls. Även om du tycker att okej, bilförsäljningen är för riskabel och bör värderas med PE 3 eller något så är aktien ändå för billig.

Franz Kafka invest är iallafall fulltankad i Bilia vi får se hur det går.

En bra exempel varför jag inte köper aktier. Jag har varken tid eller ork att analysera enskilda bolag. Borde inte elbilar behöva mindre service och därav lägre intäkter på lång sikt för Bilia?
Citera
2023-08-11, 09:45
Medlem
Black.Panthers avatar
Hemma o förkyld. Roade mig med att köpa aktier i sparebank och Cloetta b.

Ingen aktierusning direkt till sparebank men tycker den sköter sig.
Citera
2023-08-14, 14:04
Medlem
Black.Panthers avatar
Ny vecka o nya inköp. Speqta och norweigan blev måndagens inköp.
Citera
2023-08-14, 14:34
Medlem
Åt helvete
Citera
2023-08-15, 19:44
Medlem
Odagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esteponabo
Åt helvete
Verkligen! 160k back.. Dessutom missade jag att Equinor hade utdelning i veckan. Det blev också onödigt kostsamt. Bolag som sjunker mer än utdelningen på x-day verkar vara i stor majoritet på senare tid.
Citera
2023-08-16, 14:22
Medlem
Gått riktigt dåligt senaste dagarna.. börskrasch på g tro? 😵‍💫
Citera
2023-08-16, 21:27
Medlem
Varit blodigt flera dagar på raken och all vinst man har gjort sig har mer eller mindre blivit uppäten.

Men kommer ändå gå in med mer pengar, börjar bli rea på aktierna nu 😎
Citera
2023-08-16, 22:46
Medlem
Hihihi in i Canopy Groooth jag gick jorå 2 dollars (!!!!) buyade jag för tjena tjena vilken slängkyss af djäfvulen jag fick. Hihihi all in gick jag ja ja na gutz na glory å nu bidde ja helt galen
Citera
2023-08-16, 23:08
Medlem
scoremaxs avatar
Jag köpte mycket Palantir på 8-9 $, så jag har inte så mycket att göra nu.
Har fortfarande gått med god vinst, men aktien har fallit ~25% senaste veckorna, så nu är det bara att vänta.

Tålamod är en dygd.
(Som jag saknar)
Citera
2023-08-16, 23:12
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olofzzon
Hihihi in i Canopy Groooth jag gick jorå 2 dollars (!!!!) buyade jag för tjena tjena vilken slängkyss af djäfvulen jag fick. Hihihi all in gick jag ja ja na gutz na glory å nu bidde ja helt galen

Ojdå.
Från 2 till 0.38.

Den svider nog ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in