2024-08-02, 15:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Så är det.

Förövrigt är det nog en av de sämsta dagarna idag på ganska länge. Strax öppnar USA med vilket kommer förstärka nedgången (eller typ raset).
Det är såna här dagar man verkligen ska ha hävstångsprodukter med 200 i häv som man satsat 1% av kapitalet på för att minimera förlusterna.
Minus 0,5% eller 3% gör ingen skillnad.
Man förlorar hela skiten vilket som.
Men bufferten den har man kvar.
Citera
2024-08-02, 15:50
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Det är såna här dagar man verkligen ska ha hävstångsprodukter med 200 i häv som man satsat 1% av kapitalet på för att minimera förlusterna.
Minus 0,5% eller 3% gör ingen skillnad.
Man förlorar hela skiten vilket som.
Men bufferten den har man kvar.
Jaja du har ju såklart ett vattentätt sätt att tjäna pengar som resten av den dumma världen (inklusive, Buffett, Lynch, Druckenmiller osv) har missat… Bara kör 200 i häv så blir du miljonär på nolltid😄
Citera
2024-08-02, 15:52
Avstängd
Citat:
Jaja du har ju såklart ett vattentätt sätt att tjäna pengar som resten av den dumma världen (inklusive, Buffett, Lynch, Druckenmiller osv) har missat… Bara kör 200 i häv så blir du miljonär på nolltid😄
Du kör på med din stil.
Du fattar inte ens efter denna veckan?
Varför beter du dig så här?
Citera
2024-08-02, 16:23
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailwalker
Usch riktig svag jobbdata från USA. FED kanske har besegrat inflationen, men hur mår ekonomin? Blir nog en svag augusti börs.
Såhär går det när man pumpande in massvis med pengar 2020-2021. Inflationen skulle komma senare - nu är den nästan besegrad. Sänker dom räntan för mycket, kan inflationen ta över igen.
Citera
2024-08-02, 16:41
Medlem
Black.Panthers avatar
SEB sjunker som en Sten. Konkursen är nära? Sälj allt, räddas det som räddas kan!
Citera
2024-08-02, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolonn
Såhär går det när man pumpande in massvis med pengar 2020-2021. Inflationen skulle komma senare - nu är den nästan besegrad. Sänker dom räntan för mycket, kan inflationen ta över igen.

Fanns inget alternativ under pandemin. Samhället var påväg mot en total kollaps.
Citera
2024-08-02, 17:25
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Fanns inget alternativ under pandemin. Samhället var påväg mot en total kollaps.
Det var för mycket. Särskilt USA överdrev enormt mycket.
Citera
2024-08-02, 17:33
Medlem
Citat:

Alternativet hade varit att inte stänga ner hela världen. Det var det som kostade och det räddades förmodligen väldigt få liv på det.
Citera
2024-08-02, 17:35
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Jag har sålt av mycket fram till igår och har nu ca 25% räntor (främst korta) och ca 20% cash (3.6% ränta med fria uttag) eftersom att det brukar gå rätt kasst i augusti och september (vilket det verkligen har gjort hittills). Har en del korta positioner och såhär tänkte jag låta det vara till runt slutet av september/början av oktober om inget superspeciellt händer. Jag välkomnar gårdagens och dagens nedgång.

Ja man kanske ska sälja allt förutom p& g och lägga allt i en tryggare fond?
Citera
2024-08-02, 18:07
Medlem
Black.Panthers avatar
Aktierna ned med 3.60%

Fonderna plus men ja resultatet kommer om någon vecka så kanske minus 110?

Funderar på att sälja allt o lägga på Indien eller Handelsbanken vård o hoppas på det bästa. Mina livsbesparingar äta upp nu. Digerdöden är här.
Citera
2024-08-02, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Aktierna ned med 3.60%

Fonderna plus men ja resultatet kommer om någon vecka så kanske minus 110?

Funderar på att sälja allt o lägga på Indien eller Handelsbanken vård o hoppas på det bästa. Mina livsbesparingar äta upp nu. Digerdöden är här.

Börsen går ner några procent och plötsligt är det panik och digerdöden. Titta på en femårsgraf och inse att denna nedgången är ett vanligt hack i kurvan. Man måste kunna hantera lite nergångar, det kan inte gå upp varje dag.
Citera
2024-08-02, 18:43
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Börsen går ner några procent och plötsligt är det panik och digerdöden. Titta på en femårsgraf och inse att denna nedgången är ett vanligt hack i kurvan. Man måste kunna hantera lite nergångar, det kan inte gå upp varje dag.

tycker jag lägger in pengar varje månad och det påstås att jag ligger si och så många plus, men tvivlar på det där. Jag får lite utdelningar men det är samma summor som står på min portfölj, jag slänger in några tusenlappar men sen sjunker bolagen och jag står kvar på samma värde som jag gjorde månaden innan. Det blir ett nollsummonspel. Börsen är mest till för de välbesutna, en fattig arbetare göra sig icke besvär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in