2024-08-01, 23:18
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Griever
Skriver du nånsin när det är en dålig dag?
Bara ignorera trollet.
Citera
2024-08-02, 01:06
Medlem
Jodå, jag tror att jag jag hade en skaplig dag men fonders laggande rapportering kan bedra. Tyvärr har jag inte tidigare skalat ned i Qualcomm när kursen var i högsta laget men idag passade jag på att öka när kursen har blivit alltför låg. Varning: jag har en tendens att försöka fånga fallande knivar. Kanske faller Qualcomm ännu mer men fundamenta talar i Qualcomms favör. Och så sålde jag Bristol Myers med bra förtjänst i ett ovanligt kort innehav.
Citera
2024-08-02, 03:01
Medlem
EgoistNs avatar
Aj aj aj.. idag gick det riktigt illa..
Fast jag är övertygad om att jag klår Bajsis i år igen..
Citera
2024-08-02, 11:08
Medlem
Kolonns avatar
Slakten håller i sig.
Citera
2024-08-02, 11:41
Medlem
Tror hela världen på hårdlandning i USA helt plötsligt? Stora insiders måste veta nåt allmänheten ännu inte vet. Jag köper mer Investor idag.
Citera
2024-08-02, 12:02
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Fonder uppdateras dagen efter så den siffran är från gårdagen. Kolla imorn får du se hur det gick idag.

Den gick plus som sagt. Bara den o p&g som gick plus. Allt annat sjönk som en Sten. Gick minus många tusen igår. Trist.
Citera
2024-08-02, 13:37
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Den gick plus som sagt. Bara den o p&g som gick plus. Allt annat sjönk som en Sten. Gick minus många tusen igår. Trist.
Jag har sålt av mycket fram till igår och har nu ca 25% räntor (främst korta) och ca 20% cash (3.6% ränta med fria uttag) eftersom att det brukar gå rätt kasst i augusti och september (vilket det verkligen har gjort hittills). Har en del korta positioner och såhär tänkte jag låta det vara till runt slutet av september/början av oktober om inget superspeciellt händer. Jag välkomnar gårdagens och dagens nedgång.
Citera
2024-08-02, 14:34
Medlem
Hela julis uppgång bortblåst efter 2 dagar augusti..
så är börsen
Citera
2024-08-02, 14:36
Medlem
Kolonns avatar
S&P 500 minus 1,7 procent i förhandeln.
Citera
2024-08-02, 15:13
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther

Även om det står att kursen är från i går torsdag så är det egentligen onsdagens utveckling som värdet baseras på. Olika fonder beräknar kursen på olika sätt, t.ex. brukar fonder med många amerikanska bolag beräkna kursen först efter NY-börsens stängning, vilket innebär att fonden uppdateras med morgondagens datum, men det finns även fonder som har stopptiden medan börsen fortfarande är öppen och därför uppdateras under kvällen i stället för dagen efter.

I fallet med din fond - som jag antar är Swedbank Robur Technology Fund - så kommer gårdagens nedgång att avspeglas i den kurs som har dagens datum, och dagens nedgång(?) kommer att avspeglas i måndagens kurs. Det här förstår du säkert om du tänker efter, för det hade ju varit märkligt om just denna fond hade stigit när det mesta går väldigt mycket ned, särskilt med tanke på inriktningen mot de stora techbolagen.

Så tyvärr, du får räkna med ännu mer minussiffror Men lika bra att du får veta hur det ligger till.
Senast redigerad av ingetbranick 2024-08-02 kl. 15:58.
Citera
2024-08-02, 15:34
Medlem
Usch riktig svag jobbdata från USA. FED kanske har besegrat inflationen, men hur mår ekonomin? Blir nog en svag augusti börs.
Citera
2024-08-02, 15:35
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Även om det står att kursen är från i går torsdag så är det egentligen onsdagens utveckling som värdet baseras på. Olika fonder beräknar kursen på olika sätt, t.ex. brukar fonder med många amerikanska bolag beräkna kursen först efter NY-börsens stängning, vilket innebär att fonden uppdateras med morgondagens datum, men det finns även fonder som har stopptiden medan börsen fortfarande är öppen och därför uppdateras under kvällen i stället för dagen efter.

I fallet med din fond - som jag antar är Swedbank Robur Technology Fund - så kommer gårdagens nedgång att avspeglas i den kurs som har dagens datum, och dagens nedgång(?) kommer att avspeglas i måndagens kurs. Det här förstår du säkert om du tänker efter, för det hade ju varit märkligt om just denna fond hade stigit när det mesta går ned, särskilt med tanke på inriktningen mot de stora techbolagen.

Så tyvärr, du får räkna med ännu mer minussiffror Men lika bra att du får veta hur det ligger till.
Så är det.

Förövrigt är det nog en av de sämsta dagarna idag på ganska länge. Strax öppnar USA med vilket kommer förstärka nedgången (eller typ raset).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in