2023-12-21, 20:40
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FB-Wannabe
Mitt försäkringsbolag
Jag är bara amatör
Lägsta risknivå

Kortfristiga ränteplaceringar
Långfristiga ränteplaceringar
Aktieplaceringar
Alternativa placeringar
Fastighetsplaceringar
Kapitalplacering
Räntegottgörelse

Hänt något dom sista dagarna. Plötsligt +0,28%

Okej, tråkig period för räntor och fastigheter men blir nog bättre framöver.
Senast redigerad av KJosef 2023-12-21 kl. 20:55.
Citera
2023-12-22, 04:47
Medlem
Black.Panthers avatar
Gått ned lite igår. Skapade ett KF konto nu o känner hur det kliar i fingrarna för att få köpa utländska aktier o lägga in där.

Det är smått beroende av att köpa o tänka strategiskt osv. Förhoppningsvis går jag plus med.
Citera
2023-12-22, 09:53
Medlem
Black.Panthers avatar
Blev nog årets sista inköp idag. Köpte SCA b och så blev det inköp av en ny aktie till portföljen BMW till min KF.

BMW känns som en blivande favorit.
Citera
2023-12-23, 13:34
Medlem
En bra fredag, en bra vecka och även en bra månad. I siffror 4,2%, 26,6% och 45,47%.
Det gäller en av mina två aktieposter; Calliditas Therapeutics på Mid Cap Stockholm.

Vilken den andra är är ointressant då jag är här för att glänsa och inte för att skämmas.
Citera
2023-12-23, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
En bra fredag, en bra vecka och även en bra månad. I siffror 4,2%, 26,6% och 45,47%.
Det gäller en av mina två aktieposter; Calliditas Therapeutics på Mid Cap Stockholm.

Vilken den andra är är ointressant då jag är här för att glänsa och inte för att skämmas.
Jo den har gått bra då vi nu fått fullständigt godkännande av FDA. Vi får alltså glädja oss tillsammans men låta julglittret stå för glänset.
Citera
2023-12-27, 10:01
Medlem
Black.Panthers avatar
La en köporder på räntefond Sverige o så köpte jag några h&m aktier.
Citera
2023-12-29, 22:30
Medlem
Citat:

Du är alltså inte medveten om att 99% av alla småsparare ligger på plussiffror under de senaste tre månaderna? Vändningen kom den 20e oktober i år.
Citera
2023-12-30, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Du är alltså inte medveten om att 99% av alla småsparare ligger på plussiffror under de senaste tre månaderna? Vändningen kom den 20e oktober i år.

Intressant. Det fanns en fråga och den svarade jag på, till skillnad från dig.
Kanske man kan ana en viss bitterhet hos dig, tillhör du den avvikande en procenten?
Citera
2023-12-30, 02:08
Medlem
Citat:
Intressant. Det fanns en fråga och den svarade jag på, till skillnad från dig.
Kanske man kan ana en viss bitterhet hos dig, tillhör du den avvikande en procenten?

Jag ligger plus 22,7% och tillhör alltså den överhängande majoriteten.
Citera
2023-12-30, 20:20
Medlem
bongiovis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Jo den har gått bra då vi nu fått fullständigt godkännande av FDA. Vi får alltså glädja oss tillsammans men låta julglittret stå för glänset.

Hoppas cali går bra 2024. Fått bra besked hittills! Jag ligger typ 40%+ på den
Citera
2023-12-30, 20:52
Medlem
Fittfittas avatar
Förövrigt är det patetiskt med många (ifs inte bara i denna tråden) som nämner sina (skit)innehav i stil med ”jag är plus 100% i år på xxxspacebiotechcrypto” när det endast handlar om tur likt om ni hade spelat på lotto. Att ni inte inser detta är ert eget problem och kommer hinna ifatt er likt speltorskarna vid automaterna. Det är alldeles för många som får för sig att de är intelligenta ”investerare” samtidigt som de misslyckas med att inse att det är besluten och inte resultaten som är det viktiga.

Ett konkret exempel: Du har 17 i blackjack, dealern har 6. Du stannar. Det visar sig att dealern får 10 sen 4 och får 20. Du förlorar. Det är alldeles för många som tror att man tog fel beslut när det var 100% rätt beslut att stanna även om man förlorade. Inser man inte detta blir man knappast långvarig på börsen.
Citera
2023-12-30, 23:40
Medlem
Någon som har tips på såna där share cars aktier? Såna där man låser upp med en app och som står lite random ställen.

Tror delbilar blir stort inom 5-10 år med hjälp av eu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in