Citat:
Ursprungligen postat av
Upplyften
Tar mig en titt på den.
Den här tråden har verkligen hjälpt till att kliva utanför ens egna förutfattade strategi. Och har boostad utdelningen faktiskt.
Keep´em coming !
Gjorde en vinst på SWEB idag (igen) under en och samma dag. 1.90% Fast det var nog mer intuition än skicklighet. Den enda placeringen jag hade under hela veckan och som jag hade tid till
Nästa vecka blir andra tag med morgonbevakning flera månader framöver. Och DÅ ska tjänas in storkovan

(Jag är pensionär numera f-o-m 15 Mai, det känns både stort och lite läskigt )
Grattis till pensionen och en bra vecka! Vad skönt för dig. Förstår att det även är lite läskigt. Stor omställning, men det blir bra.
Själv har det gått sämre, men det är helt på egen hand. Har kladdat med för mycket samtidigt, och strategin i OMX har jag varit dum och avvikit från. Har aldrig studerat hur indexet beter sig under dagen tidigare. Men har lärt mig mycket senaste veckorna. Du, vet när man kollar hela tiden. Idiotiskt. Tar beslut man inte borde ta….Sen är jag lite obromsad ibland, så det fläskas på med hävstång. Jag vet till 100% hur det brukar bli när man agerar på känslor. Man ska hålla sig till strategin.
Det där med PEAB. Det finns kanske bättre case? Tänker att det är en stökig branch just nu, och den var på ett sluttande plan innan. Snabbt in och ut möjligtvis? Investor t.ex har haft X-dag. Den har redan tagit igen lite, men gissar att den har ett par kronor kvar. Jag har den redan, men fyllde på lite.
Trevlig helg!