2023-05-04, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Ett tips i all välmening...Köp inte exakt på X-dagen, vänta 1 vardag efter utdelningen med det om man verkligen vill köpa in sig på en bra dipp. Enligt mitt klotter i min lilla statistikbok så verkar det så. X.dagen + en vardag.
Kör i vind !

Vad tror du om PEAB? X-Dag imorgon, och en skakig branch just nu. Kanske många som vill ur….? Jag tänker iaf hålla ögonen på den.
Citera
2023-05-04, 15:26
Medlem
Skanska printar åt mig idag efter svag rapport. +10.56% just nu.
Citera
2023-05-05, 14:58
Medlem
Black.Panthers avatar
Fick utdelningen från intrum idag o använde den till att köpa aktier i speqta och Husqvarna b.

En svag uppgång jämfört med gårdagens sänkning.
Citera
2023-05-05, 20:22
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Vad tror du om PEAB? X-Dag imorgon, och en skakig branch just nu. Kanske många som vill ur….? Jag tänker iaf hålla ögonen på den.

Tar mig en titt på den.
Den här tråden har verkligen hjälpt till att kliva utanför ens egna förutfattade strategi. Och har boostad utdelningen faktiskt.
Keep´em coming !

Gjorde en vinst på SWEB idag (igen) under en och samma dag. 1.90% Fast det var nog mer intuition än skicklighet. Den enda placeringen jag hade under hela veckan och som jag hade tid till
Nästa vecka blir andra tag med morgonbevakning flera månader framöver. Och DÅ ska tjänas in storkovan
(Jag är pensionär numera f-o-m 15 Mai, det känns både stort och lite läskigt )
Senast redigerad av Upplyften 2023-05-05 kl. 20:27.
Citera
2023-05-06, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Tar mig en titt på den.
Den här tråden har verkligen hjälpt till att kliva utanför ens egna förutfattade strategi. Och har boostad utdelningen faktiskt.
Keep´em coming !

Gjorde en vinst på SWEB idag (igen) under en och samma dag. 1.90% Fast det var nog mer intuition än skicklighet. Den enda placeringen jag hade under hela veckan och som jag hade tid till
Nästa vecka blir andra tag med morgonbevakning flera månader framöver. Och DÅ ska tjänas in storkovan
(Jag är pensionär numera f-o-m 15 Mai, det känns både stort och lite läskigt )

Grattis till pensionen och en bra vecka! Vad skönt för dig. Förstår att det även är lite läskigt. Stor omställning, men det blir bra.

Själv har det gått sämre, men det är helt på egen hand. Har kladdat med för mycket samtidigt, och strategin i OMX har jag varit dum och avvikit från. Har aldrig studerat hur indexet beter sig under dagen tidigare. Men har lärt mig mycket senaste veckorna. Du, vet när man kollar hela tiden. Idiotiskt. Tar beslut man inte borde ta….Sen är jag lite obromsad ibland, så det fläskas på med hävstång. Jag vet till 100% hur det brukar bli när man agerar på känslor. Man ska hålla sig till strategin.

Det där med PEAB. Det finns kanske bättre case? Tänker att det är en stökig branch just nu, och den var på ett sluttande plan innan. Snabbt in och ut möjligtvis? Investor t.ex har haft X-dag. Den har redan tagit igen lite, men gissar att den har ett par kronor kvar. Jag har den redan, men fyllde på lite.

Trevlig helg!
Citera
2023-05-06, 19:47
Medlem
Alltså kan någon reda ut det här med utspädning vid riktad emission?

Behåller man antalet aktier men får själva inköpsvärdet sänkt med den procent det handlar om?

I såna fall verkar det mer fördelaktigt att sälja ut sig helt (om man ligger över eller nära gavet) vid tillfället och sen köpa in sig igen när utspädningen är över, eller? Ligger man kvar under utspädningen sänks ju hela innehavet med typ en femtedel (om ~20%)?
Senast redigerad av Chokladtoppen 2023-05-06 kl. 19:53.
Citera
2023-05-06, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Vad är era planer? Era sorger? Era glädjeämnen?

Det saknas en snacketråd om det dagliga placerandet, som ju de flesta av oss sköter själva på kammaren. Jag tycker Corona-tråden visar på behovet... nu är den överspelad, dippen är upphämtad.

Mod kan låsa denna om man inte skall chatta på FB.

Det som inte är trevligt på denna tråd är skadeglädje och nedlåtande tillmälen. Kritik ges konstrukt6ivt och på ett trevligt sätt.

Själv är jag glad, det mesta har gått min väg!! SAAB bara flyger!! Jag har dubbelt innehav mot normalt, men kommer att vänta med vinsthemtagningar till vi är en bra bit över 300.

SHB A är dagens sorgeämne... Handelsbanken vill bara inte, jag vet inte varför.

Imorgon Karo, mitt näst största innehav. Jag hoppas på mer skoj!!
Det går bättre nu. Satsningen på investmentbolag och konglomerat kommer bli bra för framtiden. Sedan har jag kvar en del annat som Biotech som är mer riskfyllt men kan ge en fin avkastning. Ökar på med guld aktier i portföljen för balansen och chans till lite profit i dessa osäkra tider.
Citera
2023-05-08, 09:12
Medlem
Black.Panthers avatar
Köpte Husqvarna A och Sats på måndagsmorgonen.

Börjar på plus idag men tveksamt om det håller i sig. Läste att experter rekommenderar att köpa sats nu, men ja när de låg på 12 kr så sa samma experter att de aktierna snart skulle gå upp till 20kr st o börja ge utdelning, istället sjönk Aktiern.

Men kul att äga gymaktier ändå så kul o köpa på sig lite fler.
Citera
2023-05-08, 12:47
Medlem
Köp på morgonen: HM och Investor. Med strategi, kortsiktig återhämtning efter utdelning. Så här långt ser det ut att varit en ok ingång, men det hinner hända mycket i veckan.

Ingen index-handel idag. Måndagar är inte så gynnsamt i mina ögon.

Inte heller någon kort position i någonting för tillfället. Ska kika på något case till imorgon.

Edit: Glömde. Tog även en position i olja, i form av Tracker.
Senast redigerad av Siix 2023-05-08 kl. 12:54.
Citera
2023-05-08, 17:38
Medlem
Plockade upp lite Fastpartner D. De rasade tillsammans med övriga fastighetsbolag, -9,88%. De delar ut 5 kr/år, motsvarar en direktavkastning på 9,5 % med dagens kurs
Citera
2023-05-09, 10:57
Medlem
RostigHinks avatar
Inte just idag men i år är portföljen upp 17%, skapligt bättre än OMXSGI på 9,8%. Detta utan att röra portföljen efter att förra året sålt av de flesta högriskare. Enda jag gjort i år är en post SHB inköpt igår. Jag tycker det är lite för farligt att swingtrada just nu så långsiktighet gäller här.

Bästa aktie i portföljen är Addtech B följd av Bufab. Sämst är Pagero Group, en IPO jag glömde sälja. Näst sämst Scandia som köptes för att rida på postpandemivågen men det har inte slagit in.
Citera
2023-05-09, 11:00
Medlem
Black.Panthers avatar
Blev ett mindre inköp idag, Nordea.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in