2022-11-16, 19:55
Medlem
kakburks avatar
Börsen gick på dekis så det blev -1,4% idag. Bästa aktie blev Engcon som hade näsan över vattenytan med några decimaler. Men det är bra med bakslag ibland, stärker bara karaktären.
Citera
2022-11-17, 12:16
Avstängd
Odagans avatar
Än så länge går det fint.
Kort koppar, kort olja, kort Boliden, som var mitt största innehav för några dagar sedan.
Lång USD.
Citera
2022-11-17, 12:44
Medlem
Mycket tråkiga dagar sedan igår... segt av bara fan.

Men både Medicover och SAAB går bra... RBS70 (kanske 90) till Ukraina smakar sött hos SAAB... och att Kherson blev befriat ger ett ljus i tunneln för Medicover att de skall kunna återuppbygga sin verksamhet som ju är flöretagshälsovård.

Lite cyniskt av mig att sitta på båda papperna, men jag har haft dem i flera år nu så...

Annars är ju Eric ett sorgebarn... jag är så besviken på Börje, han är så dålig, man skulle lägga på honom en smäll, det är sant!

Tror börsen skall sega sig nedåt en bra bit, jag räknar kallt med recession nästa år... -2% ligger i prognos... det kommer att svida är jag rädd...

Allt gott!

Stygga Zigge
Citera
2022-11-17, 13:46
Avstängd
Odagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett

Men både Medicover och SAAB går bra... RBS70 (kanske 90) till Ukraina smakar sött hos SAAB... och att Kherson blev befriat ger ett ljus i tunneln för Medicover att de skall kunna återuppbygga sin verksamhet som ju är flöretagshälsovård.

Lite cyniskt av mig att sitta på båda papperna, men jag har haft dem i flera år nu så...

Annars är ju Eric ett sorgebarn... jag är så besviken på Börje, han är så dålig, man skulle lägga på honom en smäll, det är sant!

Tror börsen skall sega sig nedåt en bra bit, jag räknar kallt med recession nästa år... -2% ligger i prognos... det kommer att svida är jag rädd...

Allt gott!

Stygga Zigge

Aldrig funderat över att rycka bort plåstret, vad gäller Eric? Det skulle jag ha gjort..
Citera
2022-11-17, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odagan
Aldrig funderat över att rycka bort plåstret, vad gäller Eric? Det skulle jag ha gjort..

Jo... fundilerar gör jag...

tror dock Börje sitter löst... och att kursen går upp 5-10% när han kickas... så får jag se vem som kommer istället och hur denne nye VDn snackar...

Eric ligger i spets på 5G... det är värt mycket för mig.
Citera
2022-11-17, 18:31
Medlem
Swingexpertens avatar
Hade det lite kämpigt idag, men blev ändå ett ok resultat. IG-CFD-portföljen +2,6% 🥈 OMXS30 -0,4%.
Citera
2022-11-17, 20:12
Avstängd
Odagans avatar
Vad fan håller de på med i Kanada? Ring Trudeau å säg att kopparpriset är ned drygt 2% samt att Odågan övernattar med en kortposse i LUMI. Hmm..
https://ca.finance.yahoo.com/quote/LUN.TO/?p=LUN.TO
Citera
2022-11-17, 20:20
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Vad fan håller de på med i Kanada? Ring Trudeau å säg att kopparpriset är ned drygt 2% samt att Odågan övernattar med en kortposse i LUMI. Hmm..
https://ca.finance.yahoo.com/quote/LUN.TO/?p=LUN.TO
Geopolitisk risk kan anta många skepnader. Kina på väg i konkurs. Sälj kopparn, köp tjack!

Girlschool - Race with the devil

Mav har rätt oljan är hotad, medan kolet rejsar.
Citera
2022-11-17, 20:27
Avstängd
Odagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Geopolitisk risk kan anta många skepnader. Kina på väg i konkurs. Sälj kopparn, köp tjack!

Girlschool - Race with the devil

Mav har rätt oljan är hotad, medan kolet rejsar.

Lyssnar på det mesta av Mav, delvis därför jag gick kort i olja. Fast den positionen har jag gått ur.
Undrar vad OPEC+ har i rockärmen?
Citera
2022-11-18, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett

Allt gott!

Stygga Zigge

Lite Foppa referenser är alltid uppskattat :-)
Citera
2022-11-18, 22:14
Medlem
Swingexpertens avatar
Minskar på risken fram till årsskiftet, så det blir inga fler spektakulära uppgångar på daglig basis.

IG-CFD-portföljen +4,4% idag 🥈 Min bästa fond blev ”Avanza Fastighet by Norhammar” som steg med +1,5% 🏘 OMXS30 steg med +1,0%.
Citera
2022-11-18, 22:19
Medlem
Mullrets avatar
Citat:

De får ta in Ola Rolle'n.. Då blir det nog hausse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in