2022-06-13, 12:51
Medlem
RostigHinks avatar
Tjafs raderat. Höj ribban lite så undviks varningar.

(Moderator
Citera
2022-06-13, 16:24
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Tänkte bara kika in för en uppdatering. Hur har det gått för dina bra bolag de senaste dagarna?

Fortfarande köpläge efter de senaste inflationssiffrorna i USA?

Själv ligger jag som sagt 70% i cash. Men idag säljer jag nog resten förutom en liten energipost. Fed kommer tvingas tokhöja räntan. Säkert upp till minst 7%. Så nu gäller det att hålla hårt i fittmössorna och dricka extra mycket kombucha med sojamjölk för våra kära ESG-certifierade finansvalpar vid Kungsträdgården för det är ett blodbad som väntar på marknaden.

Om FED höjer räntan till 7% då lovar jag att filma mig själv ätandes en stekt strumpa och ladda upp videon här.
Räntehökarna i den här tråden är rejält förvirrade. Jag hoppas inga läsare investerar baserat på dessa hallucinationer. Prata med din lokala bankman.

On topic: portföljen går mycket dåligt men jag har faktiskt 5 gröna aktier. Oklart hur något är grönt en sån här dag.
Citera
2022-06-13, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Tänkte bara kika in för en uppdatering. Hur har det gått för dina bra bolag de senaste dagarna?

Fortfarande köpläge efter de senaste inflationssiffrorna i USA?

Själv ligger jag som sagt 70% i cash. Men idag säljer jag nog resten förutom en liten energipost. Fed kommer tvingas tokhöja räntan. Säkert upp till minst 7%. Så nu gäller det att hålla hårt i fittmössorna och dricka extra mycket kombucha med sojamjölk för våra kära ESG-certifierade finansvalpar vid Kungsträdgården för det är ett blodbad som väntar på marknaden.
Jo! Jag har sålt av en hel del faktiskt. Vet inte riktigt vad som flög i mig med mitt tidigare inlägg! Bättre att ha likvider redo än att bli helt slaktad. Men ökat på i vissa AB dock. En riktig cirkus är detta.
Citera
2022-06-13, 17:27
Medlem
wwrs avatar
Varken euron eller kronan har väl varit sämre mot dollarn på 20 år. Snart kör dollarn förbi euron (43 öre skiljer just nu). USA krossar Europa m.h.a. EU.

Jag har klivit av för ett tag sedan och dagen kanske kan visa lite "plus" (räknat i kronor/pesetas) då jag ligger i korta räntefonder i dollar. Råvaror som energi kanske lite plus. Men jag åker säkert dit till slut också på något oförutsett. Ingen undgår slakten. Och alla experterna ger köpråd till småspararna!
Senast redigerad av wwr 2022-06-13 kl. 17:41.
Citera
2022-06-13, 17:44
Medlem
Black.Panthers avatar
Allt blev rött idag med som vanligt. Köpte på mig några Husqvarna B, scana och ännu fler av norsk solar. Fått info om att mina aktier har minskat mer mer än 10% sen jag började köpa. Men fortsätter köpa på mig med en dåres envishet. Hoppas det svänger till hösten.
Citera
2022-06-13, 17:51
Medlem
Köpte sälj på IG i morse, visst har det gått ner men inte alls mkt. Tror vi får en högre botten vilket isf kan bli början på en upptrend.

Sålde Cloetta efter sågningen i kvalitetsaktiepodden Har köpt lite mer Note, Nilörn och Profilgruppen. Alla tre ligger i fin upptrend. Försökte köpa lite Hexatronic också men var för snål (76).
Citera
2022-06-13, 18:21
Medlem
Intressant hur vissa av er är så verklighetsfrånvända så ni tror att vi inte är på väg in i en lågkonjunktur, speciellt när man tittar på 2s/10s yieldsen.

Nej, att sitta och köpa diverse skräpaktier i denna nedförsbacken känns inte som rationella beslut. Om något, så kan man ju tradea och köpa extrema dippar för att sälja vid motstånd, men annars så är det blanka rallys som gäller.
Citera
2022-06-13, 18:34
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sittnerpajas
Intressant hur vissa av er är så verklighetsfrånvända så ni tror att vi inte är på väg in i en lågkonjunktur, speciellt när man tittar på 2s/10s yieldsen.

Nej, att sitta och köpa diverse skräpaktier i denna nedförsbacken känns inte som rationella beslut. Om något, så kan man ju tradea och köpa extrema dippar för att sälja vid motstånd, men annars så är det blanka rallys som gäller.
Det var intressant.
Citat:
The more well-known 2-year/10-year yield curve spread inverted on April 1, 2022 for the first time since 2019, while the 5-year/30-year inverted for the first time since 2006 on March 28.
https://lplresearch.com/2022/04/06/1...-yield-curves/
Citat:
Research found that the gap between 2- and 10-year yields has inverted before seven of the past eight recessions, with no false signals.
https://www.barrons.com/articles/inv...170366?tesla=y
Citera
2022-06-13, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det var intressant.

https://lplresearch.com/2022/04/06/1...-yield-curves/

https://www.barrons.com/articles/inv...170366?tesla=y

Ja, det är helt klart en av de allra bästa ledande indikatorerna inför en kommande lågkonjunktur. Oftast signalerar den 6-24 månader innan, men blir nog inga 24 månader denna gången så som ekonomin ser ut. 6-9 månader, sen smäller det.
Citera
2022-06-13, 19:37
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Blytungt idag igen. Det verkar som om alla sitter och väntar på vinstvarningar från bolagen nu. Det som inte passar in i mönstret att en stundande recession står för dörren är att arbetsmarknaden fortfarande är stark.
Citera
2022-06-13, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentThaitorsk
Blytungt idag igen. Det verkar som om alla sitter och väntar på vinstvarningar från bolagen nu. Det som inte passar in i mönstret att en stundande recession står för dörren är att arbetsmarknaden fortfarande är stark.
Ha ha! Ja men inflationen talar sitt tydliga språk. Efterdyningar från Covid? Men sen har vi kriget i Ukraina med brist på mat osv. Kommunismen verkar alltid vara några steg bakom oss! Men det har nog prisats in en hel del runt omkring även om jag är försiktig. Och vem har slutat att tro på mirakel?
Citera
2022-06-13, 20:04
Medlem
Swingexpertens avatar
Min bästa fond idag blev ”Lynx Dynamic” som steg med +3,0% 🏆 Jämför med OMXS30 som sjönk med -1,7%.

Så länge som OMXS30 håller sig över 1895 är jag positiv och tror vi når 2500 innan ”den stora kraschen” tar oss ner till Corona-botten på 1250 🔮

Köpte ”Bitcoin Cash” idag på 133, siktar på att nå 1333 (+1.000%) 🚀
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in