Citat:
Ursprungligen postat av
SWAG99
Har också köpt Plejd. Läste Peter Lynch boken om att hitta smarta grejer i sin vardag som kan bli något och tycker denna passar bra.
Lyssnade förresten på Sean George i Börssnack igår. Väldigt bra avsnitt. Han är bullishoch tror på en rejäl uppgång nästa år när vaccinet är på plats och valet historia. Jag har inte bråttom så jag ligger kvar nästa fullinvesterad, har faktiskt köpt en hel del sista veckan.
Önskar dig lycka till, och det är väl god chans att det går bra. Dock har jag själv fegat ur och sålt. Ligger huvudsakligen likvid tills det visat sig vart vinden blåser efter valet och när lockdowns brett ut sig över världen de kommande veckorna. Tills dess är jag investerad enbart i en volatilitetsfond som brukar gå upp när börsen går ner och ligger och day tradar litegrann i Evolution Gaming, som fluktuerar så mycket upp och ner dagligen att det går att skrapa ut en hel del vinster utan att riskera för mycket. Gick in och ut 4 gånger idag på den, med vinst varje gång. Känns tryggare just nu med bara en aktie att hålla koll på, men jag återupptar nog min momentumstrategi så småningom, när börsen är mer stabil igen.