2020-10-27, 08:42
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odagan
Ouch! Riktigt så dåligt har det inte gått för mig..
Hoppas på att Swedish Match levererar en överraskande bra rapport i morgon. Det är mer regel än undantag..

Din Swedish Match trade kommer nog gå fint. Grattis.

"Swedish Match rapporterar klart högre rörelsevinst än väntat (uppdatering) (Finwire)"
Citera
2020-10-27, 09:01
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imola01
Hur mycket har du månadssparat för att kunna få ett så pass stort kapital att du kan gå back så mycket?

Det är främst avkastningen som gjort att jag har det kapital jag har. Jag har haft aktier VÄLDIGT länge. Sedan innan IT kraschen. Och innan jag ens var klar med min utbildning hade utdelningarna växt till att vara nog. Jag lever ganska spartanskt.
Senast redigerad av JustinTrudeau 2020-10-27 kl. 09:03.
Citera
2020-10-27, 09:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Det är främst avkastningen som gjort att jag har det kapital jag har. Jag har haft aktier VÄLDIGT länge. Sedan innan IT kraschen. Och innan jag ens var klar med min utbildning hade utdelningarna växt till att vara nog. Jag lever ganska spartanskt.
Vad skönt, det där kan jag bara drömma om. Hur gammal var du när du började? Har du spridit riskerna eller läst på mycket?
Citera
2020-10-27, 09:50
Avstängd
Odagans avatar
Citat:
Din Swedish Match trade kommer nog gå fint. Grattis.

"Swedish Match rapporterar klart högre rörelsevinst än väntat (uppdatering) (Finwire)"

Tack! Fegade ur och sålde hälften till 726:80. Tror starkt på bolaget, men börsen är för nipprig för att jag ska våga vara kvar med allt..
Blev en skaplig vinst i alla fall. Skönt efter en ganska motig period. -Ska fira med vinlunch idag..
Citera
2020-10-27, 10:12
Medlem
Underbart, sålda av en mycket stor del och nu kommer corona-våg 2 samt presidentvalet i USA. Skönt att ligga likvid och sedan fylla på i slutet på november igen. Starkt av er som ligger kvar, men jag tror bara detta är början.
Citera
2020-10-27, 10:19
Medlem
Facades avatar
Citat:

Imponerande
Tråkigt med dom siffrorna dock...
Citera
2020-10-27, 17:33
Medlem
Mkt bra dag! Fina uppgångar i Cantargia +7%, Mips +4%, Sinch +2, hela drösen med spelbolag (Embracer, Evolution, G5, Netent, mfl) upp 2-3% vardera, och så +1,5% i nya innehavet Plejd. Ångrar inte en sekund att jag sålde av hela storbolagsportföljen och lade över pengarna i spelbolag och andra aktier med bra momentum som går upp när börsen som helhet surar.
Citera
2020-10-27, 19:46
Medlem
Luftgevars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Hur handlar man med puts?

Bull/Bear och mini futures/warrants förstår jag mig lite på iaf på en lekamnsnivå.
Warrants är samma sak som puts/calls bara att utfärdaren är en bank och inte en annan småsparare/market maker som i riktiga optioner.
Du handlar dom genom att söka på Optioner på Avanza
Citera
2020-11-02, 17:55
Medlem
Jahaja... mina stora innehav åker på stryk ganska generellt.

Jag låg nästan 13% före index bara för 14 dagar sedan... nu 8,5%....

Näsan blöder och det ringer i öronen....

Men friskt mod!!
Citera
2020-11-02, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Mkt bra dag! Fina uppgångar i Cantargia +7%, Mips +4%, Sinch +2, hela drösen med spelbolag (Embracer, Evolution, G5, Netent, mfl) upp 2-3% vardera, och så +1,5% i nya innehavet Plejd. Ångrar inte en sekund att jag sålde av hela storbolagsportföljen och lade över pengarna i spelbolag och andra aktier med bra momentum som går upp när börsen som helhet surar.

Har också köpt Plejd. Läste Peter Lynch boken om att hitta smarta grejer i sin vardag som kan bli något och tycker denna passar bra.

Lyssnade förresten på Sean George i Börssnack igår. Väldigt bra avsnitt. Han är bullishoch tror på en rejäl uppgång nästa år när vaccinet är på plats och valet historia. Jag har inte bråttom så jag ligger kvar nästa fullinvesterad, har faktiskt köpt en hel del sista veckan.
Citera
2020-11-02, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SWAG99
Har också köpt Plejd. Läste Peter Lynch boken om att hitta smarta grejer i sin vardag som kan bli något och tycker denna passar bra.

Lyssnade förresten på Sean George i Börssnack igår. Väldigt bra avsnitt. Han är bullishoch tror på en rejäl uppgång nästa år när vaccinet är på plats och valet historia. Jag har inte bråttom så jag ligger kvar nästa fullinvesterad, har faktiskt köpt en hel del sista veckan.
Önskar dig lycka till, och det är väl god chans att det går bra. Dock har jag själv fegat ur och sålt. Ligger huvudsakligen likvid tills det visat sig vart vinden blåser efter valet och när lockdowns brett ut sig över världen de kommande veckorna. Tills dess är jag investerad enbart i en volatilitetsfond som brukar gå upp när börsen går ner och ligger och day tradar litegrann i Evolution Gaming, som fluktuerar så mycket upp och ner dagligen att det går att skrapa ut en hel del vinster utan att riskera för mycket. Gick in och ut 4 gånger idag på den, med vinst varje gång. Känns tryggare just nu med bara en aktie att hålla koll på, men jag återupptar nog min momentumstrategi så småningom, när börsen är mer stabil igen.
Citera
2020-11-04, 18:19
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Går snuskigt bra nu. Har stuvat om portföljen lite grann och kastat ut värdebolagen och ersatt med tillväxtbolag och tech. Börsgudarna belönade mig direkt. Folk har tjatat om rotation till värdebolag i månader nu så jag tänkte det var säkert bättre att göra tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in