2022-01-24, 14:38
Medlem
pukkas avatar
Sålde av allt idag. Borde ha gjort det direkt efter nyår. Menmen, men lär sig av sina misstag. Tippar på ytterligare flera dagar med kollaps.
Citera
2022-01-24, 14:47
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukka
Sålde av allt idag. Borde ha gjort det direkt efter nyår. Menmen, men lär sig av sina misstag. Tippar på ytterligare flera dagar med kollaps.

Klokt, det här har bara börjat.

Ni andra kan ju som alla skriver i MSM "sitta lugnt i båten" och halvera er tillgångsmassa under 22....
Citera
2022-01-24, 14:57
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Klokt, det här har bara börjat.

Ni andra kan ju som alla skriver i MSM "sitta lugnt i båten" och halvera er tillgångsmassa under 22....
Ditt och MSM:s intresse för börsen är båda bra indikatorer...

Peter Malmqvist är på plats sedan tidigare.
Citera
2022-01-24, 15:16
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagsattsvara
Vad kör du för guldfond?
Black Rock world gold
Citera
2022-01-24, 15:26
Medlem
Sålde av 90% runt Jul. Fubderar på att gå in snart igen.
Vad tror ni om Nibe, Electrolux, SSAB, Investor? Kanske dags att plocka in lite Clas Olsson?
Citera
2022-01-24, 15:33
Medlem
Har föräldraledigt nu och det kostar mig 1 miljon per år i utebliven intäkt
Dvs, kommer inte ha något att investera 2022. Trist när det är sån turbulens på marknaden.
Fegade ur och sålde av ca 15% idag, för att ha likvider. Var helt klart överinvesterad, så känns som ett ok beslut även om det här visar sig vara bara en liten skrämselutförsbacke. När jag börjar jobba igen ska jag se till att ha lite mer defensiv fördelning.
Citera
2022-01-24, 15:58
Medlem
backwardations avatar
Minus 3,57 atm, blir något förskonad av en del defensivt samt inte minst en starkare dollar. Gillar tillfällen som dessa då man i vart fall kan köpa på sig saker billigare. Lund och dannebaggen lär tjäna fina stålar idag, skänker dem en tanke oxå.
Citera
2022-01-24, 16:19
Medlem
Ska bli intressant att höra vilken av swingexpertens fonder som gått bäst idag.
Citera
2022-01-24, 17:01
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av random666
Sålde av 90% runt Jul. Fubderar på att gå in snart igen.
Vad tror ni om Nibe, Electrolux, SSAB, Investor? Kanske dags att plocka in lite Clas Olsson?

Varför sålde du 90% i julas? Hur kom du fram till det?
Citera
2022-01-24, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Ditt och MSM:s intresse för börsen är båda bra indikatorer...

Peter Malmqvist är på plats sedan tidigare.
vad e msm?
Citera
2022-01-24, 17:15
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Åhå, björnkompisar. Hej. Själv lyckades jag hugga Nasdaqbjörnar vid börsens öppning till bra pris 2,81 SEK, nu står de på 3,49. Detta tillsammans med övriga björnar och t o m vissa gröna aktier: Lucara Diamond Corp, Equinor, Beowulf så är det det ett gäng tusenlappar upp. Hoppas oljeaktierna står sig ikväll när de amerikanska indexbjörnarna börjar jobba, då kan det bli en fin katapulteffekt. Men det är nog att hoppas på för mycket.
Hähä, i den vuxna delen av björnes magasin får hemnet och eulos vind chansen att lajva källarscenen i pulp fiction.
Så även om uranus blir nukat är allt lungt på bajs investments. Oljan bär sin del av korset.
Citera
2022-01-24, 17:21
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Blodbad idag. Jag passade ändå på att småhandla lite Investor, Svolder, Peab och Swedish Match. Börsen kommer nog gå ner ytterligare den närmsta tiden så det är dumt att försöka fånga kniven som faller. Skulle det mot förmodan vända upp istället har jag iaf lyckats snitta ner mig lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in