• 1
  • 2
2020-07-22, 00:31
Medlem
Om det har något samband vet jag inte, men det verkar vara oroligt i Uppsala ikväll. UNT skriver om "höga smällar" i Gottsunda (låst artikel, så den som har prenumeration kan ju få referera lite), och på Jodel har det rapporterats om en fullständigt galen biljakt genom centrala stan.
Citera
2020-07-22, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svajmastartisten
Om det har något samband vet jag inte, men det verkar vara oroligt i Uppsala ikväll. UNT skriver om "höga smällar" i Gottsunda (låst artikel, så den som har prenumeration kan ju få referera lite), och på Jodel har det rapporterats om en fullständigt galen biljakt genom centrala stan.

Detta efter att de fått flera samtal om höga smällar. Enligt polisen RLC-befäl, Thomas Gustafsson, inkom de första uppgifterna klockan 22.34 på tisdagen.

– Vi tror det är smällare. Vi har varit där och pratat med folk och lyssnat, säger Thomas Gustafsson.
Citera
2020-07-22, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Är det någon i dessa sammanhang ”känd” individ i Uppsala?
Har ingen koll på det. Killen har dykt upp på molngatan och närliggande gatorna för något halvår sedan. Många boende i området som lagt märke till honom då han sticker ut bland de boende i bostadsrätterna.

Brukar stå utanför olika portar och parkbänkar etc och röka gräs. Troligtvis har han sålt en del också, många korta besök av folk och han brukar gömma något i buskar där någon annan kort senare kommer och letar.

Efter skottlossningen såg jag killen bli gripen med påsar tejpade över händerna. Sprang poliser med hundar in och ut från porten där han bor och letade även igenom innergårdarna.

Han verkar även ha en yngre bror runt 15 års åldern, vet dock inte om han var en av de yngre som blev gripna.
Citera
2020-07-22, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1asdf23
Har ingen koll på det. Killen har dykt upp på molngatan och närliggande gatorna för något halvår sedan.
Försöker han hävda sin plats som ny på den lokala marknaden?
Citera
2020-07-23, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1asdf23
Har ingen koll på det. Killen har dykt upp på molngatan och närliggande gatorna för något halvår sedan. Många boende i området som lagt märke till honom då han sticker ut bland de boende i bostadsrätterna.

Brukar stå utanför olika portar och parkbänkar etc och röka gräs. Troligtvis har han sålt en del också, många korta besök av folk och han brukar gömma något i buskar där någon annan kort senare kommer och letar.

Efter skottlossningen såg jag killen bli gripen med påsar tejpade över händerna. Sprang poliser med hundar in och ut från porten där han bor och letade även igenom innergårdarna.

Han verkar även ha en yngre bror runt 15 års åldern, vet dock inte om han var en av de yngre som blev gripna.

Hur säkra källor har du på att det är denna tls som är anhållen?
Citera
2020-07-23, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regiimos
Hur säkra källor har du på att det är denna tls som är anhållen?

Husrannsakan var i lägenheten han är skriven på och en person från det hushållet blev gripen. Om det inte skulle vara TLS så är det en yngre bror till TLS som blev gripen, isåfall inte anhållen och heter Isa*c Lj*ng. *a u

Har endast antagit att det är TLS eftersom han är den som jag kan se är skriven på den adressen.

Lägger till att om det inte är TLS så gäller allt det jag skrev tidigare IL. Har bara sett en person på den här adressen.
Senast redigerad av 1asdf23 2020-07-23 kl. 07:29.
Citera
2020-07-23, 07:37
Medlem
Denne TLS har tydligen tidigare varit skriven på en adress i villaidyllen Storvreta någon mil norr om Uppsala. Den sista plats som jag skulle associera med grov kriminalitet.

Han delar en bostadsrätt på Molngatan med en annan man. Skottlossningen vid macken skedde bara 200m från bostaden. Kanske var skottlossningen inte planerad utan situationen dök upp som ett hot plötsligt?

Hursomhelst, får jag vibbar av en labil och farlig person. Ett psykfall närmast.
Citera
2020-07-23, 16:05
Medlem
vinpetrols avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...-for-skjutning

Citat:
De två män som anhölls under måndagen begärs nu häktade, skäligen misstänkta för mordförsök. En av dem är villkorligt frigiven efter en tidigare skjutning.

Jag har bara citerat en liten del av artikeln.
Citera
2020-07-23, 16:35
Medlem
Häktningsprotokoll?
Citera
2020-07-23, 17:33
Medlem
https://unt.se/nyheter/artikel/pa-fr...ankta/elwmd61r

De två männen, 22 respektive 21 år gamla, begärdes häktade under torsdagsförmiddagen. Männen begärdes häktade skäligen misstänkta för mordförsök och grovt vapenbrott. Under eftermiddagen hölls häktningsförhandlingarna – som resulterade i att männen försattes på fri fot. När tingsrätten försatte 21-åringen på fri fot beslutade åklagaren Christer Sammens för att återkalla även den andra häktningsframställan.

Därmed var det IL, en av 15 åringarna, som blev gripen på Molngatan och inte TLS.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in