2020-07-20, 13:42
Medlem
Citat:
Lagercrantz Group r en teknikkoncern.

Verksamheten r indelad i ett flertal affrssegment med strst inriktning mot produkter som berr inbyggnadselektronik, elektroniska frbindningssystem, tillhrande tjnster och support inom ntverksaccess, samt fretagsfrvrv.

Idag mndag stter man nytt ATH. Rapporten i fredags togs emot illa frst, men nu gasar man p.

Mitt innehav r kpt i Corona-dippen och bygger p att IT-anvndningen pverkas positivt av pandemin. Lagercrantz borde vara ganska immuna.

Det r och en vxande koncern svl organiskt som genom uppkp.

Blir det liv i trden skrivar jag mer...
Citera
2020-07-23, 09:00
Medlem
Ett kraftigt ryck ven p onsdagen. Kursen r nu frbi pre-corona och r t o m p den gamla trendlinjen frn den kraftiga uppgngen 2019.

7% igr och jag letar eventuella nyheter. Hittar inget.
Citera
2020-07-23, 10:53
Medlem
Slt Lagercrantz @ 190

Kpte den 7/4 fr 129,80

Jag snker vollan genom att plocka in Investor istllet.

Jag vill inte ligga fr tungt i den hype-artade brs vi har just nu.
Citera
2025-05-22, 14:25
Moderator
Diagorass avatar
Lagercrantz summerar nnu ett framgngsrikt rkenskapsr 2024/25. Gldjande kan vi konstatera att resultatet (EBT) kade med 16% till 1 298 MSEK med en ngot kande tillvxttakt i slutet p ret. Rrelsemarginalen (EBITA) uppgick till goda 17,5% och vinsten per aktie kade med 16% till 4,93 SEK, en ny hgsta notering fr 15:e ret i rad. Hrtill uppgick kassafldet frn den lpande verksamheten till 1 322 MSEK och vi har genomfrt sju spnnande frvrv som tillfr en total rsomsttning om ca 825 MSEK med god lnsamhet.

https://www.avanza.se/aktier/om-akti...crantz-group-b

Fr att vara en kursraket r den relativt lite gd bland sparare p Avanza. +400% p fem r. Det kanske r mestadels frvaltare som gillar den hr typen av bolag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in