Har en MSI laptop sedan något år tillbaka. Märkte igår att min pekplatta slutat fungera. Vet inte om det är relaterat till att jag rensade en del lagringsutrymme på datorn igår (tror jag det var), framförallt rensade jag gamla Windows Update filer.
Har försökt komma åt pekplattan via enhetshanteraren, men där finns ingen pekplatta att välja.
Touchpaden skall inte behöva någon "egen" drivrutin, till och med vid installationprogrammet för Windows 98 fungerar den, iallafall på en gammal Dell D400.
Min MSI GT70 har en fysisk knapp ovanför touchpaden som inaktiverar den. Andra modeller kan ha på/av på någon av funktionsknapparna, typ Fn+F2, Fn+F6 el dyl. Kolla så inte detta råkat göras av misstag, om du velat justera volymen t ex.
Prova också kolla i BIOS så plattan är påslagen. Kan finnas någon inställning som stänger av plattan vid anslutning av extern mus.
Får som tidigare deltagare påpeka att detta även hänt mig nu, MSI GT70. Lösningen var att avinstallera Synaptics från kontrollpanelen som Update uppenbarligen tvångsinstallerar, och starta om datorn. Om någon annan behöver felsöka...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!