2020-07-19, 21:03
Medlem
Skullknights avatar
Har en MSI laptop sedan något år tillbaka. Märkte igår att min pekplatta slutat fungera. Vet inte om det är relaterat till att jag rensade en del lagringsutrymme på datorn igår (tror jag det var), framförallt rensade jag gamla Windows Update filer.

Har försökt komma åt pekplattan via enhetshanteraren, men där finns ingen pekplatta att välja.

Någon som vet vad felet kan vara?
Citera
2020-07-20, 01:05
Medlem
Lägg om drivrutinen för touchpaden
Citera
2020-07-20, 12:41
Medlem
Skullknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Lägg om drivrutinen för touchpaden
Då behöver jag väl kunna se den via enhetshanteraren? Men det kan jag inte.
Citera
2020-07-20, 13:08
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skullknight
Då behöver jag väl kunna se den via enhetshanteraren? Men det kan jag inte.

Kör W.update.
Starta om datorn.
Citera
2020-07-20, 13:21
Medlem
avcs avatar
Touchpaden skall inte behöva någon "egen" drivrutin, till och med vid installationprogrammet för Windows 98 fungerar den, iallafall på en gammal Dell D400.

Min MSI GT70 har en fysisk knapp ovanför touchpaden som inaktiverar den. Andra modeller kan ha på/av på någon av funktionsknapparna, typ Fn+F2, Fn+F6 el dyl. Kolla så inte detta råkat göras av misstag, om du velat justera volymen t ex.

Prova också kolla i BIOS så plattan är påslagen. Kan finnas någon inställning som stänger av plattan vid anslutning av extern mus.
Citera
2020-07-20, 13:54
Medlem
Skullknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Kör W.update.
Starta om datorn.
Tack, det fungerade. Var enklare än jag trodde.
Citera
2020-08-14, 16:24
Medlem
avcs avatar
Får som tidigare deltagare påpeka att detta även hänt mig nu, MSI GT70. Lösningen var att avinstallera Synaptics från kontrollpanelen som Update uppenbarligen tvångsinstallerar, och starta om datorn. Om någon annan behöver felsöka...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in