2020-07-22, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Vincent Gigante
Exakt!

Misstänker att han dyker upp i sin morgonrock i Netflix dokumentären.
Citera
2020-07-23, 10:12
Medlem
Ännu en fantastisk och underhållande kriminaldokumentär från Netflix. Mycket information om hur det egentligen gick till när maffian i New York styrde och ställde. Såg att president Trump var med på ett litet hörn.
Senast redigerad av Tjottanjatta 2020-07-23 kl. 10:24.
Citera
2020-07-23, 10:37
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjottanjatta
Ännu en fantastisk och underhållande kriminaldokumentär från Netflix. Mycket information om hur det egentligen gick till när maffian i New York styrde och ställde. Såg att president Trump var med på ett litet hörn.

Så klart. Om de kan "trycka till" Trump, är de nöjda. Blir dumt.
Gillar verkligen denna dokumentär!
Citera
2020-07-25, 22:54
Medlem
Snapcounts avatar
Om man nu skall använda maffia-språk över denna dokumentär, så använder jag denna scen ifrån "Donnie Brasco" : https://www.youtube.com/watch?v=i7N-5wYIdqs

Man har de riktiga namnen, åklagare, agenter, gangsters, dokumentation.., men detta skrapar bara på ytan, och inget mer. (vet inte ens vad som skedde med "högerhanden" till en av bossarna som var ett psyko/pratkvarn/informatör) Ordet "maffia" säljer och därför kan man släppa detta !

Besviken.
Citera
2020-07-25, 23:15
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Om man nu skall använda maffia-språk över denna dokumentär, så använder jag denna scen ifrån "Donnie Brasco" : https://www.youtube.com/watch?v=i7N-5wYIdqs

Man har de riktiga namnen, åklagare, agenter, gangsters, dokumentation.., men detta skrapar bara på ytan, och inget mer. (vet inte ens vad som skedde med "högerhanden" till en av bossarna som var ett psyko/pratkvarn/informatör) Ordet "maffia" säljer och därför kan man släppa detta !

Besviken.

Den startade bra. Men jag håller med dig.
Denna var ytlig. Och som du säger; maffia säljer.
Citera
2020-07-25, 23:22
Medlem
Novus4212s avatar
Helt OK och intressant med att höra avlyssningar, övervakning och annat, men kunde gjorts mycket bättre och med mer djup.

Kändes kanske tom lite påskyndad istället för att lägga till ett par avsnitt och gå mer på djupet.

Är nu Netflix smarta så går dom vidare med en säsong 2 där dom visar vad som hände sedan, vem som tog över, etc.
Citera
2020-07-26, 00:22
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Den startade bra. Men jag håller med dig.
Denna var ytlig. Och som du säger; maffia säljer.

Jag tror även scenen säljer här. New York, klassisk med sina fem familjer.

En scen som inte har fått lika mycket rampljus enligt mig, är "The Outfit" i Chicago. Korruptionen verkar även ha gått djupare där, 17 domare åkte fast. Hade även fingrarna i Las Vegas. Tror de är mer verksamma där idag, jmf med New York. Inte några smågossar :

Här en kort doku om du är intresserad, 70-talet och framöver kommer efter ca 20 minuter : https://www.youtube.com/watch?v=fB3M7WDLipA

Det är sevärt.
Senast redigerad av Snapcount 2020-07-26 kl. 00:28.
Citera
2020-07-26, 00:54
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag tror även scenen säljer här. New York, klassisk med sina fem familjer.

En scen som inte har fått lika mycket rampljus enligt mig, är "The Outfit" i Chicago. Korruptionen verkar även ha gått djupare där, 17 domare åkte fast. Hade även fingrarna i Las Vegas. Tror de är mer verksamma där idag, jmf med New York. Inte några smågossar :

Här en kort doku om du är intresserad, 70-talet och framöver kommer efter ca 20 minuter : https://www.youtube.com/watch?v=fB3M7WDLipA

Det är sevärt.

Ett stort tack för tipset!
Citera
2020-07-26, 01:21
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ett stort tack för tipset!

Mycket nöje om du ser den. Speciellt mordet på Sam Giancana står ut, korrupt så det understa ruttnar !

(blir inte mer maffia i samhället, än så)
Senast redigerad av Snapcount 2020-07-26 kl. 01:24.
Citera
2020-07-26, 19:58
Medlem
Citat:
Så klart. Om de kan "trycka till" Trump, är de nöjda. Blir dumt.
Gillar verkligen denna dokumentär!

Trycka dit hur? Han byggde några av de högsta byggnaderna och de kostade mer än 3 mille och då var ju maffian inblandad varesig han ville eller inte.
Citera
2020-07-26, 20:00
Medlem
Det är en bra dokumentär. Jag gillar att Netflix visar båda sidor och har med två som var gangstrar under den tiden och inte bara de som utredde maffian. Maffian styrde verkligen New York och kanske kan man säga att de styrde USA då de skötte hamnarna
Citera
2020-07-27, 16:34
Medlem
Har sett alla tre avsnitten nu. Den var intressant då man fick följa polisens och åklagarnas taktiska jobb, men tyckte nog NG´s dokumentär var bättre. Kan iof bero på att jag kände igen mycket.

Som sagts tidigare, en uppföljning hade kunnat bli riktigt intressant om hur scenen ser ut idag.

Ang Triump så var han bara en bricka i spelet och hade väl inget val då maffian styrde hela staden på den tiden. Ganska skrämmande faktiskt, men bra jobbat av polis och åklagare att knäcka dom.

Hur skyddade dom juryn från början till start? Satt dom isolerade med vakter? Annars ganska lätt att köpa en jurymedlem för X miljon dollar så går dom fria.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in