2020-07-19, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Han är fri. Han följer ingen annan människa. Han tillhör inget fack. Han är vad han är och han försöker visa vad han ser i sin konst.
Kläderna? Det kan vara en image han valt, men ta i beräkning att en mycket stor del av världens män klar sig i den typen av plagg. Ta araber och indier tex.
Han snackade och sjöng om kärlek. Kom det inte fram att han var kvinnomisshandlare kärleksguden?
Citera
2020-07-19, 00:54
Medlem
SkattefriZons avatar
Hinduismen han har varit i Indien mycket.
Självklart tagit en del psykedeliska droger också.
Citera
2020-07-19, 01:00
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Han snackade och sjöng om kärlek. Kom det inte fram att han var kvinnomisshandlare kärleksguden?
1. Han har inte gjort anspråk på att vara felfri.
2. Flickvänner som är på väg att bli dumpade har ofta en förmåga att ställa till drama.
Citera
2020-07-19, 01:53
Medlem
Han blev väl inspirerad av David Bowie (Ziggy Stardust).
Citera
2020-07-19, 02:00
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Han spelade fotboll som vänsterytter i Gävle på 70-talet så helt väck kan han inte ha varit.
Citera
2020-07-19, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
1. Han har inte gjort anspråk på att vara felfri.
2. Flickvänner som är på väg att bli dumpade har ofta en förmåga att ställa till drama.
Du vet det med säkerhet? Ja man ska ju inte lita på ex eller AB där jag har läst det för länge sedan.
Citera
2020-07-19, 04:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nihiliserad
Mamman känd missbrukare eller?

Okänd missbrukare.
Citera
2020-07-19, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihiliserad
Svamp, ayhuasca, DMT och Baghvad Gita? Vilka beståndsdelar är det som utgör hans lite udda personlighet?
Behöver inte vara något av ovanstående. Han var med om en fallolycka som liten.

Ur hans självbiografi "Vi måste prata om allt"
Citat:
När jag var ett och ett halvt gick det riktigt illa. Pappa höll på med något uppe på vinden och jag klättrade upp efter honom, men trillade bakåt i trappan och slog huvudet rakt i stengolvet. Mamma berättade efteråt att ögonen försvann upp i huvudet, det gick bara att se vitorna, och det var förstås en mardröm för mina föräldrar. På sjukhuset visade det sig att jag hade spräckt skallbasen, och läkarna var inte säkra på att jag skulle överleva utan trodde snarare på en mer tragisk utgång
https://www.gd.se/artikel/di-leva-berattar-nastan-allt

Gammal intervju i Aftonbladet
Citat:
Hur har änglarna prövat dig?
– Jag ramlade utför en trappa och spräckte skallbasen. Då fann jag mig själv, min inre röst. Sedan har jag haft den med mig hela livet och observerar världen från min inre röst och inte bara de grovfysiska sinnena som smak, lukt, känsel, hörsel, syn. The monkeyminds.
– Producenten Kaj Erixon brukar skämta i studion när vi har arbetat långa dagar, ”Det är skallbasens fel, annars skulle vi inte sitta här.” Ha, ha, ha.

Hur gammal var du då det hände?
– Jag var två år. Alla trodde att jag skulle dö. Eller att jag skulle bli knäpp.
https://wwwc.aftonbladet.se/puls/0002/25/dileva.html
Citera
2020-07-19, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkaGoraKaos
Okänd missbrukare.
Falsk ryktesspridning.
Citera
2020-07-19, 08:51
Medlem
Han gjorde plattor i början av 80 talet ja då hade han en annan image än den med kaftaner skivkontrakt kommer o går och Thomas höll väl på att förlora sitt pga dålig skivförsäljning. Så han bytte stuk. Som Peter le Marc. Från rock kille till trubadur-pop.
Citera
2020-07-19, 08:52
Medlem
Soterns avatar
"– Jag var två år. Alla trodde att jag skulle dö. Eller att jag skulle bli knäpp."

De sistnämnda fick rätt.
Citera
2020-07-19, 09:29
Medlem
Imnshos avatar
Han var en slyngel redan som grabb. Jag gick på scouterna med honom, knepig jävel. Snodde cyklar ganska friskt. Lirade i punkbandet "Pillisnorks".

Hans image är bara ett sätt att försörja sig. Spöade han inte upp nåt gammalt ex? Tror hon också "såg stjärnor då"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in