2020-07-18, 17:26
Medlem
Jag vet några som maxar sina beställningar på faktura trots betalningsanmärkningar nu. En snubbe har beställt för köks och industriprodukter typ rullvagnar för 14 000 lol. Tanken är i de flesta fall att sälja varorna vidare misstänker jag. Tom jag som inte har några skrupler tycker det är magstarkt. Vad tycker ni?

Är det bara min moral som är medelhög? Har de fattigaste rätt att utnyttja systemet så här? Är jag inte en snäll medborgare som nöjer mig med lite gratiskalsonger då och då?
Citera
2020-07-18, 17:27
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatF

Är det bara min moral som är medelhög? Har de fattigaste rätt att utnyttja systemet så här? Är jag inte en snäll medborgare som nöjer mig med lite gratiskalsonger då och då?

Det finns inte många företag som låter dig handla på faktura om du har anmärkningar.
Citera
2020-07-18, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatF
Jag vet några som maxar sina beställningar på faktura trots betalningsanmärkningar nu. En snubbe har beställt för köks och industriprodukter typ rullvagnar för 14 000 lol. Tanken är i de flesta fall att sälja varorna vidare misstänker jag. Tom jag som inte har några skrupler tycker det är magstarkt. Vad tycker ni?

Det gäller väl främst folk som inte har för avsikt att bli skuldfria. Då blir ju varorna "gratis" för den personen och ett sätt att dryga ut kassan. Med utmätning har man inte många kronor över, förstår dem som gör det även om jag inte tycker det är rätt.
Citera
2020-07-18, 17:29
Medlem
Det finns förvånansvärt många med efterhalkande betallösningar klarna gärna vill sätta tänderna i.
Citera
2020-07-18, 17:42
Medlem
(FB) Faktura trots betalningsanmärkning

TS fiskar bara efter tips på företag som h*n kan mjölka.
Citera
2020-07-18, 19:34
Medlem
Nej de finns ju på andra ställen numer, om du hade begripit svenska. Det mjölkas mer än någonsin på helt andra ställen så det är inte detta tråden handlar om. Läs igen.
Citera
2020-07-18, 19:36
Medlem
Nej så utmätningsreglerna är helt enkelt för hårda i vårt land då?
Citera
2020-07-23, 18:35
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sambucca
Det gäller väl främst folk som inte har för avsikt att bli skuldfria. Då blir ju varorna "gratis" för den personen och ett sätt att dryga ut kassan. Med utmätning har man inte många kronor över, förstår dem som gör det även om jag inte tycker det är rätt.

De varor som efterfrågades i den gamla tråden var mest osäljbar och oanvändbar skit som tandblekning och sådant. Eftersom alla försök till diskussion kring fenomenet att köpa på faktura trots betalningsanmärkningar ansågs vara OT i den gamla tråden välkomnar jag detta försök att få till en diskussion kring vad som egentligen driver utövarna. Min teori är att det är personlighetsstörda som medvetet vill dra ner sig själva i skiten för att därigenom få en hållhake på sin omgivning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in