2020-07-18, 09:07
Medlem
Sjuntorparns avatar
AppSpotr
Brsvrde 42 miljoner. (vid notering fr ngra r sedan lg brsvrde p 60 miljoner)
kurs: 0.35 kr
1184 gare p avanza.

Full kassa.
Pengarna ska anvndas till att slja in sin produkt. (den nya versionen. Appspotr 3, som nyligen blev klar.)
Man ska anstlla 10 pers fr detta, enligt pm.
Min frhoppning r att det blir en mycket lyckad kampanj.

Jag fr knslan av att man satsar nu eller aldrig.

Kursen ligger under emissionskursen just nu, tack vare en dlig kvartalsrapport fr ngra dagar sedan.
Kplge i min vrld.
Jag har gtt in med en peng nu fr frsta gngen, nr kassan r vlfylld.

Denna trga pengafrstrare kommer frhoppningsvis ntligen rra p sej p riktigt.
Marknaden r enorm.

Jag tror tiden r mogen. vntan har varit lng fr aktiegarna. Mnga har trttnat och blivit negativa.
typ alla ligger back. mycket.

VD kpte aktier senast 2020-05-27 och 2020-06-02

intervju frn 25 Juni. 2020
https://youtu.be/EvJuwA3JO-k

"Vi erbjuder en low-code-plattform fr utveckling och leverans av appar snabbt, enkelt och kostnadseffektivt dr anvndare bde med och utan programmeringskunskaper kan bygga appar. Plattformen erbjuder flera unika funktioner som krvande komplexa organisationer idag efterfrgar."

"Marknaden kring low-code-verktyg r inne i en standardiseringsfas dr denna typ av verktyg idag r en naturlig del inom industrin fr apputveckling. Gartner spr att 2023 s omstter marknaden kring low-code ca 450 miljarder SEK och r 2024 r det fyra gnger fler utvecklare som utvecklar appar utan programmeringskunskaper med hjlp av low-code-verktyg n professionella programmerare. 65 % av alla appar utvecklas d med low-code-verktyg."

citerat frn:
https://www.nyemissioner.se/nyheter/...dens_appar/915

Marknadsutsikterna, sljsatsningen och en produkt av hg klass, gr att jag tror att det r dags fr kp nu.

Ls p ordentligt innan kp, och dm ej bolaget efter historisk kursutveckling eller griniga smsparare som frlorat pengar.
Citera
2020-07-18, 12:57
Medlem
Sjuntorparns avatar
Intervju, Analyst group. 2020-05-14

https://www.analystgroup.se/textinte...patric-bottne/
Senast redigerad av Sjuntorparn 2020-07-18 kl. 12:59.
Citera
2020-07-19, 20:15
Medlem
Sjuntorparns avatar
https://youtu.be/-Z_XzsJVYxI

Aktiedagen Stockholm 4 maj 2020

Bra presentation och bra frgestund.
Citera
2020-07-19, 20:36
Medlem
Vansterpartiets avatar
Typiskt omrde dr de som har pengar gr till en riktig utvecklare och de som inte har pengar vljer ett av alla mngder gratisalternativ.

Nej, detta r varken revolutionerande eller ett omrde dr pengarna fldar.
Citera
2020-07-19, 21:12
Medlem
Sjuntorparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Typiskt omrde dr de som har pengar gr till en riktig utvecklare och de som inte har pengar vljer ett av alla mngder gratisalternativ.

Nej, detta r varken revolutionerande eller ett omrde dr pengarna fldar.

Du kan ha rtt.

450 miljarder SEK r vl dock nd en hygglig peng, kan vi vl vara verens om.

Fast jag vill tro att Appspotr faktiskt r en riktig utvecklare. version 3, ska vara "riktigt vass".

"Vi har en riktigt vass produkt som ligger riktigt rtt positionerad i tid just nu nr digitaliseringen fullkomligen exploderar. Nu vill vi visa fler fretag och organisationer runt om i vrlden hur dom kan transformera sin verksamhet snabbare med alla de mjligheter som low-code plattformar ger. Alla erbjuds nu mjligheten att ansluta till vr plattform utan kostnad ver sommaren. Alla kan implementera low-code i sin verksamhet och effektivisera sin IT-verksamhet och snka kostnaden fr produktion av appar. Har man inte redan brjat jobba med low-code i sin verksamhet s kommer det ske p sikt, annars blir man omsprungen. Finns inte en chans att hnga med i sin IT-utveckling om man inte brjar anvnda low-code. Det r en standard som r hr fr att stanna."

https://ekapaif.se/uncategorized/app...s-upp-publikt/

Pengar i nrtid borde vara att f en del av dom 1000 intresserade terfrsljare till betalande kunder.

Hade man vetat vad en licens kostar ungefr (verkar vara olika fr olika kunder?), s hade man kunnat leka med lite siffror. Verkar vara vldigt svrt att avslja denna siffran.
Citera
2020-07-19, 23:41
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuntorparn
450 miljarder SEK r vl dock nd en hygglig peng, kan vi vl vara verens om.
En peng ett obskyrt bolag som varken har en riktig registrering eller prisinformation inte lr ta del av. Har man harvat lnge nog att ta fram tre versioner p sin mjukvara och inte tstadkommit mer n s hr r man antingen fel ute eller skit bakom spakarna.

De lr "leka" med siffror (ngon annans pengar) till de dr, ngot som ser skert ut.
Citera
2020-07-20, 00:15
Medlem
Sjuntorparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
En peng ett obskyrt bolag som varken har en riktig registrering eller prisinformation inte lr ta del av. Har man harvat lnge nog att ta fram tre versioner p sin mjukvara och inte tstadkommit mer n s hr r man antingen fel ute eller skit bakom spakarna.

De lr "leka" med siffror (ngon annans pengar) till de dr, ngot som ser skert ut.

Tack fr din input. Din syn speglar aktiekursen vldigt bra.

Jag tycker sjlv att det r fantastisk dligt presterat av bolaget. 400 000 anvndare och lyckas inte tjna ngot p det. Vad var planen med den kampanjen kan man frga sej? Gratisanvndare.
r vldigt glad att jag inte kpt tidigare och urholkat min portflj.

Men om denna Appspotr 3 faktiskt r ngot att ha, s lr det visa sej i denna satsningen som pgr. Och d lr inte brsvrde ligga kvar p 40 miljoner.

Jag gillar potentionella mngdubblare fr att f lite spnning i vardagen. Detta r en sdan, med goda odds att lyckas.
Citera
2020-12-07, 17:22
Medlem
Jag r upp 275% sen jag kpte i somras... nskar att jag vgat slnga in mer n en femhundring nu i efterhand
Citera
2020-12-12, 02:21
Medlem
Detta tror jag r ett framtidsbolag ven om det lter klyschigt. Frenklade appar och redan nu signade kontrakt med diverse kommuner och bolag. Fast gr er egen analys s klart.
Citera
2020-12-23, 23:45
Medlem
Avtal efter avtal och nu senaste utanfr norden. Spnnande resa och fort gr det!
Citera
2021-07-10, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trxhobit
Avtal efter avtal och nu senaste utanfr norden. Spnnande resa och fort gr det!
Hemsk utveckling! Men skam den som ger sig! Har snittat den mig i fallet och ligger en hel del minus hr. Ligger kvar fast reducerat och hoppas p bttre tider.
Citera
2023-08-13, 17:09
Medlem
statemachines avatar
rent bluffbolag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in