Flashback bygger pepparkakshus!
2020-07-18, 09:07
Medlem
Sjuntorparns avatar
AppSpotr
Börsvärde 42 miljoner. (vid notering för några år sedan låg börsvärde på 60 miljoner)
kurs: 0.35 kr
1184 ägare på avanza.

Full kassa.
Pengarna ska användas till att sälja in sin produkt. (den nya versionen. Appspotr 3, som nyligen blev klar.)
Man ska anställa 10 pers för detta, enligt pm.
Min förhoppning är att det blir en mycket lyckad kampanj.

Jag får känslan av att man satsar nu eller aldrig.

Kursen ligger under emissionskursen just nu, tack vare en dålig kvartalsrapport för några dagar sedan.
Köpläge i min värld.
Jag har gått in med en peng nu för första gången, när kassan är välfylld.

Denna tröga pengaförstörare kommer förhoppningsvis äntligen röra på sej på riktigt.
Marknaden är enorm.

Jag tror tiden är mogen. väntan har varit lång för aktieägarna. Många har tröttnat och blivit negativa.
typ alla ligger back. mycket.

VD köpte aktier senast 2020-05-27 och 2020-06-02

intervju från 25 Juni. 2020
https://youtu.be/EvJuwA3JO-k

"Vi erbjuder en low-code-plattform för utveckling och leverans av appar snabbt, enkelt och kostnadseffektivt där användare både med och utan programmeringskunskaper kan bygga appar. Plattformen erbjuder flera unika funktioner som krävande komplexa organisationer idag efterfrågar."

"Marknaden kring low-code-verktyg är inne i en standardiseringsfas där denna typ av verktyg idag är en naturlig del inom industrin för apputveckling. Gartner spår att 2023 så omsätter marknaden kring low-code ca 450 miljarder SEK och år 2024 är det fyra gånger fler utvecklare som utvecklar appar utan programmeringskunskaper med hjälp av low-code-verktyg än professionella programmerare. 65 % av alla appar utvecklas då med low-code-verktyg."

citerat från:
https://www.nyemissioner.se/nyheter/appspotr_erbjuder_plattformen_foer_framtidens_appa r/915

Marknadsutsikterna, säljsatsningen och en produkt av hög klass, gör att jag tror att det är dags för köp nu.

Läs på ordentligt innan köp, och döm ej bolaget efter historisk kursutveckling eller griniga småsparare som förlorat pengar.
Citera
2020-07-18, 12:57
Medlem
Sjuntorparns avatar
Intervju, Analyst group. 2020-05-14

https://www.analystgroup.se/textintervju/intervju-med-appspotrs-vd-patric-bottne/
Senast redigerad av Sjuntorparn 2020-07-18 kl. 12:59.
Citera
2020-07-19, 20:15
Medlem
Sjuntorparns avatar
https://youtu.be/-Z_XzsJVYxI

Aktiedagen Stockholm 4 maj 2020

Bra presentation och bra frågestund.
Citera
2020-07-19, 20:36
Medlem
Vansterpartiets avatar
Typiskt område där de som har pengar går till en riktig utvecklare och de som inte har pengar väljer ett av alla mängder gratisalternativ.

Nej, detta är varken revolutionerande eller ett område där pengarna flödar.
Citera
2020-07-19, 21:12
Medlem
Sjuntorparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Typiskt område där de som har pengar går till en riktig utvecklare och de som inte har pengar väljer ett av alla mängder gratisalternativ.

Nej, detta är varken revolutionerande eller ett område där pengarna flödar.

Du kan ha rätt.

450 miljarder SEK är väl dock ändå en hygglig peng, kan vi väl vara överens om.

Fast jag vill tro att Appspotr faktiskt är en riktig utvecklare. version 3, ska vara "riktigt vass".

"Vi har en riktigt vass produkt som ligger riktigt rätt positionerad i tid just nu när digitaliseringen fullkomligen exploderar. Nu vill vi visa fler företag och organisationer runt om i världen hur dom kan transformera sin verksamhet snabbare med alla de möjligheter som low-code plattformar ger. Alla erbjuds nu möjligheten att ansluta till vår plattform utan kostnad över sommaren. Alla kan implementera low-code i sin verksamhet och effektivisera sin IT-verksamhet och sänka kostnaden för produktion av appar. Har man inte redan börjat jobba med low-code i sin verksamhet så kommer det ske på sikt, annars blir man omsprungen. Finns inte en chans att hänga med i sin IT-utveckling om man inte börjar använda low-code. Det är en standard som är här för att stanna."

https://ekapaif.se/uncategorized/appspotr-3-oppnas-upp-publikt/

Pengar i närtid borde vara att få en del av dom 1000 intresserade återförsäljare till betalande kunder.

Hade man vetat vad en licens kostar ungefär (verkar vara olika för olika kunder?), så hade man kunnat leka med lite siffror. Verkar vara väldigt svårt att avslöja denna siffran.
Citera
2020-07-19, 23:41
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuntorparn
450 miljarder SEK är väl dock ändå en hygglig peng, kan vi väl vara överens om.
En peng ett obskyrt bolag som varken har en riktig registrering eller prisinformation inte lär ta del av. Har man harvat länge nog att ta fram tre versioner på sin mjukvara och inte åtstadkommit mer än så här är man antingen fel ute eller skit bakom spakarna.

De lär "leka" med siffror (någon annans pengar) till de dör, något som ser säkert ut.
Citera
2020-07-20, 00:15
Medlem
Sjuntorparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
En peng ett obskyrt bolag som varken har en riktig registrering eller prisinformation inte lär ta del av. Har man harvat länge nog att ta fram tre versioner på sin mjukvara och inte åtstadkommit mer än så här är man antingen fel ute eller skit bakom spakarna.

De lär "leka" med siffror (någon annans pengar) till de dör, något som ser säkert ut.

Tack för din input. Din syn speglar aktiekursen väldigt bra.

Jag tycker själv att det är fantastisk dåligt presterat av bolaget. 400 000 användare och lyckas inte tjäna något på det. Vad var planen med den kampanjen kan man fråga sej? Gratisanvändare.
Är väldigt glad att jag inte köpt tidigare och urholkat min portfölj.

Men om denna Appspotr 3 faktiskt är något att ha, så lär det visa sej i denna satsningen som pågår. Och då lär inte börsvärde ligga kvar på 40 miljoner.

Jag gillar potentionella mångdubblare för att få lite spänning i vardagen. Detta är en sådan, med goda odds att lyckas.
Citera
2020-12-07, 17:22
Medlem
Jag är upp 275% sen jag köpte i somras... önskar att jag vågat slänga in mer än en femhundring nu i efterhand
Citera
2020-12-12, 02:21
Medlem
Detta tror jag är ett framtidsbolag även om det låter klyschigt. Förenklade appar och redan nu signade kontrakt med diverse kommuner och bolag. Fast gör er egen analys så klart.
Citera
2020-12-23, 23:45
Medlem
Avtal efter avtal och nu senaste utanför norden. Spännande resa och fort går det!
Citera
2021-07-10, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trxhobit
Avtal efter avtal och nu senaste utanför norden. Spännande resa och fort går det!
Hemsk utveckling! Men skam den som ger sig! Har snittat den mig i fallet och ligger en hel del minus här. Ligger kvar fast reducerat och hoppas på bättre tider.
Citera
2023-08-13, 17:09
Medlem
statemachines avatar
rent bluffbolag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in