Citat:
Ursprungligen postat av
longshanks123
Vad är det som är självdestruktivt? Hur kan man veta att en skuld är riktig förrän den svenska rättstaten har fått säga sitt. Dem bluffar tror jag. Plus att räntan är nästan gratis tack vare den judiskt kontrollerade federal reserve. Så det är till min fördel.
22.000. Vill dem ha pengarna kan dem gå till kronofogden. Men jag förstår inte varför man väntar 5 år?
Det är självdestruktivt eftersom du verkar skita i att det finns skulder som du inte vet vart de kommer ifrån. "Whatever, låt dem skicka det till kronofogden" skriver du. Varför ringer du inte frågar?
När ärendet väl skickas vidare till kronofogden, vilket en dag kommer ske, så kommer de göra en utmätning av din lön och ägodelar, så betala skulden kommer du få göra ändå även om du vägrar just nu. Men som sagt, då är skulden mycket högre än 20.000. Inte bättre att betala skulden en gång för alla så du slipper problemet?
Jag känner en som hamnade hos fogden för en skitskuld på 2500, så nej du är knappast säker.
När den hamnat hos fogden kommer du även få en liten betalningsanmärkning. En väldigt saftig anmärkning som jag tvivlar på att du vill ha. Det innebär att du inte kommer kunna hyra en lägenhet, handla med faktura, teckna abonnemang eller ta lån.
Brevet från fogden kan komma som en överraskning när du minst anar det.