2022-03-17, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
tror ni han kommer vinna över burns?
Jag tror att han vinner, TKO rond tre eller så. Tror det är bra om han får känna på rejält motstånd och gå ett par ronder, så får vi se hur hans cardio och striking är över en längre tid. I UFC har han ju snabbt avslutat sina motståndare tidigare.
Citera
2022-03-21, 04:10
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=F86PoezBaeo
Khabib blir frågad om chimaev
Citera
2022-03-23, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squidgame
Jag tror att han vinner, TKO rond tre eller så. Tror det är bra om han får känna på rejält motstånd och gå ett par ronder, så får vi se hur hans cardio och striking är över en längre tid. I UFC har han ju snabbt avslutat sina motståndare tidigare.
Har inte Coronan pajat hans cardio så lär det vara fullt ös medvetslös ifrån början till slut, det är ju ingen femrondare.

Jag har sett samtliga av Khamzats matcher (även amatörmatcherna) och det är full gas från början till slut och avslut varje gång.
Citera
2022-03-23, 23:42
Medlem
Citat:
tror ni han kommer vinna över burns?
Ja det tror jag men hur det kommer att gå till kan man ju spekulera i.

Hade det varit någon annan än Burns så hade han kört över honom med brottningen och sedan avslutat på sub eller gnp.

Nu är dock Burns en toppgrappler av rang och kan avsluta ifrån botten så det finns ett case för att Khamzat håller det här stående och slår ut Burns på fötterna istället.

Burns kan inte ta ner Khamzat så brottas han defensivt så blir det en stående match.

Då är frågan vem som har bäst haka och vem som slår hårdast.

Personligen så tror jag att det är större chans att Khamzat knockar Burns än tvärtom då han enligt uppgift slår ungefär lika hårt som en LHW (enligt träningskompisar).

Han sänkte Meershaert med ett slag samt knockade Aliskerov stående då han tröttnade på att Aliskerov stoppade alla nedtagningsförsöken.

Dålig striking har han inte direkt heller och nu har han ju varit nere i Thailand och finslipat den ytterligare.
Citera
2022-03-24, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Ja det tror jag men hur det kommer att gå till kan man ju spekulera i.

Hade det varit någon annan än Burns så hade han kört över honom med brottningen och sedan avslutat på sub eller gnp.

Nu är dock Burns en toppgrappler av rang och kan avsluta ifrån botten så det finns ett case för att Khamzat håller det här stående och slår ut Burns på fötterna istället.

Burns kan inte ta ner Khamzat så brottas han defensivt så blir det en stående match.

Då är frågan vem som har bäst haka och vem som slår hårdast.

Personligen så tror jag att det är större chans att Khamzat knockar Burns än tvärtom då han enligt uppgift slår ungefär lika hårt som en LHW (enligt träningskompisar).

Han sänkte Meershaert med ett slag samt knockade Aliskerov stående då han tröttnade på att Aliskerov stoppade alla nedtagningsförsöken.

Dålig striking har han inte direkt heller och nu har han ju varit nere i Thailand och finslipat den ytterligare.
Ja, han har kraft i nävarna. Hans brottning är sinnessjuk. Har sett matchen mot Hermansson (som är en bra brottare och grappler, dessutom MW). Utklassning. Aliskerov var sambovärldsmästare jag tror två gånger, ingen lätt herre att ta ner hur som helst. Fin uppercut.
Citera
2022-03-26, 14:20
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Om han är svensk eller inte är väl inte upp till er att avgöra. Han är född och uppvuxen i Tjetjenien men fått sin mma-skolning på Allstars i Stockholm. Reppar svenska flaggan när han fightas men det är väl klart att han är stolt över sitt ursprung, varför skulle han vilja dölja var han kommer ifrån? Oavsett nationalitet är han helt klart en av de mest spännande talangerna i UFC just nu och kommer bli mycket rolig att följa.

Frågan är ju om han hade varit lika bra utan att han hade kommmit till sverige coh allstars?
Han förlorar mot burns det är jag säker på.
Han är alldeles för stark för khamzat.
Citera
2022-03-27, 13:03
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Frågan är ju om han hade varit lika bra utan att han hade kommmit till sverige coh allstars?

Han hade antagligen fortsatt att satsa på brottningen, kanske efteråt skulle han testa MMA. Han nämnde i en intervju att han vill bli boxare men var för "gammal" för det i Tjetjenien och blev tillsagd att fortsätta med brottningen.
Citera
2022-03-27, 13:28
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Du har fina odds att hämta på det där, över 5(!!!) gånger pengarna på vissa ställen. In med en månadslön direkt.
Citera
2022-03-27, 17:58
Bannlyst
Citat:
Han var mycket starkare, och fullständigt utklassade Hermansson som är en bra brottare och grappler, dessutom en viktklass upp. Chimaev slår hårdare, är större, starkare, har bättre brottning.

TKO rond tre.
Citera
2022-03-28, 01:13
Medlem
Straminskys avatar
5x pengarna för burns är frestande... men jag har inte sett så mycket burns och på pappret imponerar han inte så jäkligt (även om han förstås mött bättre motstånd än khamzat) men stephen thompson är väl på väg bort, demien maia är ju gammal, woodley är gammal... usman är den enda riktigt vassa och då blev det ju torsk.
knockad av hooker 2018... vetefan alltså.
Citera
2022-03-28, 06:31
Medlem
Citat:
5x pengarna för burns är frestande... men jag har inte sett så mycket burns och på pappret imponerar han inte så jäkligt (även om han förstås mött bättre motstånd än khamzat) men stephen thompson är väl på väg bort, demien maia är ju gammal, woodley är gammal... usman är den enda riktigt vassa och då blev det ju torsk.
knockad av hooker 2018... vetefan alltså.
Jäklar är oddsen så vägande åt ett håll alltså, det trodde jag inte. Men tror chimaev tar den, sen är det väl antingen neil magny, Colby eller direkt till Usman... Riktigt taggad! Vem gör separat tråd där man kan diskutera UFC 273 i förväg eller länka promos och grejer
Senast redigerad av UpTop 2022-03-28 kl. 06:37.
Citera
2022-03-28, 14:58
Medlem
Tror Khamzat kommer lyfta Burns till en hörna där usman sitter tittar och smasha och prata skit innan han avslutar Burns.
Tror det kommer bli så överlägsen vinst att Leon förlorar fighten mot usman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in