• 1
  • 2
2020-07-17, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weidemarkisen
Alright, hoppas det blir bra för dig. Dessvärre säger erfarenheten att datorer och mobiler får man vääldigt lite ersättning för när de har nåt år på nacken. Hemförsäkringen är liksom inte en bra försäkring för hemelektronik, mer ett basskydd liksom. Visst ofta finns det tillägg för lägre självrisken och lägre åldersavdrag, men många har lite för höga förväntningar på hemförsäkringens ersättning för typ mobiler och datorer.

Om man däremot ser hemförsäkringen som ett skyddsnät ifall hemmet brinner ned eller om man blir sjuk utomlands, hamnar i en tvist med någon - ja då är det faktiskt ett riktigt bra skydd.
Säävi!

Jag har inga större förväntningar även om jag har en hemförsäkring med drulle som tillägg. Jag är bara glad om det om det blir en lite summa eller om det skulle leda till en sämre dator (det sista känns knappast trovärdigt men).

Förhoppningsvis så är det sista gången jag behöver använda mig av försäkringen. Jag är mest besviken på mig själv då jag brukar vara rädd om mina saker. Brukar vanligtvis inte ha vätskor nära min dator. Har köpt skydd till mobilen ifall jag skulle tappa den.

Aja, god natt och återigen så tackar jag för hjälpen!
Senast redigerad av stifmeister89 2020-07-17 kl. 00:09.
Citera
2020-07-17, 00:12
Medlem
fråga försäkringsbolaget? vad dom tycker är rimligt för dig att göra i det här läget?
Senast redigerad av chipskungen 2020-07-17 kl. 00:15.
Citera
2020-07-18, 13:26
Medlem
Kolla om du har saldo på ett självrisk konto hos ditt försäkringsbolag efter ett antal skadefria år. Kollade själv och jag har 1200kr där (If) som kan användas vid skada.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in