• 2
  • 3
2020-07-17, 22:02
Avstängd
*VIKTIGT*

Någon som vet om jag kan ha bank id kvar på min gamla enhet samtidigt som jag skaffar nytt bank id på min nya telefon, dvs två stycken aktiva på samma bankkonto / swishnummer?
Citera
2020-07-17, 22:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Ja det är bara att du laddar hem ett nytt bankid och gör som man brukar när man installerar nytt bankid på mobilen. På vissa banker kan man ha upp till 8 st bankid på olika mobiler, surfplattor eller datorer.

Handelsbanken. Kan jag ha kvar bank id på min gamla telefon samtidigt som jag skaffar ett nytt bank id till min nya telefon?
Citera
2020-07-17, 22:06
Avstängd
"Kan jag använda Mobilt BankID på flera mobiltelefoner?"

Ja, ditt BankID är knutet till BankID säkerhetsapp i din mobiltelefon eller surfplatta. Om du har flera mobiltelefoner och/eller surfplattor kan du ha ett BankID kopplat till varje sådan enhet. Din bank kan dock ha bestämt ett maximalt antal BankID som du kan ha.

Så sägs det.
Citera
2020-07-17, 22:08
Avstängd
Det går att ha upp till 8 st Mobilt BankID per enhet men bara ett Mobilt BankID per person. Exempelvis kan en hel familj ”dela” på t ex en Ipad. När du ska använda en enhet som har flera Mobilt BankID installerat behöver du ändra så att rätt Mobilt BankID används vilket kännetecknas av ditt personnummer.

Hm? Så går det eller går det inte?
Citera
2020-07-17, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagdenGoda
"Kan jag använda Mobilt BankID på flera mobiltelefoner?"

Ja, ditt BankID är knutet till BankID säkerhetsapp i din mobiltelefon eller surfplatta. Om du har flera mobiltelefoner och/eller surfplattor kan du ha ett BankID kopplat till varje sådan enhet. Din bank kan dock ha bestämt ett maximalt antal BankID som du kan ha.

Så sägs det.

Citat:
Det går att ha upp till 8 st Mobilt BankID per enhet men bara ett Mobilt BankID per person. Exempelvis kan en hel familj ”dela” på t ex en Ipad. När du ska använda en enhet som har flera Mobilt BankID installerat behöver du ändra så att rätt Mobilt BankID används vilket kännetecknas av ditt personnummer.

Hm? Så går det eller går det inte?

Nu blandar du ihop saker. Den första texten handlar om att du kan ha flera IDn för dig som person på flera enheter. Den andra texten hadlar om att man på en enhet kan installera flera bankid för olika personer på samma enhet. Det som inte går är att installera flera id för en person på en och samma enhet (och vad vore poängen med det)
Citera
2020-07-17, 23:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Nu blandar du ihop saker. Den första texten handlar om att du kan ha flera IDn för dig som person på flera enheter. Den andra texten hadlar om att man på en enhet kan installera flera bankid för olika personer på samma enhet. Det som inte går är att installera flera id för en person på en och samma enhet (och vad vore poängen med det)

Okej förstår, tack som fan för svar. Men betyder detta att det bank id’t jag har på min förra telefon fortfarande har sitt gamla lösenord och så? Att det står helt och hållet opåverkat eller ändras lösenordet på mitt gamla till det jag väljer att ha på mitt nya?
Senast redigerad av JagdenGoda 2020-07-17 kl. 23:26.
Citera
2020-07-17, 23:30
Avstängd
Frågar därför att jag vill att det som är på min gamla lur ska vara oberört annars vet en person att jag fått tillgång till mitt bank id. Personen ändrade lösenord på detta, så vill inte att den ska ana något. Just därför är jag påväg att skaffa ett nytt på min nya telefon så jag kan ha tillgång till allt jag vill samtidigt som personen inte anar något för lösenordet på den gamla fortfarande är det lösenord personen valde utan min vetskap
Citera
2020-07-17, 23:34
Medlem
Citat:
Okej förstår, tack som fan för svar. Men betyder detta att det bank id’t jag har på min förra telefon fortfarande har sitt gamla lösenord och så? Att det står helt och hållet opåverkat eller ändras lösenordet på mitt gamla till det jag väljer att ha på mitt nya?

Ja, de är oberoende. (Men du kan bara ha swish på en telefon per telefonnummer/konto)
Citera
2020-07-17, 23:37
Avstängd
Citat:
Ja, de är oberoende. (Men du kan bara ha swish på en telefon per telefonnummer/konto)

Fan, visste att det var någonting...
Så om jag hämtar swish på min nya enhet, försvinner den då bara från min gamla telefon?
Citera
2020-07-17, 23:45
Avstängd
Citat:

,
Citera
2020-07-20, 19:38
Avstängd
Fick mitt inloggningskort men ingen dosa och sladd, varför kommer det inte samtidigt, när kommer dosan?
Citera
2024-03-21, 19:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Så länge du är över 18 år, ej har god man, så ska det inte vara något bekymmer. Legitimera dig gör du med passet om du inte har något annat Id kort.

du får göra bankärenden om du har godman
sluta blanda ihop förvaltarskap och godmanskap
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här