Citat:
Ursprungligen postat av
KebabBorje
Storleken på de båda tälten när dom är ihoppackade när ju vara nästa likadana och vikten så.
Så då skulle jag lätt tagit det större..
Vill du vara kung köp en gas driven förbrännings toa.
Ja, jag har för mig det ska vara 60 cm i diameter på båda när man packar ihop det. Det är ju som popup tält. Vikten vet jag ej hur mycket det skiljer tyvärr.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tvond
Första gången man ser ett skuthustält . Finns det folk som släpar med sig en dyl ting på fjällvandringen alt camping
Iaf som relativt erfaren fjällvandrare och campare hade jag tagit det minst varje kilo man slipper bära på är bra. Ska man inte gå någon längre sträcka det större.
Jag hade mest tänkt att ha den ute när jag ska fiska. De flesta gånger funkar det bra att kissa i buskarna som en man men ibland åker sambon med och som en tjej känner hon sig inte så sugen på att kissa vid vissa platser då det kan komma en joggare, promenerade barnfamilj osv så det här tältet kan lösa problem.
Jag har faktiskt aldrig haft ett sådant tält heller om jag ska vara helt ärlig. Såg det först häromdagen på Decathlon men de hade helt utsålt tyvärr så tydligen är det populärt - verkar det som.
Citat:
Ursprungligen postat av
Med-lem-mem
Beror ju på var och vad det ska användas till.
Jag har ett 150x150 dock är det 210 högt, det används för dusch vid stugan som saknar badrum. Fungerar utmärkt.
Dock skulle jag nog ta det större oavsett.
Om inte det är begränsad plats där du ska använda det.
Jag ska ha med detta ut när jag ska fiska så det brukar finnas rätt ok med plats vid de kanterna nära inpå sjön