2022-01-31, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GizmoBoy
Armin snackar med [...]

Tack för bra analys, det är så mycket siffror så jag har inte hunnit få någon rätsida på det. Håller med om att Armin verkar gilla att köpa upprepade gånger i mindre partier. Lägger mycket energi på att bygga om äldre bilar. Strategin verkar gå ut på att sprida riskerna / gå under radarn. Vilket kanske hade funkat om det inte vore för Encro.

Tragikomiskt att läsa hur Armin grälar med sin kusin R0bin (Armin går hårt fram idiotförklarar honom och hotar att mörda R0bins mamma). Undrar hur stort våldkapital han har egentligen, inte så mycket flashande med vapen i chattarna.

Samma med Adel. Hur kan man sitta med 14 miljoner i kontanta medel som tillhör narkotikanätverk utan att ha vapen i lokalen? Samtidigt framstår han som väldigt ängslig o nervös, svamlar osammanhängande haranger varje gång han blir delgiven något. Han verkar inte ha begripit allvaret i den verksamhet som han i flera år sysslat med. Misstänker att snacket om kidnappning är rent hittepå.
Senast redigerad av Skewie 2022-01-31 kl. 12:19.
Citera
2022-01-31, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undersokaren1
En fråga , det nämndes i tråden att de hade beslutat om kvarstad på 88 miljoner på Arm1n M0in1 , har de lyckats säkra tillgångarna? Och var kan man isåfall läsa om det ?

Många i de här kretsarna rör sig med mycket pengar 2-5 millar , men 88 miljoner är lite en annan liga faktiskt . Om det är så att killen verkligen hade tillgångar/likvider på 88miljoner som de säkrat.

Blir verkligen spännande att se vilka tillgångar Armin hade utomlands. Utgår från att han kommer tillbaka och blir lagförd förr eller senare. Själva summan i kvarstadsbeslutet (88 556 050 kr) är i alla fall den summa som har noterats som insatta på Nero-kontot under våren 2020.

Polisen hade ju övervakning och sett hur kusinen R0bin, ex-flickvännen Tania m.fl. gick in på WE med välfyllda väskor precis de dagar som "Nero" beloppen sattes in enligt böckerna.

R0bin tinger mestadels, men förhören hittar man i akt 30 sid 276 och framåt.
Citera
2022-01-31, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Användaren rawlager förekommer även i denna FUP. I kontaktlistan i ett tidigare mål har han fått namnet "vic dalen". Här har han i kontaktlistorna getts namnen "Sanches", "sanchez", "San" samt "afgano norsborge".

Gissningsvis är han identifierad men håller sig undan, eller vad tror ni?

Det finns ett chatt mellan Rawlager och Literalbeetle (”Kungen” och ”Prinsen”) i ett protokoll från Advokatsamfundets disciplinnämnd. Där framkommer det att Rawlager måste stå väldigt nära Mari* G*lzar (o). När den sistnämnde häktas så får Rawlager tillgång till häktningsprotokollet med hemlig bilaga på två röda sekunder. Och MO:s advokat Ekrem G för även vidare flera uppgifter till Rawlager.

Först trodde jag att häktningen handlade om Einar då MO misstänktes för både människorov och misshandel, men det verkar faktiskt inte stämma i tid?

Någon som kan identifiera Rawlager på dessa uppgifter?

Disciplinnämndens protokoll:
https://docdro.id/XCu1XHg
(Sid 6-8 från att numrering börjar. Obs! Står fel år på ett ställe. Ska vara 2020)

Den aktuella häktningen av Mari* G*lzar:
https://docdro.id/lvtnoJn
Citera
2022-01-31, 16:06
Bannlyst
https://imgur.com/a/jnsjBoJ

Ena snubben gråter i chatten för han förlorade 7 miljoner på 2 dagar. Detta gör mitt liv lite lättare, tack.

Han som torska 7 mill fick en låt tillägnad sig, uppe på youtube, ganska skön om ens hud är brun. https://www.youtube.com/watch?v=xImXbBRoZaE
Citat:
.. en låt som Max Villalta gjort tillägnad Armin och Max. Låten heter Achtung. I låtens text framgår Armins smeknamn ”chato”.

Jobbkollegorna mordhotar varandra folks hus ska brinna och fruar/döttrar skjutas. Fint. https://imgur.com/a/O3Gf7yW
Senast redigerad av sorryskabalurka 2022-01-31 kl. 16:59.
Citera
2022-01-31, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Det finns ett chatt mellan Rawlager och Literalbeetle (”Kungen” och ”Prinsen”) i ett protokoll från Advokatsamfundets disciplinnämnd.

/../
Ingen hittar detaljer som du...imponerande!
Citera
2022-01-31, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sorryskabalurka
https://imgur.com/a/jnsjBoJ

Ena snubben gråter i chatten för han förlorade 7 miljoner på 2 dagar. Detta gör mitt liv lite lättare, tack.

Han som torska 7 mill fick en låt tillägnad sig, uppe på youtube, ganska skön om ens hud är brun. https://www.youtube.com/watch?v=xImXbBRoZaE
Ja M*x har varit till stor hjälp i kartläggningen av Nero-nätverket.

Han torskade ju i Bredäng 2020-04-30 när han sålde 3 kg amfetamin till en kurir från Umeå.
Kände sig ensam på häktet i Umeå och skrev brev till flickvännen L*nda (som är åtalad i WE).

Ett av breven återges i förhör med M*x, aktbil 30 sid 838:
Chatto fick mig att mista Andy Munios han araben som satt bakom mig efter att jag sagt nej
flera gånger. Då Andy hade tagit ett eget beslut att komma med Umeåkillen till mig utan att
ha fått ett klartecken varken från mig eller Chatto. Andy sprang runt i Bredäng och väntade
in på ett klartecken utan att förvarna oss att han behövde hjälp. Utan han tog ett eget beslut
att dra hit killen från Umeå utan att checka med oss och kom direkt till mig. Jag ville inte jag
sa nej flera gånger men Chatto lyckades övertala mig då killen hade åkt så långt. Jag är fett
lack på Chatto också och den divan Andy drog in mig i det här och jag riskerar 6 ½ års
fängelse och han kom fri. Jag vart tvungen att erkänna direkt då de hade tagit in dig också
om jag hade varit tyst. Även en chansning med det som fanns där nere vilket jag hoppas att
du har ordnat och inte gett det till någon utan flytta på det bara. Det finns fingeravtryck på
tjacket som aina inte kunde fastställa då den personen ej är daktad. Eftersom jag tog på mig
det så sket dom i att följa upp med det, de lät dig va helt. Så tänk på det.. Jag räddade Pablo
också då jag tog på mig hans abi. Du sitter och skriver med mitt folk och tror inte att jag har
koll på dig. Din lur är sönderbuggad och du sitter där och skriver med dom. Jag hoppas att
du inte har skrivit eller träffat någon för den delen. Bilen är kvar där av en anledning och det
är dom som har koll och vet och följer upp och avvaktar. Jag är lack på mig själv för att jag
aldrig sätter mig själv först. Jag räddar alla och får kuk i slutändan. Jag skiter i tiden jag
kommer få men rätt ska vara rätt. Bilen stannar du får hitta en ny parkering hos min mamma
eller någon tills jag har sålt den. Knulla Chatto tänk inte sitta 6 år utan att få något. Jag
hoppas att det som finns där nere inte är tillbaka till dom. Jag vill ha mina fucking cash från
Killber, inte i morgon eller övermorgon Linda nu, nu. Det har gått fyra månader nu och det
spelar ingen roll vilken förklaring han har om jag inte har pengarna denna löning då är vi
ovänner och det kommer att få konsekvenser mellan mig och honom. Be han lämna flozzen
till Andrés jag vill ha dom där. Jag har offrat mycket nu för oss alla, du har varit delaktig i
det här med mig och jag tar smällen utan blinka. Hade min mor vetat om det här hade hon
inte ens kollat på dig så det är dags att vakna nu Linda. Fixa fitttelefonen det har gått fyra
månader. Jag är lack för hela grejen inte på dig så där, jag är inte ens ledsen för vad som
ska komma jag är bara sne just nu Linda så jag vill ha det på mitt sätt nu. Så gör som jag
säger snälla så jag kan lugna ner mig. Om du inte kan eller inte vill så säg det rakt ut snabbt
så slipper jag be dig om något alls. Om du bryr dig och har respekt för mig Linda lös det här
för mig nu. Du och jag kommer att ha tid att prata sen om oss men just nu vill jag ha detta
löst och klart så jag kan varva ner. Håll dig borta från TB tills du och jag kan prata i telefon.
Ge inte dom en chans att få bilen tillbaks och det är ju bara bögen, gubben som sitter säkert
och fiskar info ur dig och du är så dum ibland. Ge mig bra besked nu nästa brev och lös
saker direkt Linda. Jag har skrivit av mig nu och det jag har velat säga i fyra månader. Tack
för att ni alla kom, hälsa alla från mig så hörs vi snart. Jag har inga restriktioner längre så
det går bra att skriva vad som men kolla så att mina brev kommer stängda och att de inte
fular sig.

Att jämföra med stämningen i Umeå-ärendet (kudos Biggedy)
https://www.docdroid.net/Ix6aWyX

M*x avskrevs från WE-målet i juni 2021. Antar att det blev åtalsunderlåtelse då han redan fått fem år för överlåtelsen i Bredäng.
Citera
2022-01-31, 17:44
Medlem
Hur länge tror ni R0bin kommer att få
Citera
2022-01-31, 17:52
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Armin snackar med någon annan på Encro minns inte vem nu, att han är god minst ca 20 mille, så inte riktigt 88 mille som det gjorts insättningar på.
Blev förvånad vad dyrt kokainet är han köper av sin grossist Marlo. Ett tillfälle köper Armin 12kg ladd av märket/stämpeln TBN för 405k/kg?? Sen säljer han vidare för ca 430k/kg han ändrar priser då o då beroende hur mycket som finns kvar o efterfrågan.
Trodde kokain va betydligt billigare om man köper i Holland o speciellt dom mängderna?
Men det är Haschet han får mest avkastning på ett sort som han köper ca 35k/kg köper han för o säljer för ca 58-65k/kg beroende hur mycket kunden tar och till vem.
Det är hela tiden olika priser på drogerna beroende på vilken sort/variant/märke han köper och till vilken köpare och tillgänglighet. En anledning drogerna är lite dyrare för Armin tror jag är för att han köper i Holland o inte direkt från Spanien då det hade varit betydligt billigare mer inköpspris där.

Man märker att Armin är inte den som köper enorma mängder åt gången, han köper hellre "mindre" mängder och oftare. Han är nog rädd för att om lasterna transporten fastnar av tullen så han förlorar massa pengar. Han köper inte typ 100-200kg mängder åt gången av Marlo ofta ca 30-50kg vid just hash o gräs, ca 10-30kg tjack ca 5-10kg kokain, ca 7-10kg MADMA.
Och med det blir det enormt mycket anteckningar vilka kunder som köper o vilken mängd samt priset han o hans medarbetare skriver ner

Armin är ganska öppen med sin grossist Marlo han visar ibland medelanden till andra köpare om sin konversation med honom o visar ibland sin inköpspris av drogerna, eller man kan säga vissa känner redan till Marlo. Sånt borde man vara mer hemlig o diskret om, och man ska ju inte säga till andra vad köper in för.
Då kan man undra varför dessa köpare inte gör en egen karriär o blir importör av droger när dom vet vem grossisten Marlo är?

Och hans han medarbetare och partners tjänar inte direkt massa pengar. Hans ex Tania säger hon bara tjänade ca 300k med sitt arbete med Armin under 2019. Då ska man veta att dessa är dom som håller i drogerna i Sverige lagerhållare, utkörningar till kunder, som gör insättningar på WE med mera. Otroligt mycket spring. Med dom riskerna man tar och kan torska med långa voltor så är 300k jävligt lite pengar med dom riskerna man tar.
Han tar det med en nypa salt när ena lagerhållaren Max i Bredäng torskar och får 6års fängelse, han var mer glad att han inte hade så mycket just då där och snuten bara beslagtagit ca 100k i kontanter, och han fortsätter som vanligt som inget hade hänt.

Armin är helt körd han kommer torska ordentligt och få minst 10-15års fängelse, att han håller sig undan nu är för att nog säkra sina tillgångar så han inte förlorar allt. Vilket är smart.
Han sitter nog o läser denna FUP och ser hur jävla risigt han ligger till och nu under tiden försöker skapa en story eller nått för att klara sig undan lindrigare med snuten.

Säljaren Sami verkar vara snäppet större langare än Armin. Sami har bland annat två villor i torraveja spanien, en restaurang o köpte en Lamborghini. O han är langare på dom högre mängderna alltså hundra tals kilo åt gången, samt hans transporter har åkt fast flera gånger o han verkar ha råd med det.

Armin transporterar sina droger via lastpallar till Sverige, medans Sami ofta använder transportörer med lastbil och då kan man ha dom större mängderna. Även Sami är körd, o han kommer förlora sina tillgångar i Spanien o Sverige som han investerar i och det vet han.

Vet inte riktigt vad Armin har investerat sina pengar på eller vad för tillgångar han har, hans kusin Robin har en subway restaurang som Armin påstår det är tack vare honom han har det.

Men Armin är mycket yngre langare också och har kommit långt med sitt langade det får man ge han.

Har inte hunnit läsa igenom allt än. Men detta är mycket intressant FUP man får en inblick på hur pengar o droger o köpare o importörer o langare o priser osv osv osv går till igenom Europa.
Tack för bra sammanfattning. Jag har inte längre tid att sitta och grotta ner mig i fuppar som jag brukade, därför är detta uppskattat.

Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Rawlager [/url]

Wow. Snyggt jobbat! Det börjar brännas.
Senast redigerad av Biggedy 2022-01-31 kl. 17:57.
Citera
2022-01-31, 18:02
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Ingen hittar detaljer som du...imponerande!

Väldigt intressant, uppenbarligen väldigt nära bröderna CL i Vårby. Tror flera Flashbackare nu kan lista ut vem det är. Smeknamn "vic dalen" "Sanches", "sanchez", "San" samt "afgano norsborge*».
Citat:
Rawlager 8 april kl. 15:51 till Literalbeetle: "Brorsans fru e kallad på
förhör", "imorgon"

Literalbeetle: "Hon kommer få.ffågor om bilen tror jag", "Om de frågar
om brorsan be henne berätta att hon jobbar med musik och hiphop”
Rawlager: ”Okej, sen skrev målsägande att polisen frågat efter han hos
hans föräldrar", "Polisen har oxhså tagit abidaz, hans video som dem
spela in, men han var redan efterlyst", "Men målsägande vet", "Har sagt
till han att säga att han va med i en video o de va abidoz video", "Han
kmr säga att allte uppgjort o han har känslig näsa, han blöder näsblod
lätt, o när han låg ner kan hans näsa kommits åt, o han hade skyddväst
på sig så han kunde to emot lite mer slag så de ser riktigt verkligt ut
Citat:
en 11 maj 2020 kl. 18:25 grips och anhålls Zakaria Mejdi misstänkt för grovt
narkotikabrott (5000-K553925-20, dömd till 5 år fängelse i Svea HovR B 8689-20).
Ekrem Giingör begärs och förordnas som offentlig försvarare den 12 maj 2020.
Användaren av encrokontot Rawlager har under kvällen den 11 maj och morgonen
den 12 maj omfattande kontakter med andra om att hans kurir (som namnges som
Zakaria Mejdi i chatten) gripits
Citera
2022-01-31, 18:03
Bannlyst
Citat:
Blev förvånad vad dyrt kokainet är han köper av sin grossist Marlo. Ett tillfälle köper Armin 12kg ladd av märket/stämpeln TBN för 405k/kg?? Sen säljer han vidare för ca 430k/kg han ändrar priser då o då beroende hur mycket som finns kvar o efterfrågan.
Ja coronatiderna drog upp priset rejält. Den enda funderingen som jag inte kommer över är hur vanligt det är att folk snortar kokain, liksom cannabis röks ju oftare än vanligare tobakscigaretter vet vi ju, men kokainet fräter sönder hjärnan riktigt hårt. Dessa mängder sprids ut runt till Sverige, Danmark, Finland och Norge, därför går det snabbt att få iväg kilomängder men ändå man blir helt förstört i huvudet av kola mkt ovärd drog att konsumera. Den här ligan var helt klart en av Sveriges största. Kan tänka mig att Sami är 1% medans den absoluta toppen 0,1% av Sveriges största kokaindistributörer måste regelbundet skicka hundratals kilo kokain till Skandinavien, i månaden, om Sami skickar 10kg. De är stora i Sverige men små utomlands, Sverige har en liten pissbefolkning på 10milj liksom.

Det märks också att de kommit upp sig snabbt. Sättet de tvättade pengar på genom växelkontoren slog ju myndigheternas alarmklockor i taket varje dag, flera ggr i veckan, i månader i sträck. De varnade varandra att det inte är hållbart men körde på ändå, beställde mord och hotade sina affärskollegor.

Eftersom Swedbank årligen tvättar typ 50 miljarder kr i knarkpengar så får vi anta att detta gäng är små sandkorn i jämförelse med större fiskar som skickar utbåt- och oljetankslaster till Europa på flera hundratals ton, men ja, snabba cash varning på dessa lättkränkta invandrarblattar. Glider in på växelkontoret med 2 miljoner kr i adidas. Går inte att bli mer snutmagnetsblattig.
Senast redigerad av sorryskabalurka 2022-01-31 kl. 18:17.
Citera
2022-01-31, 19:01
Bannlyst
Stockholms TR B 8531-21 Aktbil 45.pdf
https://docdro.id/XVdZXVH

Absolut sjukaste chattarna jag läst i mitt liv, för någon som är mångmiljonär.

Läs från sida 624, det spårar ur fullständigt. Användaren Guidetti skriver flera A4 långa hot och anklagelser I CAPSLOCK mot sina kriminella jobbkollegor och nära vänner som han känt i 15 år osv. Guidetti lovar att han ska mörda deras barn, pappa, mamma, bror, allihopa ska mördas och bötfällas på hittepå-belopp.
Citera
2022-01-31, 19:43
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sorryskabalurka
Stockholms TR B 8531-21 Aktbil 45.pdf
https://docdro.id/XVdZXVH

Absolut sjukaste chattarna jag läst i mitt liv, för någon som är mångmiljonär.

Läs från sida 624, det spårar ur fullständigt. Användaren Guidetti skriver flera A4 långa hot och anklagelser I CAPSLOCK mot sina kriminella jobbkollegor och nära vänner som han känt i 15 år osv. Guidetti lovar att han ska mörda deras barn, pappa, mamma, bror, allihopa ska mördas och bötfällas på hittepå-belopp.

God damn.

Vet vi vilka Guidetti "tompa" , redheat, Pablo-kartell, pablosicario är? Vem är lången?

Någon som har den uppdaterade listan med encroalias?
Senast redigerad av Biggedy 2022-01-31 kl. 19:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in