2022-01-22, 23:47
Moderator
rotadents avatar
Flyttas till Aktuella brott för sammanfogning.

Företagsskvaller --> Aktuella brott och kriminalfall
/Moderator
Citera
2022-01-22, 23:54
Moderator
Schlesiens avatar
OBS! Eventuellt mord, stämpling till mord, mordförsök får ni ta i separat tråd.

Här tas ekonomisk brottslighet av personer kring detta bolag.

Sammanfogning av trådstart, utgången rubrik:
World Exchange-härvan sväller med fler misstänkta

/ Moderator
Citera
2022-01-23, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
På fredag kommer det dom i World exchange-målet: växlingskontoret som hjälpt en rad grovt kriminella med diverse tjänster.
Tyvärr har tråden om detta fått alldeles för lite uppmärksamhet då den märkligt nog ligger under Företagsskvaller. (FB) World Exchange misstänks för penningtvätt

Nu när det visar sig att det finns väldigt många fler misstänkta än de som hittills åtalats hoppas jag att det är ok att starta här också.

Två personer sitter häktade och med beslut om kvarstad.

I den ena fallet handlar det om 88 miljoner kronor! Personen ifråga heter Arm*n Mo*ni (i) och är kusin med Robin med samma efternamn. Hans encroalias har bland andra varit Narcoexcellence. https://docdro.id/GhEcUn6

I det andra fallet handlar det om en lite äldre man från Helsingborg som med all sannolikhet hjälpt Siam*k Minas*zi (a) eller någon av hans kumpaner. https://docdro.id/Kmvb2Vv

Tyvärr har jag inte fupen, däremot bevisbilagan till stämningsansökan. Och bara av den kan man utläsa ett antal saker. https://docdro.id/AsfMyO0
Om jag dessutom finstuderar och adderar ett enormt dagboksblad som Skewie lade upp i andra tråden för ett tag sedan (länk nedan) så går det få fram ett antal saker:

*Narcoexellence anses leda ett nätverk för narkotikahandel som polisen kallar Nero. Det fanns också ett konto hos WE som hette Nero och där det snurrades enorma pengar.
Han tidigare flickvän är häktad i sin utevaro. Och jag tror att Minas*zi försåg även detta nätverk med en del i alla fall.

*Två av bröderna Dabiq*j (Bredängsnätverket) med encroalias Albansky och Readheat hade ett konto med namnet Stutgard är också häktade i sin utevaro, liksom ytterligare några.

*För de som kan den stora Encrohärvan i Malmö är aliasen Rationalballoon/Stiffteunk kända och han hade ett konto med namnet Erbil.

Det finns mer info och flera Encro alias redan i bevisbilagan. Men är det verkligen ingen som har fupen? Där måste ju finnas massvis. Och oavsett vilket hoppas jag det finns några nördar som blir intresserade av detta 😃

Stockholms TR: B 8839-20
Dagboksbladet jag referer till:
https://www.docdroid.net/sXfV5hH/stockholms-tr-b-8839-20-dagboksblad-2021-12-13-pdf

Den andra tråden om ME:

(FB) World Exchange misstänks för penningtvätt

Ja jisses vilka mängder som strömmat där igenom. Men, var kan du se att Narcoexcellence skulle vara Arm*n Mo*n*? Han verkar vara kontakt med en Perquene-emperador som dom köper stora mängder narkotika ifrån. Kan det vara en person i utlandet?

Stifftrunk är väl Nae*f Adaw*, Karolins man?

Det nämns även i ett av dokumenten du hänvisar till, att dom köpte 13 kg kokain märkt GL. Det verkar ha köpts av ”juggarna” i Göteborg. Där skall ha tagits ett parti på totalt 51kg med samma märkning.

* = i
Senast redigerad av Rytve 2022-01-23 kl. 02:08.
Citera
2022-01-23, 02:27
Medlem
Citat:
På fredag kommer det dom i World exchange-målet: växlingskontoret som hjälpt en rad grovt kriminella med diverse tjänster.

/--/

Två personer sitter häktade och med beslut om kvarstad.

I den ena fallet handlar det om 88 miljoner kronor! Personen ifråga heter Arm*n Mo*ni (i) och är kusin med Robin med samma efternamn. Hans encroalias har bland andra varit Narcoexcellence. https://docdro.id/GhEcUn6

I det andra fallet handlar det om en lite äldre man från Helsingborg som med all sannolikhet hjälpt Siam*k Minas*zi (a) eller någon av hans kumpaner. https://docdro.id/Kmvb2Vv

Tyvärr har jag inte fupen, däremot bevisbilagan till stämningsansökan. Och bara av den kan man utläsa ett antal saker. https://docdro.id/AsfMyO0
Om jag dessutom finstuderar och adderar ett enormt dagboksblad som Skewie lade upp i andra tråden för ett tag sedan (länk nedan) så går det få fram ett antal saker:

*Narcoexellence anses leda ett nätverk för narkotikahandel som polisen kallar Nero. Det fanns också ett konto hos WE som hette Nero och där det snurrades enorma pengar.
Han tidigare flickvän är häktad i sin utevaro. Och jag tror att Minas*zi försåg även detta nätverk med en del i alla fall.

*Två av bröderna Dabiq*j (Bredängsnätverket) med encroalias Albansky och Readheat hade ett konto med namnet Stutgard är också häktade i sin utevaro, liksom ytterligare några.

*För de som kan den stora Encrohärvan i Malmö är aliasen Rationalballoon/Stiffteunk kända och han hade ett konto med namnet Erbil.

Stockholms TR: B 8839-20
Dagboksbladet jag referer till:
https://www.docdroid.net/sXfV5hH/stockholms-tr-b-8839-20-dagboksblad-2021-12-13-pdf
Tack för dokumenten!

Oj vilka stora belopp. Insättningarna handlar om flera "kaniner", precis som i Snabba Cash.

Konstigt att inte tidningarna skrivit mer om fallet. DN har ju skrivit några artiklar men det var ett tag sen. Deras krimreporter Lass* Wier*p gick lägligt nog över till Dagens Industri häromdan, hoppas att han sammanfattar målet i samband med domen tillkännages.

Ja bevisbilagan innehåller ju en hel del kända encro id:n som förekommer i fupparna för Vårbynätvrket, Rissnenätverket, Kurdräven i Uppsala mm. Undrar hur länge det hade kunnat fortgå om inte encro hade kapats.

Sen är det kul att notera hur trogen kundstock gangsteradvokaterna i Devlet hade.
kinkytail/solidstopper (Rob*rto i Vällingby) ville ha "prinsen". Advokatfirman tackade ja när tingsrätten hörde av sig. Senare samma dag mailade "prinsen" tillbaka till TR varpå han omedelbart blev entledigad (samfundet hade då ett pågående tillsynsärende mot "prinsen")

Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Stifftrunk är väl Na*ef Adaw*, Karolins man?

* = i
Nej, Na*ef använde alias stiffherb
Senast redigerad av Skewie 2022-01-23 kl. 02:30.
Citera
2022-01-23, 02:29
Medlem
Citat:
Ja jisses vilka mängder som strömmat där igenom. Men, var kan du se att Narcoexcellence skulle vara Arm*n Mo*n*? Han verkar vara kontakt med en Perquene-emperador som dom köper stora mängder narkotika ifrån. Kan det vara en person i utlandet?

Stifftrunk är väl Nae*f Adaw*, Karolins man?

* = i

Rationalballoon/Stifftrunk är Sroud Moh*mmed Sh*kir.

Jag har sett att Narcoexellence är identifierad som AM i fupen om stämpling/förberedelse till mord i Norrköping/Helsingborgs-målet. Tappade bort att det inte stod i bevisbilagan. Ska givetvis hitta uppgiften igen. Sedan passar beskrivningen av Nero/Narcoexellence och den ”storkund” han varit FÖR bra ihop med AM för att det skulle kunna vara någon annan i målet. Här är häktningsframställan: https://docdro.id/iSS5mzk
Vet inte när han sedan kom till Sverige och om det var frivilligt eller han blivit utlämmad.

Återkommer
Citera
2022-01-23, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Tack för dokumenten!

Oj vilka stora belopp. Insättningarna handlar om flera "kaniner", precis som i Snabba Cash.

Konstigt att inte tidningarna skrivit mer om fallet. DN har ju skrivit några artiklar men det var ett tag sen. Deras krimreporter Lass* Wier*p gick lägligt nog över till Dagens Industri häromdan, hoppas att han sammanfattar målet i samband med domen tillkännages.

Ja bevisbilagan innehåller ju en hel del kända encro id:n som förekommer i fupparna för Vårbynätvrket, Rissnenätverket, Kurdräven i Uppsala mm. Undrar hur länge det hade kunnat fortgå om inte encro hade kapats.

Sen är det kul att notera hur trogen kundstock gangsteradvokaterna i Devlet hade.
kinkytail/solidstopper (Rob*rto i Vällingby) ville ha "prinsen". Advokatfirman tackade ja när tingsrätten hörde av sig. Senare samma dag mailade "prinsen" tillbaka till TR varpå han omedelbart blev entledigad (samfundet hade då ett pågående tillsynsärende mot "prinsen")

Nej, Na*ef använde alias stiffherb

Intressant.

Det ska vara Sroud Shakir som är Stifftrunk. Hans son blev mördad i Malmö och han har varit villig att delta i ”potten” för att få Amir Mekkys folk mördade.
Citera
2022-01-23, 03:24
Medlem
Citat:
Ja jisses vilka mängder som strömmat där igenom. Men, var kan du se att Narcoexcellence skulle vara Arm*n Mo*n*?

Det nämns även i ett av dokumenten du hänvisar till, att dom köpte 13 kg kokain märkt GL. Det verkar ha köpts av ”juggarna” i Göteborg. Där skall ha tagits ett parti på totalt 51kg med samma märkning.

* = i

Från huvudprotokollet fup Helsingborgs TR B 108-22:

Citat:
Brukare av duke-of-york är identifierad som Siamak Minasazi. Duke-of-york har kontakt med 14 olika encroalias. Encroalias beersnail har kontakt med 12 olika encroalias varav 8 stycken även har haft kontakt med duke-of-york. Se jämförelse ovan. Brukare av både alias narcoexcellence och midlandleopard är identifierad som Armin Moini.

FUP här: (FB) Norrköpingsnätverket förberedde mord i Skåne. Avslöjades genom encrochat.

Först tänkte jag att det där kokainet från Gbg till Sthlm var det som två tjejer hämtade. Och det någon uppmärksam utredare kände igen en plastkasse från en klädaffär där de hade handlat och fastnade på bilder från övervakningskamera. (Ungefär det enda jag kommer ihåg) Men det var nog ännu mer än 13 kilo, så antagligen fel.
Citera
2022-01-23, 04:45
Medlem
Citat:
Från huvudprotokollet fup Helsingborgs TR B 108-22:

FUP här: (FB) Norrköpingsnätverket förberedde mord i Skåne. Avslöjades genom encrochat.

Först tänkte jag att det där kokainet från Gbg till Sthlm var det som två tjejer hämtade. Och det någon uppmärksam utredare kände igen en plastkasse från en klädaffär där de hade handlat och fastnade på bilder från övervakningskamera. (Ungefär det enda jag kommer ihåg) Men det var nog ännu mer än 13 kilo, så antagligen fel.

Det var 19 kilo. Dom hämtade det av en Nick som i sin tur lagerhöll och sålde på Darknet. Hans chef var en person vid namn Alahudin Begu. Han verkar vara en mycket stor spelare i Göteborg, stora mängder kokain som han kunde ordna. Definitivt måste denna Begu ha en riktigt stor organisation i utlandet för att få dessa mängder.

Vet någon hur det gick för dom två tjejerna som frakta kokain och sprang in på växlingskontoret?
Domen gällande narkotikan ifrån Göteborg borde iallafall ha kommit. Evelina och Lilirose hette dom.
Citera
2022-01-23, 05:37
Medlem
Citat:
Det var 19 kilo. Dom hämtade det av en Nick som i sin tur lagerhöll och sålde på Darknet. Hans chef var en person vid namn Alahudin Begu. Han verkar vara en mycket stor spelare i Göteborg, stora mängder kokain som han kunde ordna. Definitivt måste denna Begu ha en riktigt stor organisation i utlandet för att få dessa mängder.

Vet någon hur det gick för dom två tjejerna som frakta kokain och sprang in på växlingskontoret?
Domen gällande narkotikan ifrån Göteborg borde iallafall ha kommit. Evelina och Lilirose hette dom.

Med alla de uppgifterna kunde jag rota fram en dom. Minns att jag blev förvånad över att de hade hamnat i ett spretigt mål i Örebro TR.
Evelina friades, Lilirose fick fem år i tingsrätten men ett halvår mindre i hovrätten.
https://docdro.id/JzsKTWS

Såg för övrigt nu att de ju nämns på s 63 i bevisbilagan.
Citera
2022-01-23, 11:08
Medlem
Citat:
Med alla de uppgifterna kunde jag rota fram en dom. Minns att jag blev förvånad över att de hade hamnat i ett spretigt mål i Örebro TR.
Evelina friades, Lilirose fick fem år i tingsrätten men ett halvår mindre i hovrätten.
https://docdro.id/JzsKTWS

Såg för övrigt nu att de ju nämns på s 63 i bevisbilagan.
Ovanligt hårt straff för em ung kvinna ändå. Men så handlade det om överlåtelse av 8 kg kokain samt penningtvätt. Hon var medveten om vad hon gjorde (minst likgiltighetsuppsåt).

Tur för henne att hon inte var ett halvår äldre .
Citera
2022-01-26, 15:54
Medlem
Enligt pressmeddelande från tingsrätten ska dom i målet nu istället meddelas den 11 februari, andra gången det skjuts fram. Känns inte som att det är så vanligt att dom skjuts upp på det likt denna vad kan det bero på?
Citera
2022-01-26, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testtestfake2
Enligt pressmeddelande från tingsrätten ska dom i målet nu istället meddelas den 11 februari, andra gången det skjuts fram. Känns inte som att det är så vanligt att dom skjuts upp på det likt denna vad kan det bero på?

Svaret kan vara så enkelt som omikron. 😃
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in