2021-12-13, 14:25
Medlem
Worldexchange försattes i konkurs 2021-10-28 genom egen ansökan.

Nettosaldot i boet uppgår till drygt 7 miljoner.
Det kommer dock inte räcka för att betala den företagsbot på 10 miljoner som åklagaren har yrkat på i den pågående rättegången B 8531-21.

Worldexchange AB konkursbouppteckning
Citera
2021-12-15, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aastorsken
När kommer FUP? En av dem häktade från Helsingborg är en större lirare som har mycket på sitt CV….

Har du något namn på denna lirare ?
Citera
2021-12-16, 17:32
Medlem
Iranier.. Siamak minasazi varit aktiv sedan 25 år tillbaka
Citera
2021-12-27, 17:26
Medlem
Något nytt någon? Uppdatering?
Citera
2022-01-13, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aastorsken
Något nytt någon? Uppdatering?
Här kommer i alla fall lite dagboksblad för de ingående delmålen

Stockholms TR B 7035-19 (narkotikabrott, målet omfördelat 2021-02-26)
Dagboksblad 2022-01-13

Stockholms TR B 8531-21 (synnerligen grovt narkotikabrott m.m.)
Dagboksblad 2022-01-03

Stockholms TR B 8839-20 (grovt penningtvättsbrott m.m.)
Dagboksblad 2021-12-13

Det verkar som om att senaste förhandlingsdagen ägde rum i början av november,
men det finns massor av dagbokshändelser registrerade efter det. Omhäktningar, slutpladeringar, kostnadsräkningar mm. Borde komma en deldom så småningom.
Citera
2022-01-13, 13:40
Medlem
Dom ska enligt pressmeddelande från Stockholms tingsrätt meddelas den 28 jan, så det är på gång.
Citera
2022-01-13, 15:24
Medlem
Snälla moderatorer,

Flytta denna tråd till AoB.
Helst absurt att den ligger under Företagsskvaller där många missar.
Även om ett växelkontor är bland de huvudåtalade så åtalas också ett antal grovt kriminella individer. Inte bara för penningtvättsbrott utan även för synnerligen grov narkotikasmuggling och grovt narkotikabrott.
Citera
2022-01-13, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie

Stockholms TR B 8531-21 (synnerligen grovt narkotikabrott m.m.)
Dagboksblad 2022-01-03

Det verkar som om att senaste förhandlingsdagen ägde rum i början av november,
men det finns massor av dagbokshändelser registrerade efter det. Omhäktningar, slutpladeringar, kostnadsräkningar mm. Borde komma en deldom så småningom.

Kan nästan inte låta bli att skratta. Ringde tingsrätten i förmiddags för att få koll på när domen kommer. En lätt uppgiven handläggare antydde att det hade varit en hel del strul på slutet som gjorde att det drog ut på tiden och nämnde ETT advokatnamn. Jag anade genast vem han företräder och dagboksbladet från dig bekräftar:

Siamak (SM)ville byta försvarare i slutet av november, fick nej, överklagade men fick nej från HR också. Då vill istället advokaten bli entledigad men fick också nej. Till sist kunde advokaten endast ”uttrycka missnöje” och jag tror jag förstår varför.
Skrev ett (alldeles för) långt inlägg om SM häromdagen som just belyste hans förkärlek till ”skrivelser”. För den som är intresserad av denne person finns inlägget i tråden om att han nu även är åtalad för anstiftan till mord.

(FB) Norrköpingsnätverket förberedde mord i Skåne. Avslöjades genom encrochat.
Citera
2022-01-13, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Snälla moderatorer,

Håller med, tråden hör hemma i ABoK.
De fyra första inläggen var skvaller, sen blev det mest krim. Lite grand mitt fel då jag lade in ett dagboksblad i #6. Borde skapat en krim-tråd istället.

Jag förstår TS idé, det borde finnas massor av skvaller med tanke på hur länge detta kontor hållit igång. Men bästa kandidaterna att återge skvaller sitter väl i diverse förvar nu
Citera
2022-01-14, 10:43
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Snälla moderatorer,

Även om ett växelkontor är bland de huvudåtalade så åtalas också ett antal grovt kriminella individer. Inte bara för penningtvättsbrott utan även för synnerligen grov narkotikasmuggling och grovt narkotikabrott.
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Håller med, tråden hör hemma i ABoK.
De fyra första inläggen var skvaller, sen blev det mest krim. Lite grand mitt fel då jag lade in ett dagboksblad i #6. Borde skapat en krim-tråd istället.

Jag förstår TS idé, det borde finnas massor av skvaller med tanke på hur länge detta kontor hållit igång. Men bästa kandidaterna att återge skvaller sitter väl i diverse förvar nu
Anmäl tråden för 0.02 då vetja!
Citera
2022-01-16, 19:28
Medlem
https://www.hd.se/2022-01-16/nordvastskansk-bilhandlare-i-centrum-av-mordkomplott

Artikeln handlar om SM undrar vem rivalen är…
Citera
2022-01-22, 23:01
Medlem
World Exchange-härvan sväller med fler misstänkta

På fredag kommer det dom i World exchange-målet: växlingskontoret som hjälpt en rad grovt kriminella med diverse tjänster.
Tyvärr har tråden om detta fått alldeles för lite uppmärksamhet då den märkligt nog ligger under Företagsskvaller. (FB) World Exchange misstänks för penningtvätt

Nu när det visar sig att det finns väldigt många fler misstänkta än de som hittills åtalats hoppas jag att det är ok att starta här också.

Två personer sitter häktade och med beslut om kvarstad.

I den ena fallet handlar det om 88 miljoner kronor! Personen ifråga heter Arm*n Mo*ni (i) och är kusin med Robin med samma efternamn. Hans encroalias har bland andra varit Narcoexcellence. https://docdro.id/GhEcUn6

I det andra fallet handlar det om en lite äldre man från Helsingborg som med all sannolikhet hjälpt Siam*k Minas*zi (a) eller någon av hans kumpaner. https://docdro.id/Kmvb2Vv

Tyvärr har jag inte fupen, däremot bevisbilagan till stämningsansökan. Och bara av den kan man utläsa ett antal saker. https://docdro.id/AsfMyO0
Om jag dessutom finstuderar och adderar ett enormt dagboksblad som Skewie lade upp i andra tråden för ett tag sedan (länk nedan) så går det få fram ett antal saker:

*Narcoexellence anses leda ett nätverk för narkotikahandel som polisen kallar Nero. Det fanns också ett konto hos WE som hette Nero och där det snurrades enorma pengar.
Han tidigare flickvän är häktad i sin utevaro. Och jag tror att Minas*zi försåg även detta nätverk med en del i alla fall.

*Två av bröderna Dabiq*j (Bredängsnätverket) med encroalias Albansky och Readheat hade ett konto med namnet Stutgard är också häktade i sin utevaro, liksom ytterligare några.

*För de som kan den stora Encrohärvan i Malmö är aliasen Rationalballoon/Stiffteunk kända och han hade ett konto med namnet Erbil.

Det finns mer info och flera Encro alias redan i bevisbilagan. Men är det verkligen ingen som har fupen? Där måste ju finnas massvis. Och oavsett vilket hoppas jag det finns några nördar som blir intresserade av detta 😃

Stockholms TR: B 8839-20
Dagboksbladet jag referer till:
https://www.docdroid.net/sXfV5hH/stockholms-tr-b-8839-20-dagboksblad-2021-12-13-pdf

Den andra tråden om ME:

(FB) World Exchange misstänks för penningtvätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in