2020-07-14, 20:08
Medlem
Hallå

Har massa danska mynt och euromynt som jag vill växla, gick idag till två arabväxlare nära mig och ingen ville ta emot utländska mynt. Kontaktade Forex på mail och de svarade "Nej vi tar endast emot svenska mynt, vi har slutat med utländska mynt dessvärre."

vad beror detta på? Kan man verkligen inte växla utländska mynt någonstans längre?
Citera
2020-07-14, 20:14
Medlem
Kan inte svara på varför man inte får det längre.
Men däremot upptäckte jag att det går bra att handla med euro på en hel del ställen bla pressbyrån och liknande, så det kan man ju göra.
Citera
2020-07-14, 20:17
Medlem
Har alltid varit av övertygelsen att det aldrig gått, därför alla har högar med utländska mynt hemma. Mynt har knappt något värde men väger massor(och tar plats!), förståeligt att de inte vill växla sådana. Europeiska(eller åtminstonde nordiska + euro/dollar) slantar brukar det gå att shoppa för hos större kedjor(men lite osäker på mynten även där).
Senast redigerad av 65547063 2020-07-14 kl. 20:25.
Citera
2020-07-14, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 65547063
Har alltid varit av övertygelsen att det aldrig gått, därför alla har högar med utländska mynt hemma. Mynt har knappt något värde men väger massor(och tar plats!), förståeligt att de inte vill växla sådana. Europeiska(eller åtminstonde nordiska + euro/dollar) slantar brukar det gå att shoppa för hos större kedjor(men lite osäker på mynten även där).

Det har alltid gått att växla större mynt, tex 1 och 2 euro och 10 och 20 danska
Citera
2020-07-20, 14:55
Medlem
KognitivDissonanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killeniyou
Det har alltid gått att växla större mynt, tex 1 och 2 euro och 10 och 20 danska
Nej.
Citera
2020-07-20, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KognitivDissonans
Nej.

Jo, det gick tidigare. Om man hade utländska mynt. Inte mynt värda låga belopp, tex brittiska pence eller euro cent. Men andra mynt med högre valörer. Men inte sedan 1 juni 2016 på Forex -> https://kundo.se/org/forex-bank/d/va...venska-kronor/
Citera
2020-07-20, 16:42
Medlem
KognitivDissonanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airsalt
Jo, det gick tidigare. Om man hade utländska mynt. Inte mynt värda låga belopp, tex brittiska pence eller euro cent. Men andra mynt med högre valörer. Men inte sedan 1 juni 2016 på Forex -> https://kundo.se/org/forex-bank/d/va...venska-kronor/
Exakt. Då hade jag ju rätt. Att det inte alltid gått tidigare. Rätt som vanligt. 4 djävla år sedan det gick på Forex. Jag är BÄST på flashback. Fatta det era losers.
Citera
2020-07-23, 15:31
Medlem
Bestialisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruFul
Kan inte svara på varför man inte får det längre.
Men däremot upptäckte jag att det går bra att handla med euro på en hel del ställen bla pressbyrån och liknande, så det kan man ju göra.

De brukar bara ta emot sedlar dock.

I alla fall på Bolaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in