• 1
  • 2
2020-07-14, 15:06
Medlem
swimmingpools avatar
Jag gjorde alltid det när jag var liten, sen har det liksom hängt med. Men märker att det är svårt att få ta g i i vanliga matbutiker nu för tiden, i så fall är det för barn, vilket ju går lika bra, men jag funderade på är det bara för barn? Känns tråkigt och naket utan, men man kanske borde ha badolja istället, känns nog mjuk och gott.
Citera
2020-07-14, 15:13
Medlem
elopis avatar
Har ett Ica Maxi i närheten och stod senast igårkväll och förundrades över hur mycket badskum det fanns (för vuxna). Går att använda schampoo också, blir inte lika fluffigt skum men tillräckligt för att slippa se sin kropp. Finns badsalt som skummar också. På Ica.

Kan till och med tycka det är fördelaktigt med schampooskum eftersom det inte hamnar överallt eller om man slår på bubblorna så blir det inte skumöversvämning
Citera
2020-07-14, 15:32
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Jag gjorde alltid det när jag var liten, sen har det liksom hängt med. Men märker att det är svårt att få ta g i i vanliga matbutiker nu för tiden, i så fall är det för barn, vilket ju går lika bra, men jag funderade på är det bara för barn? Känns tråkigt och naket utan, men man kanske borde ha badolja istället, känns nog mjuk och gott.
Jag brukar ta i en massa badskum och köra jacuzzin på max luft. Förbjudet men härligt.
Citera
2020-07-14, 15:35
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:

Internetshopping Slipper du ju skämmas
Önskar att jag hade badkar!
Citera
2020-07-14, 15:59
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elopi
Har ett Ica Maxi i närheten och stod senast igårkväll och förundrades över hur mycket badskum det fanns (för vuxna). Går att använda schampoo också, blir inte lika fluffigt skum men tillräckligt för att slippa se sin kropp. Finns badsalt som skummar också. På Ica.

Kan till och med tycka det är fördelaktigt med schampooskum eftersom det inte hamnar överallt eller om man slår på bubblorna så blir det inte skumöversvämning
Ica Maxi är ju så mycket större. Badsalt brukar det inte bli mycket bubblor av.
Citera
2020-07-14, 16:03
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Nej det är ju skumbadvätska som gäller.
Citera
2020-07-14, 16:37
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Min rekommendation är Lush! De finns även på nätet och har fantastiska badbomber, badskum och badoljor. Älskar deras produkter och även om de är dyra så är det definitivt värt det!
Bomberna kan man ibland dela i två bitar, bubbel. och oljebitarna kan man ofta dela i flera.
Försök låta bli de med glitter i för de är ett helvete att städa efter!
Citera
2020-07-14, 17:07
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Internetshopping Slipper du ju skämmas
Önskar att jag hade badkar!

Har själv badkar och tycker det är överskattat. Använder det aldrig.
Men sen ser jag inte vitsen med att ligga i vattnet någon längre stund till skillnad från att duscha på 10 min.
Citera
2020-07-14, 23:24
Medlem
elopis avatar
Citat:

Du får googla skummande badsalt
Citera
2020-07-14, 23:50
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Finns det badsalt som det inte blir något skum av alls?
Citera
2020-07-14, 23:57
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Badskum är mycket skönare än badolja. På stormarknader (ICA/Citygross osv) brukar man få tag på badskum -- både för vuxna och för barn.

Badbomber kan också vara riktigt bra att slänga i om man inte har badskum eller badsalt...
Citera
2020-07-14, 23:58
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Badsalt skummar om man kör med hård stråle och piskar upp det ....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in