TS frågar vem Levan Akin är.
Jag känner honom och tänkte berätta lite om mina erfarenheter.
Levan hade ett tidigt hat mot vad han kallade "svennar". Han yrade ofta om att hans folk härstammar från Caucasus, och då ordet "caucasian" översätts till vit på svenska så är han därför mer “vit” än “Svennebananer”.
När han var runt 25 uttryckte han agg mot judar, som han kallade "the scum of the earth" - men påpekade att det var viktigt att hålla sig väl med dem. Det är i och för sig en röd tråd i hur han lever. När Levan nästlade sig in hos Benny Anderssons son Ludde, så kallade han honom för hans “kassako” bakom ryggen. Han började också hänga med en Bonnierdotter. Random, jag vet.
Han gick i förnämliga Engelska skolan och Danderyds Gymnasium men låtsas helt skamlöst vara från “orten” i media.
Levan har ett svårt behov av kontroll och förlåter ingen som kritiserar eller utmanar honom. Någonsin.
Han gillar att omge sig med ett konstant “harem” av lojala vänner, mest kvinnor - ofta ganska veka och färglösa personer - vars enda jobb verkar vara att avguda honom och skratta åt hans skämt när han håller låda. Han lägger också in meningar på engelska, ett slags alter-ego där han ofta beskriver folk som antingen “amazing” eller “disgusting”, eller i liknande svartvita termer.
Han är väldigt lättstött och det värsta man kunde vara var en kille han stötte på. Om denne inte var intresserad, baktalades denne och blev utesluten av honom och hans harem. Detta har hänt ett par gånger, men jag minns speciellt en gång då en stackars heterosexuell kille blev utesluten vid inspelningen av en film då han nekade artigt Levans inviter. Han fick senare sparken.
Han är nazi-vegan sist vi sågs.
Väldigt osäker i botten.
Han är argsint som få. Väldigt svårt att se andras perspektiv.
Andra filmer Levan Akin gjort:
Cirkeln
De Sista Sakerna
Katinkas Kalas