2020-08-19, 21:43
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NKsc2
Det är mycket värre än så. 99,5% av alla spelare på pinnacle (bäst odds utanför börser) har aldrig legat plus mer än 5000 euro. Det är extremt få som kan leva på betting, och det finns i princip ingen som lever på pre-match 1x2 fotboll. Det är bokstavligt talat lotteri i en sport där tur spelar en sådan enorm roll.

Var hittar du den siffran?

Jag trodde Pinnacle hade ganska duktiga kunder, det brukar inte vara nybörjare som söker sig dit.
Citera
2020-08-23, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Var hittar du den siffran?

Jag trodde Pinnacle hade ganska duktiga kunder, det brukar inte vara nybörjare som söker sig dit.

På Pinnacles egna blogg för några år sedan. Det handlar mindre om att deras kunder inte är duktiga, och mer om att det är extremt svårt att konsekvent vinna långsiktigt.
Citera
2020-08-24, 00:11
Medlem
Tycker att om det är någonstans man kan knipa jävligt bra odds är det på livebet på basket. I slutet av matcherna kan det vara typ 7 i odds på att laget som ligger under med "bara" 7-8 poäng när det stod på säg 1.90 innan matchstart. Det kan svänga väldigt snabbt i den sporten, två trepoängare kan ta typ 1 min att göra. Samma med över under spel i sporten, det kan vara typ 220 innan matchstart och någon gång kommer det sjunka till typ 210 kanske, då kan man gå in på över eller under om det stiger till typ 230.
Citera
2020-08-24, 16:27
Medlem
Citat:
På Pinnacles egna blogg för några år sedan. Det handlar mindre om att deras kunder inte är duktiga, och mer om att det är extremt svårt att konsekvent vinna långsiktigt.

Pinnacle har inte alls bäst odds. De har dock bäst genomsnittlig återbetalningsprocent i jämförelse med många andra. Pinnacle saknar utstickspel, d.v.s. spel som har bättre odds än det verkliga utfallet. Det är därför du inte kan vinna där i det långa loppet så länge som du inte håller på med matchfixning.
Citera
2020-08-24, 23:21
Medlem
Nu är jag ingen som ligger plus så ska väl inte ta mina råd med all säkerhet. Men ett exempel från förra inlägget jag skrev - idag låg över/under odds innan matchstart i Bucks - Magic på 227 poäng. Efter första quartern var det "1.90-oddset" nere på över/under 211 poäng. Säg att man tror innan matchstart att det åtminstone kommer bli över 215 poäng, men det oddset är då på typ 1.20 så det är inte värt att spela på. Men väntar man tills linan ligger på under 215 poäng, som det gjorde efter första quartern så kan man då lägga ett livebet på över 211 poäng det här fallet till hela 1.90 i odds istället för typ 1.15 som man fått om man spelat på det innan matchstart. Samma sak vad gäller handikapp, om favorittippade laget har säg -15 innan matchstart och man tror de vinner med minst 5 poäng kan man vänta och se om det sjunker till det någon gång under matchen och då gå in med ett livebet. Som sagt, det svänger rejält i oddsen i livebasket och har man tålamod samt råd att förlora några bommar emellanåt kan man definitivt tjäna en hacka på den här metoden tror jag.
Senast redigerad av next-chapter 2020-08-24 kl. 23:23.
Citera
2020-08-28, 14:42
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Det är mycket värre än så. 99,5% av alla spelare på pinnacle (bäst odds utanför börser) har aldrig legat plus mer än 5000 euro. Det är extremt få som kan leva på betting, och det finns i princip ingen som lever på pre-match 1x2 fotboll. Det är bokstavligt talat lotteri i en sport där tur spelar en sådan enorm roll.
Skitsnack, är där något ställe där det finns skarpa spelare så är det ju hos pinnacle, att 99,5% inte vinner är en generell siffra, den kan inte appliceras på alla kunder hos pinnacle.

Vadå det finns ingen som lever på pre 1x2 spel pä fotboll? Inte undra på att den stora massan aldrig kommer vinna när dom är såhär korkade.

Citat:
Ursprungligen postat av Ingenmat123
Pinnacle har inte alls bäst odds. De har dock bäst genomsnittlig återbetalningsprocent i jämförelse med många andra. Pinnacle saknar utstickspel, d.v.s. spel som har bättre odds än det verkliga utfallet. Det är därför du inte kan vinna där i det långa loppet så länge som du inte håller på med matchfixning.
Återigen, skitsnack.

Hur har du tänkt spela utstick hos pinnacle när hela grejen med strategin är att hitta odds som sticker ut mot just pinnacle?
Citera
2020-08-28, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Skitsnack, är där något ställe där det finns skarpa spelare så är det ju hos pinnacle, att 99,5% inte vinner är en generell siffra, den kan inte appliceras på alla kunder hos pinnacle.

99,5% är inte plus mer än 5000 euro på pinnacle... enligt pinnacle själva Du verkar inte vara den skarpaste kniven i lådan, så mitt tips till dig får bli att inte spela för mer än du har råd med!
Citera
2020-08-28, 16:58
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
99,5% är inte plus mer än 5000 euro på pinnacle... enligt pinnacle själva Du verkar inte vara den skarpaste kniven i lådan, så mitt tips till dig får bli att inte spela för mer än du har råd med!
Men ditt mongo pinnacle och den asiatiska marknaden styr hela marknaden i sig, klart som fan mer än 0.5% är vinnande spelare hos dom.

Bara för att du inte lyckats listat ut hur man vinner på betting så betyder det inte att andra inte kan.
Senast redigerad av pulverhonung 2020-08-28 kl. 17:01.
Citera
2020-08-28, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Men ditt mongo pinnacle och den asiatiska marknaden styr hela marknaden i sig, klart som fan mer än 0.5% är vinnande spelare hos dom.

Och det vet du, en förlorande hobbyspelare, bättre än pinnacle själva?

Citat:
Bara för att du inte lyckats listat ut hur man vinner på betting så betyder det inte att andra inte kan.

Uppenbar projicering.
Citera
2020-08-28, 22:32
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Och det vet du, en förlorande hobbyspelare, bättre än pinnacle själva?

Uppenbar projicering.

Detta är bara denna månaden och då har jag haft en del jävliga dagar, förväntar mig en dunderhelg och avslut, kämpa kompis. =)

https://ibb.co/hChJhNW
Senast redigerad av pulverhonung 2020-08-28 kl. 22:35.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in