2020-07-11, 17:27
Medlem
Vann och förlorade. Vann och förlorade. Trodde jag hade koll på fotbollslagen (skapat sig ett mönster) men tji fick man i slutändan. Ni som vinner och inte behövt stänga av er på spelpaus, hur spelar ni på bettingen för att vinna på längre sikt? Syftar på de som spelar för tusenlappar och inte enbart en liten peng lite då och då. Utan de som nästintill har det som en sekundär inkomst om veckorna och månaderna.
Citera
2020-07-11, 17:31
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommi8
Vann och förlorade. Vann och förlorade. Trodde jag hade koll på fotbollslagen (skapat sig ett mönster) men tji fick man i slutändan. Ni som vinner och inte behövt stänga av er på spelpaus, hur spelar ni på bettingen för att vinna på längre sikt? Syftar på de som spelar för tusenlappar och inte enbart en liten peng lite då och då. Utan de som nästintill har det som en sekundär inkomst om veckorna och månaderna.

Systemet är ju gjort så att man inte ska vinna, högsta jag vunnit är 6000kr annars är det inga stora vinster. Jag brukar lägga en hundring varje vecka på V75.
Citera
2020-07-11, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Systemet är ju gjort så att man inte ska vinna, högsta jag vunnit är 6000kr annars är det inga stora vinster. Jag brukar lägga en hundring varje vecka på V75.

Tror du pratar om stryktips osv nu. Jag syftar på singelmatcher, De som systematiskt spelar på över under på enskilda singelmatcher osv. Inte systemtips.
Citera
2020-07-11, 17:34
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Tror du pratar om stryktips osv nu. Jag syftar på singelmatcher, De som systematiskt spelar på över under på enskilda singelmatcher osv. Inte systemtips.

Då får du gärna skriva det, du frågade vad vi som spelar bettade på och jag kör hästar.
Citera
2020-07-11, 17:40
Medlem
Spelar inte heller för mer än småpengar men har lite insyn i hur andra spelar.

Du spelar precis som bolagen vill att du ska spela och förlorar stadigt (många förnekar att de förlorar men 90% av alla som spelar förlorar)

En vinnande spelare lägger ner lika mkt tid och energi som vilken arbetare som helst.
Det kvittar om det handlar om poker, trav eller oddset.
Lägger du inte ner motsvarande en veckas arbete så ligger du steget efter oddssättarna istället för steget före.

Har du nånsin räknat på ROI? (Return Of Investment)
En seriös spelar har 1-5% övertag mot sina motståndare och snittar ganska låga siffror men under en längre tid, vilket i längden genererar bra avkastning.

Så borde du se på spelet om du vill vinna.
Citera
2020-07-11, 17:48
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Spelar inte heller för mer än småpengar men har lite insyn i hur andra spelar.

Du spelar precis som bolagen vill att du ska spela och förlorar stadigt (många förnekar att de förlorar men 90% av alla som spelar förlorar)

En vinnande spelare lägger ner lika mkt tid och energi som vilken arbetare som helst.
Det kvittar om det handlar om poker, trav eller oddset.
Lägger du inte ner motsvarande en veckas arbete så ligger du steget efter oddssättarna istället för steget före.

Har du nånsin räknat på ROI? (Return Of Investment)
En seriös spelar har 1-5% övertag mot sina motståndare och snittar ganska låga siffror men under en längre tid, vilket i längden genererar bra avkastning.

Så borde du se på spelet om du vill vinna.

Precis. Gäller inte minst inom trav. Men samma sak inom t.ex fotboll också. Den vanliga spelaren är ju en sådan som kan vi säger fotboll bra men lägger inte mycket tid till att kolla upp allt kring matchen ifråga. Vilka spelare är borta, i mindre bra form, hur är vädret etc etc.

Sådana spelare som ser mer detta som ett jobb kan vinna i längden. Det de till slut kommer få brottas med är att de kommer bli limitade av bolagen. Dvs de får inte längre satsa lika mycket som vanliga spelare.
Citera
2020-07-12, 07:57
Medlem
Fyllefyllots avatar
Det är ju inte så att folk som vinner på spel gör det för att de alltid lyckas hitta "säkra matcher" eller whatever utan för att de spelar många singelobjekt, spelar värdeodds och gör det över en längre tid. Det är ett marathonlopp.

Som någon var inne på så är det ju den där ROIn som ska upp så högt som det bara går, sen är det ju bara investera så mycket som det bara går. Säg att du har en ROI på 5%, det blir inte mycket deg om du investerar 10 000kr per år, men om du investerar 2 miljoner, då blir det en del.
Citera
2020-07-12, 15:23
Medlem
trattfans avatar
Hjälper inte att ha koll på lagen om inte förstår matematiken kring odds
Citera
2020-07-13, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Hjälper inte att ha koll på lagen om inte förstår matematiken kring odds

Vad menar du? Vi ponerar att Lag A vinner 19 av 20 matcher i serien. Lag B är slagpåse år efter år efter år. Statistik talar för sig när dessa lag möts 2 gånger i en säsong. Hur rimmar det med ditt resonemang? Varför hjälper inte insyn när det gäller lagen? Statistik talar för sig när det gäller fotboll. Sedan är bollen rund och mänsklig faktor gör sitt och allt vad det heter. Men det är en annan femma.
Citera
2020-07-13, 07:27
Medlem
Citat:
Vad menar du? Vi ponerar att Lag A vinner 19 av 20 matcher i serien. Lag B är slagpåse år efter år efter år. Statistik talar för sig när dessa lag möts 2 gånger i en säsong. Hur rimmar det med ditt resonemang? Varför hjälper inte insyn när det gäller lagen? Statistik talar för sig när det gäller fotboll. Sedan är bollen rund och mänsklig faktor gör sitt och allt vad det heter. Men det är en annan femma.

Han menar att oddset sätts efter de premisserna och du loosar därmed pengar i längden.

Och den gången som de satt fel odds kontra vinstchans, så ska du spela.
Citera
2020-07-13, 16:30
Medlem
trattfans avatar
Citat:

Vad är oddset på Lag A då? Det är det som ska avgöra om du ska lägga spelet.

Folk underskattar hur mycket kunskap som krävs för att vara vinnande på sportsbetting. Det hjälper inte att titta resultaten senaste 20 matcherna eller att kika på inbördesmöten för att vinna på sportsbetting, om man tror det är man en idiot.
Citera
2020-07-13, 17:00
Medlem
Opportunitiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Vad är oddset på Lag A då? Det är det som ska avgöra om du ska lägga spelet.

Folk underskattar hur mycket kunskap som krävs för att vara vinnande på sportsbetting. Det hjälper inte att titta resultaten senaste 20 matcherna eller att kika på inbördesmöten för att vinna på sportsbetting, om man tror det är man en idiot.

Säg att Barca lirar mot Blåvitt, bolagen ger 1.01. Då drar man ju snabbt öronen åt sig. Men så ser du att svs ger 1.20, trevligt, här kan det gömma sig något. Du kollar hcp-oddsen men tycker inte något duger däremot skiner du upp när du ser att svs erbjuder 1.85 på Barcelona ”vinna och hålla nollan” medan övriga nätbolag erbjuder 1.60. Då har du förmodligen hittat ett värdeodds som enligt mig är värt ett medelbet. Hade svs erbjudit 2.10 så hade jag puttat in ett stort bet.

Sen ska man inte vara rädd för att lägga tidiga bet, det brukar vara när oddset är nyutlagt som fynden kan göras, de bra lirarna är snabba på att utnyttja odds som sticker ut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in