Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-07-10, 02:18
Medlem
Hej som rubriken lyder. Om man t.ex. reggade ett konto 2015, och har varit aktiv på forumet sedan dess med tusentals inlägg, men är född 2000 typ, och därför 20 år idag, men 15 när kontot registrerades? Får man en varning? Blir man avstängd? Jag frågar av ren nyfikenhet då jag bara undrar vad som skulle hända!

Edit: Jag registrerade mitt konto som 20+!
2020-07-10, 02:29
Medlem
Neroxxs avatar
Om det inte uppmärkssmas innan du är 18 fyllda så händer inget, sker det innan du är 18 så blir kontot stängt fram till den dagen du fyller 18. Det är så jag förståt det hela, det enda sättet det kan ske på är ifall du själv uppger din ålder.
2020-07-10, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Om det inte uppmärkssmas innan du är 18 fyllda så händer inget, sker det innan du är 18 så blir kontot stängt fram till den dagen du fyller 18. Det är så jag förståt det hela, det enda sättet det kan ske på är ifall du själv uppger din ålder.

Exakt, det upptäcks enbart om personen råkar avslöja sig själv. Det gäller också att inte skoja till det som användaren #hundkeex gjorde och påstod sig vara 7 år. Användaren är fortfarande avstängd efter drygt 10 års tid.
2020-07-10, 05:33
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwieback
Hej som rubriken lyder. Om man t.ex. reggade ett konto 2015, och har varit aktiv på forumet sedan dess med tusentals inlägg, men är född 2000 typ, och därför 20 år idag, men 15 när kontot registrerades? Får man en varning? Blir man avstängd? Jag frågar av ren nyfikenhet då jag bara undrar vad som skulle hända!

Man får inga varningar för regel 2.02 utan den regeln är helt digital; avstängd eller inte.

Och nej, man blir inte avstängd retroaktivt.
2020-07-10, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Man får inga varningar för regel 2.02 utan den regeln är helt digital; avstängd eller inte.

Och nej, man blir inte avstängd retroaktivt.

Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx

Tack för info!
2020-07-10, 07:26
Medlem
quotethiss avatar
Jag känner en som reggade sej runt 2002 han var 7-8 år vid det laget, satt och skrev i trådar om allt möjligt, ljög vitt och brett så vitt jag förstår, om allting. Han gjorde helt tvärtom, han AVSLUTADE sitt konto (eller, lämnade det för vinden) dagen han fyllde 18. Vet inte om han har kvar login infon idag, skulle vara kul att se vad han egentligen skrev om, vet att han hade nån slags musiktjänst som han försökte kränga då back in the days, eller, åtminstone en idé till en, han hade ju inte direkt åldern för sej så att säga. Kommer inte ihåg om det blev nått av det där, nu finns det ju så jäkla många tjänster så skulle han försöka idag så är det väl kört?
2020-07-10, 08:12
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwieback

Det står i FAQ:

Citat:
Q: Gäller 18-årsgränsen retroaktivt?
A: Nej. Det kvittar om det i efterhand kommer fram att en användare varit under 18 när han eller hon blev medlem och började posta.
2020-07-10, 09:11
Moderator
Gordon Blixts avatar
Problem solved. Det är alltid en bra idé att läsa en FAQ först. Det är lite av syftet med en sådan...

Tråd låst.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in