• 1
  • 2
2006-05-05, 17:21
Medlem
tjompans avatar
Har som regel att endast bidra till arbetsKAMRATER dvs personer som jag har kontakt med regelbundet och som jag trivs med. Inget jävla rövslickeri för chefer som knappt hälsar när de går förbi (om de visar sig över huvudtaget)
Citera
2006-05-05, 20:30
Medlem
Rigor Mortiss avatar
Jag var på ett ställe för en del år sen där det pågick uppsägningar pga "arbetskraftsföryngring". Det var tradition att vd skulle ha en julblomma från personalen varje år men detta år när kuvertet hade cirkulerat färdigt så var det enda som låg i det en tjuga från en chef på mellannivå samt ett foto på en av de som blivit uppsagda.....

Rigor
Citera
2006-05-05, 20:33
Bannlyst
kavalen

Citat:
Ursprungligen postat av JazzyJames
Min chefs chef (alltså en person som jag bara träffar ytterst sporadiskt) fyller 60, och nu ska det samlas in pengar till hans present.

Jag blir ärligt talat förbannad på sånt. Nog för att jag kan tänka mig att lägga en slant till de jag arbetar med, och möjligen min egen chef - men till dessa "toppfigurer"? Dessutom ska det skrivas namn på insamlingskuvertet. Jag tycker det känns obehagligt om det sedan ska synas på ett kort eller liknande vilka som smörar eller inte.

Är det fler som drabbas av detta eviga insamlande till höger och vänster? (Detta var inte första gången det samlats in pengar till någon obskyr person jag knappt sett, jobbar kommunalt så det blir ju några stycken...)

han/hon hade inte fått en spänn av mig, om det vore en hon, hade hon fått vara glad om hon fick äran att suga av mig
Citera
2006-05-05, 22:54
Medlem
Arbogasts avatar
Jag fick ge stålar till en som skulle sluta på jobbet när jag precis började :/ Var typ 50 eller 100 spänn jag la, och för dom pengarna hade jag kunnat köpa två till fyra snusdosor och haft förbannat mycket roligare än att se hans oj-en-present-vad-roligt-nu-när-jag-ska-sluta-och-börja-jobba-på-ett-ställe-där-jag-tjänar-jävligt-m ycket-mer-än-er-min!

Jag hatar att vara med på insamlingar. Hoppas att ingen köper något till mig när jag slutar. Liksom, ge present till de som stannar istället!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in