Citat:
Ursprungligen postat av
RaffeRiff
Jag likställer det med våldtäkt.
Kvinnan vill ju uppenbart inte ligga med dig, han hon velat det så hade du ju inte behövt betala.
Du betalar alltså för att hon ska hålla käft och sära.
Du är ett kukhuve.
I många fall vill hon ligga med torsken,
för att hon får pengar. Varför kan vi inte ha en civiliserad diskussion om prostitutions vara eller icke vara? Feminister verkar leva i uppfattningen om att alla kvinnor är offer, och att ingen kvinna kan ta ansvar över sitt liv.
Jag anser att det borde vara fullt lagligt att både köpa och sälja sex. Verksamheten bör vara vit, så de prostituerade är skyddade av lagen, kan vabba och få pension. De som då skulle prostituera sig skulle i högre grad göra det av fri vilja, och skulle antagligen konkurrera ut sexslavarna.
Det är inte svart/vitt. Det finns många slavar i samhället. Afghaner som får sälja sig till gubbar. Rumänskor som slavar under klanledaren. Vad är mest vanhedrande: Tjäna en ok summa för att åka runt till kåta män, eller sitta utanför ica i ur och skur och känna nada? Jag har inget svar på den frågan, men det bör föras en debatt om prostitution.
Hur som så tycker jag att det är under allas värdighet att hänga ut svältfödda torskar på Flashback. Det hade kunnat vara Du. Men du gjorde det i Amsterdam.