2020-07-09, 16:34
Medlem
FiniteLifes avatar
Är feminismen överrens om hur man bör förhålla sig till topless?

Jag snackar om badstranden t ex är det skyla kvinnokroppen som gäller eller är det frigöra kvinnokroppen lite som kasta behån på 60-talet?

Bör kvinnor t ex demonstrativt solbada topless även när det inte är tillåtet eller anses lämpligt?

Hur ska vi män förhålla oss till det, får vi flukta eller bör vi kanske rentav anstränga oss för att inte titta och titta åt ett annat håll?

Vore bra om man liksom blev uppdaterad här vad som gäller.

Jag har förstått att det kan se lite annorlunda ut i andra länder, i brasilien har väl kvinnor i regel ingen top på och i och med det har man avdramatiserat och avsexualiserat saken, men i Sverige är det väl fortfarande politiskt laddat så vi har väl en lång väg kvar innan det blir som där (om det ens är önskvärt att vi har det som brasilien det kanske det inte är?)
Citera
2020-07-09, 16:52
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiniteLife

Jag snackar om badstranden t ex är det skyla kvinnokroppen som gäller eller är det frigöra kvinnokroppen lite som kasta behån på 60-talet?

Bör kvinnor t ex demonstrativt solbada topless även när det inte är tillåtet eller anses lämpligt?

Hur ska vi män förhålla oss till det, får vi flukta eller bör vi kanske rentav anstränga oss för att inte titta och titta åt ett annat håll?

Jag har förstått att det kan se lite annorlunda ut i andra länder, i brasilien har väl kvinnor i regel ingen top på och i och med det har man avdramatiserat och avsexualiserat saken, men i Sverige är det väl fortfarande politiskt laddat så vi har väl en lång väg kvar innan det blir som där (om det ens är önskvärt att vi har det som brasilien det kanske det inte är?)
Ja det är tillåtet att titta, men inte att stirra. Den som har upplevt 70 och 80-talen i Sverige tycker inte att det är något konstigt. Med nuvarande nivå på antalet nyanlända kan det antagligen bli ett problem då många antagligen har svårt att förhålla sig till tidigare seder och bruk här.
Citera
2020-07-09, 16:53
Medlem
SkattefriZons avatar
Hahaha när jag var ung så badade alla topless.
Den tiden kommer aldrig mer tillbaka eftersom det finns för mycket invandrare i Sverige nu.

Sverige är helt förstört och den friheten kommer kvinnor aldrig mer få i Sverige.
Citera
2020-07-09, 18:12
Medlem
LenaPauls avatar
Hehe minns också när alla badade topless.

Judarna har ju infört översexualisering och multikultur nu så det kommer tyvärr aldrig mer att hända men minnena finns ju kvar det kommer dem inte åt
Citera
2020-07-09, 18:41
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
Hahaha när jag var ung så badade alla topless.
Den tiden kommer aldrig mer tillbaka eftersom det finns för mycket invandrare i Sverige nu.

Sverige är helt förstört och den friheten kommer kvinnor aldrig mer få i Sverige.

Ja. Toppless kommer aldrig åter.
Ännu en punkt för svenska kvinnor att lägga på sin "Tacka feministerna för-lista"
Än värre är nog rörelsefriheten att ha blivit av med.

Summerar man det öppna och helt ogenerade intellektuella horeriet kring feminismens destruktiva framfart, så har svenska kvinnor sig gjort sig förtjänta av problemen i slutändan.
Så jag kommer inte att klaga över att rättvisan blev poetisk.
Citera
2020-07-09, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Ännu en punkt för svenska kvinnor att lägga på sin "Tacka feministerna för-lista"

Summerar man det öppna och helt ogenerade intellektuella horeriet kring feminismens destruktiva framfart, så har svenska kvinnor sig gjort sig förtjänta av problemen i slutändan.
Nu var det ju just feminismen som gjorde att kvinnor kastade bh och solade topless. När det var vanligt med topless så var det vanligt att det kryllade av damer 40+ som valde topless, bland unga tjejer var det inte lika vanligt eftersom de hellre valde intressanta överdelar
Citera
2020-07-09, 19:43
Medlem
Citat:

Kanske blir grindsamhällen i framtiden där kvinnor kan vara topless och regnbågsflaggan kan vara fortsatt hissad.
Citera
2020-07-09, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Kanske blir grindsamhällen i framtiden där kvinnor kan vara topless och regnbågsflaggan kan vara fortsatt hissad.

Jag tror att det kan provocera för hårt, så det kan du glömma.
Kvinnor kan nog skatta sig nöjda om de kan röra sig fritt innanför grindarna.

Såg du bilderna på boomer-paret med pistol och automatkarbin under BLM?
Det var i ett grindsamhälle.
Skulle "Karen" ha kunnat känna sig trygg, skulle hennes gubbe tillsammans m. granngubbar ha öppnat eld vid grinden till deras samhälle(med all rätt dessutom).
Jag drar slutsatsen att de som bodde där är (i)liberals. Ingen av dem såg direkt bekväm ut med skjutjärn i hand.
Citera
2020-07-09, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Nu var det ju just feminismen som gjorde att kvinnor kastade bh och solade topless. När det var vanligt med topless så var det vanligt att det kryllade av damer 40+ som valde topless, bland unga tjejer var det inte lika vanligt eftersom de hellre valde intressanta överdelar

Samma feminister som slängde BH:n är de som nu ligger bakom den grova radikalislamiseringen av Sverige.

Mona Sahlins gärning som koordinator för våldsbejakande extremism är helt gränslös.
Feministerna här sade i princip islamismens kvinna i och med #inteerkvinna.
Helt fantastiskt.
Sedan har vi hela media och politiska eliten som agerat företrädare åt er. Ni låter dem fortfarande göra det.
Tärningen är kastad. Islamistiska skolor har kört könsseparerat i 22 år, i t.ex. Göteborg.
För flera år sedan hade det varit ett hårt och brutalt jobb att styra upp Sveriges problem, idag skulle samma mål vara ca. 10 ggr. svårare.
Det går fort i horhockyn som man brukar säga och jag är nöjd som kommentator.

Edit: I enlighet med den svenska kulturrevolutionära doktrinen blir ni nu av med ett fritt språk och en fri kultur att kunna hantera problemen.
T.o.m. erat SÄPO rödflaggar folk som talar om att "det gamla Sverige aldrig kommer åter".

Kan ni inte föra samtalet eller gå fritt i "snårig och svår terräng", då är ni tvärkörda i frågan om fredlig lösning. Kvinnligheten äger fortfarande bara våldskapital i disneyproduktioner mm. , så hur ni skall lösa uppgiften med era kucks är bortom mitt förstånd.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2020-07-09 kl. 20:30.
Citera
2020-07-09, 20:46
Medlem
megacoolmans avatar
Inom en snar framtid måste alla kvinnor i Sverige ha fulltäckande burka när de badar, så topless kan vi nog glömma.
Citera
2020-07-09, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiniteLife

Enligt feministerna är det ju burkini som gäller nu.
Citera
2020-07-09, 21:23
Medlem
Citat:
Samma feminister som slängde BH:n är de som nu ligger bakom den grova radikalislamiseringen av Sverige.

Mona Sahlins gärning som koordinator för våldsbejakande extremism är helt gränslös.
Feministerna här sade i princip islamismens kvinna i och med #inteerkvinna.
Helt fantastiskt.
Sedan har vi hela media och politiska eliten som agerat företrädare åt er. Ni låter dem fortfarande göra det.
Tärningen är kastad. Islamistiska skolor har kört könsseparerat i 22 år, i t.ex. Göteborg.
För flera år sedan hade det varit ett hårt och brutalt jobb att styra upp Sveriges problem, idag skulle samma mål vara ca. 10 ggr. svårare.
Det går fort i horhockyn som man brukar säga och jag är nöjd som kommentator.

Edit: I enlighet med den svenska kulturrevolutionära doktrinen blir ni nu av med ett fritt språk och en fri kultur att kunna hantera problemen.
T.o.m. erat SÄPO rödflaggar folk som talar om att "det gamla Sverige aldrig kommer åter".

Kan ni inte föra samtalet eller gå fritt i "snårig och svår terräng", då är ni tvärkörda i frågan om fredlig lösning. Kvinnligheten äger fortfarande bara våldskapital i disneyproduktioner mm. , så hur ni skall lösa uppgiften med era kucks är ebortom mitt förstånd.
Du är inte medveten om att ända in på 70-talet var både idrott och slöjd uppdelat efter kön . Idrotten var uppdelad först under högstadiet och då var det endast gemensamt när det var dans friluftsdagar och orientering
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in