Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-12, 20:32
Medlem
Neroxxs avatar
Det jag var lite kritisk till efter trailern var att världen såg lite väl "ljus" och ren ut. I spelen så är det ju rätt skitigt och jävligt. Men visst, man fick ju endast en liten klimt av världen så den kanske inte är så ren och ljus. Det svåra kommer nog vara att ha rätt mix av gore, action och mörk humor.
Citera
2024-03-12, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Permaflox
Skådespelaren avgör knappast om serien blir bra eller inte. Börjar dom tvinga in masa vidrig woke propaganda blir det ju kattskit av allt ändån. Klarar inte av att se sånt skräp. Där halva serien ska vara någon jävla moralläxa om transvisiter eller pansexuella. Usch!

Har du ens spelat fallout?
Citera
2024-03-12, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fellowvessel
I alla fall garanterat bättre underhållning än spelen, de är skit, hela mekaniken att skjutandet pausas och man ska välja vilken del av fienden man ska skjuta på känns så cringe att man bajsar på sig. rollspela självmordsbenägen tack om du gillar det.

Det är lite härligt att du skryter med din okunskap.
Hela grejen med "pausandet" kommer från spelmekaniken i fallout 1 och 2.

Håll dig till hjärndöda 3d shooters på din konsol, det blir bäst så.
Citera
2024-03-13, 00:26
Medlem
Permafloxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Har du ens spelat fallout?

Ja. Har du? Vad menar du med din fråga?
Citera
2024-03-13, 00:36
Medlem
En ensam kvinna hade inte klarat sig särskilt länge i en postapokalyptisk värld utan beskydd av män. I trailern så nämns det "restart civilisation" men det viktigaste för att återstarta och bygga upp civilisationen hade varit att återbefolka den. I en sådan värld hade en ung kvinna som hon i trailern behövt föda barn och inte leka actionhjälte.

Denna serie ser riktigt dålig ut och att den kommer vara präglad av vänsterliberalt woke-trams kan man nog ta för givet. Spelen har varit riktigt kassa under lång tid också så man har inte några förhoppningar alls.
Senast redigerad av Reiwa 2024-03-13 kl. 00:51.
Citera
2024-03-13, 09:00
Medlem
Vi får väl hoppas att de tar in lite element från de äldre spelen, huvudpersonen hade ju kunnat tjäna rätt bra i ett av Fallout 2:s yrken... Fluffer (Jag tror det var i 2an men kan ha varit 1an med..). Klassiker
Citera
2024-03-19, 17:05
Medlem
diseuses avatar
Två minuter långt klipp från första scenen släppt:

https://youtu.be/Z_7jXPMu0Nk
Citera
2024-03-19, 17:08
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermaeusMora
Har tyvärr inte spelat 1 o 2an började lira från 3an!
Jag syftar mer på att serien kommer vad jag tror innehåller lite av modern feminism, hbtq och allt annat sånt som pågår i världen.
Sen hur bra dom kan få det ihop med ett Fallout tema kan vi bara spekulera i än så länge!

Kunde man spela som transor eller någon annan sorts av hbtq person i Fallout 1-2?

Javisst.
Du kunde framförallt jobba som fluffer.
Citera
2024-03-19, 17:13
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Protagonisten är inte längre en man som vi har sett i alla spelen. Det är en kvinna nu. Och trailern är full med negrer.

https://www.youtube.com/watch?v=0kQ8i2FpRDk

Lycka till med att bli upphetsade av sånt här politiskt dravel och trams. Serie-skaparna är rasister och ser bara till hudfärg. Serien kommer att floppa pga att vänsterblivna rasister sitter i produktionsteamet så deras ideologier kommer genomsyra hela skiten. Precis som Amazon's Sagan om Ringen och annat skit.

Rent skräp. Kommer bojkottas.
Ehh man har alltid kunnat välja en kvinna om man kände för det?
Jag kommer inte ihåg om hur många pixlar hudfärg din figur hade i del 1 och 2 men det hade ingen större betydelse.
Citera
2024-03-19, 20:59
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Kollade trailern, känns lite som att detta skulle stannat som ett spel.
Kommer givetvis att kolla men noll (0!) förhoppningar om denna.
Citera
2024-03-22, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Kollade trailern, känns lite som att detta skulle stannat som ett spel.
Kommer givetvis att kolla men noll (0!) förhoppningar om denna.
Jag har också svårt att begripa varför man gör en serie av just Fallout-spelen. Jag kan förstå Elders Scroll, Bioshock eller Dishonored men Fallout?
Citera
2024-03-23, 08:20
Medlem
Taufatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Jag har också svårt att begripa varför man gör en serie av just Fallout-spelen. Jag kan förstå Elders Scroll, Bioshock eller Dishonored men Fallout?
Jag skulle säga att Fallout känns mer troligt än några av de spelen du räknade upp. Fantasy har försökts med för både World of Warcraft och dungens and dragons med svagt resultat. Efter katastrofen som mad Max mm är populärt så att det blir en serie av fallout var bara en tidsfråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in