Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-04-15, 17:44
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
det är bra att de väntar, så får man sug alite på karamellen. Ärligt talat hade jag gärna sett att de bara släppte ett avsnitt i veckan.

Äntligen en serie som man tycker är sevärd den kanske man ska hålla lite på......... 8 timmar senare fan ska jag behöva vänta ett år på en ny säsong.
Citera
2024-04-15, 18:04
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Äntligen en serie som man tycker är sevärd den kanske man ska hålla lite på......... 8 timmar senare fan ska jag behöva vänta ett år på en ny säsong.

Ett år om du har tur!
Citera
2024-04-15, 18:20
Medlem
Ess85s avatar
En scen som är jävligt dum:

Citera
2024-04-15, 19:03
Medlem
Hade inte speciellt höga förväntningar, var lite orolig att produktionen skulle välja mångfald, samla wokepoäng före faktisk story och handling som det så många tidigare har blivit när dom stora streamingjättarna ska mjölka fina trademarks.

En kvinlig huvudrollshavare, en svart och vi fick se nån form av pojkflicka i första avsnittet. Det känns väldigt välkalkylerat och man fick dåliga vibbar, vilket är lite störande men annars så var det rätt lugnt.

Men denna serie var faktiskt riktigt bra så långt jag har sett. Många referenser till spelen, det råa splattret, den mörka humorn. Gillar det!
Senast redigerad av korvstofft 2024-04-15 kl. 19:10.
Citera
2024-04-15, 21:38
Medlem
Studsbolls avatar
Efter att ha sett hela säsongen får jag revidera mitt tidigare förhastade omdöme. Serien är välgjord och har underhållningsvärde för Fallout fans. Man ska bara inte tro den är något annat än den är; det är en främst humoristisk historia i Fallout-miljö, ingen actionpackad röjarfest med dramaambitioner. Jag ger den 3,5 Nuka-Cola flaskor av 5 möjliga. Jag kommer definitivt se nästa säsong om den dyker upp.
Citera
2024-04-16, 01:02
Medlem
thebandit777s avatar
Har nu sett hela säsong 1, betyget blir 8/10! Bra underhålling.

Woke? Ja, standard Hollywood woke, men inget extremt.
Alla vita män är antingen onda eller patetiska.
Alla kvinnor är superstarka.
Alla färgade är goda.

Dock inget man tänker på, eftersom det alltid är så nu för tiden.
Citera
2024-04-16, 10:49
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Har nu sett hela säsong 1, betyget blir 8/10! Bra underhålling.

Woke? Ja, standard Hollywood woke, men inget extremt.
Alla vita män är antingen onda eller patetiska.
Alla kvinnor är superstarka.
Alla färgade är goda.

Dock inget man tänker på, eftersom det alltid är så nu för tiden.

Den ondaste i hela serien

Och ni som klagar på trans skådespelaren, alltså serien handlar om ett postapokalyptisk USA där det utförs horribla genetiska experiment och det springer omkring massor med muterade insekter och djur som påverkats av bla strålning, och ni tycker att en person som är könsneutral är det största problemet? Om nåt så är det just i den här serien som en sån kan vara med i rollistan utan att det nödvändigtvis skulle vara woke. Dessutom nämner de inte det öht, förutom nåt snabbt "them". Hade det varit woke hade det varit en subplot där den lipar över hur svårt det var att bli accepterad som en könsneutral i BoS. Nä, här ser jag personligen inga problem med att nån gendermixed är med.
Senast redigerad av carminaburana 2024-04-16 kl. 10:59.
Citera
2024-04-16, 14:45
Medlem
Nihennas avatar
Sådär, sett klart serien också, Riktigt bra, väldigt trogen källmaterialet.

Någon som skrev att folk som inte spelat spelen inte skulle förstå något. Jag håller inte med. Fördelen med Fallout är att det är mer en plats än en specifik story. Eller rättare sagt, det är en plats med många historier, istället för en story på flera platser.

Man behöver egentligen bara bakgrunden, att ett atomkrig bryter ut, och sen en slumpmässig plats i USA. Sen ska de klassiska monstren finnas, men utöver det så är producenterna och manusförfattarna väldigt fria i att få fram en lämplig story. Spelen är inte såpass övergripande varandra att man måste ha 5 olika spel i åtanke när man skapar en spännande berättelse. Så Fallout gör sig väldigt väl i tv-serieform.

Min enda besvikelse var att man fick vare sig se någon
eller
men det kommer kanske i säsong 2.
Citera
2024-04-16, 17:10
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna

Någon som skrev att folk som inte spelat spelen inte skulle förstå något. Jag håller inte med. Fördelen med Fallout är att det är mer en plats än en specifik story. Eller rättare sagt, det är en plats med många historier, istället för en story på flera platser.

Man behöver egentligen bara bakgrunden, att ett atomkrig bryter ut, och sen en slumpmässig plats i USA. Sen ska de klassiska monstren finnas, men utöver det så är producenterna och manusförfattarna väldigt fria i att få fram en lämplig story. Spelen är inte såpass övergripande varandra att man måste ha 5 olika spel i åtanke när man skapar en spännande berättelse. Så Fallout gör sig väldigt väl i tv-serieform.

eller
Inte sett det än, men de sett att någon sade en av de två döda var med i alla fall.(Men kanske har fel, då jag bara upprepade vad en annan sade.
Men nått säger mig om serien förlängs att sådana också kommer, för det är inte smart att ta allt på en gång.
För vad har man då sen kvar att överraska med?
Citera
2024-04-16, 17:26
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:

eller

Jag är glad för det, de kan nu inte blåsa alt krut i första säsongen. Och en
Citera
2024-04-16, 18:12
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Jag är glad för det, de kan nu inte blåsa alt krut i första säsongen. Och en
Var det? Attans, jag får ta och se om avsnittet för det missade jag!
Citera
2024-04-16, 18:23
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Var det? Attans, jag får ta och se om avsnittet för det missade jag!

Precis is slutet på e08,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in