2020-07-08, 22:32
Medlem
Som rubriken lyder, hur orkar folk med att bli bakfulla egentligen? Tänker på folk som dricker varje helg eller liknande. Menar inte dricker så att ni blir dyngraka, men tillräckligt för att ni ska bli bakis.

Jag dricker max två till tre gånger om året då jag blir så bakfull på bara ett gäng öl att det helt enkelt inte är värt det. Speciellt inte när det finns andra substanser att bli påverkad av som inte ger någon "bakfylla" överhuvudtaget.
2020-07-08, 22:38
Medlem
FiniteLifes avatar
Finns det något härligare än att bli så där riktigt jävla full att man sitter och spyr mitt i natten på en kall toalettstol och det känns som man har både frossa och feber på samma gång

Att man sen har en rejäl baksmälla att se fram emot är bara en bonus!
2020-07-08, 22:38
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xns
Som rubriken lyder, hur orkar folk med att bli bakfulla egentligen? Tänker på folk som dricker varje helg eller liknande. Menar inte dricker så att ni blir dyngraka, men tillräckligt för att ni ska bli bakis.

Jag dricker max två till tre gånger om året då jag blir så bakfull på bara ett gäng öl att det helt enkelt inte är värt det. Speciellt inte när det finns andra substanser att bli påverkad av som inte ger någon "bakfylla" överhuvudtaget.

Som ung festade jag mycket medicinen heter återställare.
De första du gör när du känner huvudet är att svepa en två öl eller grogg.
2020-07-08, 22:50
Medlem
Dricker själv på daglig basis.
Inte så att jag blir bakfull, men lite klen kan man känna sig dagen efter.
Har som gräns att jag inte ska dricka mer änn 8 starköl. Har trappat ner från tidigare.

Vet att redan det är för mycket i längden egentligen, men tillräckligt lite för att slippa bli berusad, och slippa baksmälla.
2020-07-08, 23:11
Medlem
Fyllefyllots avatar
Blir aldrig bakfull längre, blir mest svag, orkeslös samt får inslag av ångest.
2020-07-08, 23:16
Medlem
X-fronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xns

Där har du svaret din amatör.
2020-07-08, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Blir aldrig bakfull längre, blir mest svag, orkeslös samt får inslag av ångest.

Jofan, med tanke på ditt namn så tror jag att du också har druckit en del med.
Så känner jag också. Lite klen och ångest om det blir för mycket, men inte mer än så.
Bakistiden är förbi, men lite skörare blir man ändå om det blir för mycket.
2020-07-08, 23:21
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Trådar om alkoholism, baksmälla och andra hälsorelaterade tillstånd skall postas i Medicin & Hälsa.

Trådar om trams, fylla och andra ovidkommande saker postas i annat lämpligt forum men INTE i alkohol.

Här diskuterar vi alkoholdrycker, alkoholkultur och därtill hörande spörsmål.

Trådar som avviker från detta kommer att låsas/Mod.

(FB) Viktigt - regler för alkoholforumet!

Låset på.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in