2020-07-08, 20:46
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Tror ni att Ruqqus som växer hela tiden inom några år kan ta Reddits plats? Reddit censurerar nu i stort sett allting och användarna är i uppror. Det är i subreddits till exempel förbjudet att ens posta videos av minoriteter som begår brott!

Reddit blev alltså allt för mainstream och har därför förlorat sitt värde. Vad tror ni om framtiden för Ruqqus?
Citera
2020-07-08, 21:38
Medlem
Knucklehugss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrumpIsPresident
Tror ni att Ruqqus som växer hela tiden inom några år kan ta Reddits plats? Reddit censurerar nu i stort sett allting och användarna är i uppror. Det är i subreddits till exempel förbjudet att ens posta videos av minoriteter som begår brott!

Reddit blev alltså allt för mainstream och har därför förlorat sitt värde. Vad tror ni om framtiden för Ruqqus?

Ja, jag gick över till Ruqqus eftersom jag liksom du fick nog av den brutala censuren. Dock finns det andra uppstickare såsom lemmy, saidit och inte minst gab. Men Ruqqus har potential även om den nu är i beta.
Citera
2020-07-08, 22:54
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehugs
Ja, jag gick över till Ruqqus eftersom jag liksom du fick nog av den brutala censuren. Dock finns det andra uppstickare såsom lemmy, saidit och inte minst gab. Men Ruqqus har potential även om den nu är i beta.
Tror Ruqqus är dom mest störst potential då GAB redan fått ett relativt dåligt rykte. Reddit var bra för några år sedan innan stora reklamföretag krävde censur och politisk korrekthet. Inom fem år så lär många av de populära sociala medierna och forumen bytits ut mot "pro-free speech" forum.
Citera
2020-08-16, 00:30
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Det tråkiga är att alla sådana här alternativ nästan bara blir belamrade med de som känt sig censurerade. I detta fallet Trumphögern och anti BLM etc.
Så reddit kommer bestå men som en "vänster" ryggdunkar-plattform och ruqqus kommer vara en "höger" ryggdunkar-plattform.

Diskussionsplattformar kommer skina med sin frånvaro. Är så enormt få som bryr sig om censur på ett principiellt plan, nästan alla bryr sig bara när det är de själva som blir censurerade. Även här på FB så skriks det bara när "vänstern" gör det, medan det ringar tyst om någon "höger" gör det.

Men gällande ruqqus, vet ni hur det fungerar med rent praktiskt där? Grejen mer reddit när det startade var att man kunde skapa sin egen board och vara sin egen editor, som senare smält samman en hel del.
Om en guild-mod censurerar som ett as, vad gör ruqqus-admins då? Eller är det omöjligt för en mod att censurera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in