2021-03-16, 09:13
Medlem
Jag känner en kvinna som berättade att hon jobbade för Olle Goop när hon var yngre och han och Björn, som hyllas så stort, brukade sätta nålar på ovansidan röven på sina hästar som de sedan satt och piskade på under loppet
Sen hade P (hon jag känner) som jobb att snabbt som fan komma med täcket och slänga på för att ingen skulle se nålarna...

Så historien med Å Svanstedt tror jag stämmer, tyvärr.
Mycket fulspel de kör med sina hästar.
Citera
2021-03-16, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
https://www.expressen.se/gt/sport/tr...d-med-ho-doms/

Någon som vet vilken den västsvenska travprofilen är? Har tydligen drivit koppleriverksamhet, för att ha råd med sin verksamhet.

Em*l Wulc*n. (*=i och a). Finns tråd om det.
Citera
2021-03-16, 10:42
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Em*l Wulc*n. (*=i och a). Finns tråd om det.
Vad heter tjejen?
Citera
2021-03-16, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Den manlige travprogramledaren som träffade sin blonda fru på jobbet, men som nu ör skilda sedan många år. Hon har sedan varit programledare i ett dansprogram bl.a.

Han tog ut skilsmässa efter att hon knullat en mantorptränare då V75 gick på banan. Inte första gången det skedde heller

Tränarens namn?
Citera
2021-03-16, 18:01
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Tränarens namn?

Fruns namn!?
Citera
2021-03-16, 18:06
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.way
Jag känner en kvinna som berättade att hon jobbade för Olle Goop när hon var yngre och han och Björn, som hyllas så stort, brukade sätta nålar på ovansidan röven på sina hästar som de sedan satt och piskade på under loppet
Sen hade P (hon jag känner) som jobb att snabbt som fan komma med täcket och slänga på för att ingen skulle se nålarna...

Så historien med Å Svanstedt tror jag stämmer, tyvärr.
Mycket fulspel de kör med sina hästar.

Att man överhuvudtaget kallar trav för sport går över mitt förstånd. Så mycket fulspel som pågår där borde rendera i bannlysning från allt vad sport heter. Alla travtränare fuskar med eller mindre och spelar massor med pengar.

Synd om vanliga Svenssons som förlorar surt förvärvade pengar.
Citera
2021-03-16, 20:27
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Tränarens namn?

Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Fruns namn!?
Frun är Jessica Almenäs.

Vem är Mantorptränaren ?
Citera
2021-03-16, 21:15
Medlem
fearreapers avatar
B*r* pe**ersson *e-t* **tt I skellefteå har tagit/tar droger & låter barnen sina köra fyrhjulingar/bil utan körkort med mera på allmänna vägar, & hans flickvän gabriell* laestand** *a **er är världens hemskaste personer som finns, otrevliga, snobbiga & oerhört taskiga mot sina grannar,
Citera
2021-03-17, 06:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Att köra så många löp som möjligt

Nja, möjligen vinna så många lopp som möjligt. Om han ville köra så många lopp som möjligt borde det bli fler än drygt 1000 per år.
Citera
2021-07-22, 16:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mahou
Veijo Heiskanen/Henna Halme och Jan-Olov Åberg/Johanna Stark är två bra exempel.

Veijo Heiskanens livsöden har porträtterats flera gånger om. En spritglad finne som höll på med backhoppning som ung och fick köra världens största travlopp Prix d'Amérique redan som tonåring. En talang som sedan bränt ljuset från bägge ändar. Varvat segrar i stora lopp och avtal med stenrika hästägare med att supa bort allt. Sedan nystarter mot toppen och allt yngre kvinnor. Ifjol höll han på att slå ihjäl sig i en olycka, men är på väg tillbaka för femtioelfte gången. Alltid glad som en speleman och nära till ett skratt.

Nu bär det av till Finland ...

Citat:
Stjärntränaren Veijo Heiskanen, 61, och sambon Henna Halme, 26, har gjort sitt i Sverige.
Paret lämnar sin verksamhet på Åbytravet och flyttar tillbaka till Finland igen.

https://www.expressen.se/sport/trav/...nget-kvar-har/
Citera
2021-07-22, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Nu bär det av till Finland ...

https://www.expressen.se/sport/trav/...nget-kvar-har/

Det är tragiskt med Veijo. Han var en av de riktigt stora i svensk travsport i många år.

Han var känd som en "häradsbetäckare" i sin ungdom. Mycket sprit, mycket sex med olika kvinnor. Han var likväl en av de mest framgångsrika tränarna och kuskarna i landet.

Den glade finnen var en stålman som kunde hålla sig på toppen i hård konkurrens.

Nu flyttar han med sin Hanna till Finland, som är en B-nation i trav. Jag kan bara önska honom all lycka och framgång.
Citera
2021-07-22, 19:32
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brimsgutten
Det är tragiskt med Veijo. Han var en av de riktigt stora i svensk travsport i många år.

Han var känd som en "häradsbetäckare" i sin ungdom. Mycket sprit, mycket sex med olika kvinnor. Han var likväl en av de mest framgångsrika tränarna och kuskarna i landet.

Den glade finnen var en stålman som kunde hålla sig på toppen i hård konkurrens.

Nu flyttar han med sin Hanna till Finland, som är en B-nation i trav. Jag kan bara önska honom all lycka och framgång.
Ja, han hade sju barn redan på 90-talet, med antagligen lika många olika kvinnor. Antalet lär idag vara tvåsiffrigt. Och ingen kontakt med något av dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in