2020-07-06, 18:27
Medlem
_killahs avatar
Tjena!

Denna frga r av Ilandskaraktr.

Har en VidaXL Airfryer utan bruksanvisning som jag aldrig anvnt. Det r en sdan frits nr man inte behver ngon olja alls.

Frgan r, ska jag tillstta tex Pommes direkt innan jag startar temperaturen, eller skall den komma upp i vrme frst.

Den har tv lampo p toppen, en grn och en gul.

Rdda min middag flashback!
Citera
2020-07-06, 18:34
Medlem
Lachlans avatar
Bara att slnga i pommesen. Luftfritser kommer s snabbt upp i vrme nd!
Citera
2020-07-06, 19:12
Medlem
Vanligtvis brukar man vnta tills den r varm nog, men brukar g att lgga in saker direkt och lta det g lite lngre n tidsangivelse som finns p det man lagar.
Citera
2020-07-06, 19:38
Medlem
_killahs avatar
Krde in dom direkt, krde 20min. Blev helt okej. Nsta gng kr jag lite lngre

Middagen blev dock god nd
Citera
2020-07-06, 19:59
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Tjena!

Denna frga r av Ilandskaraktr.

Har en VidaXL Airfryer utan bruksanvisning som jag aldrig anvnt. Det r en sdan frits nr man inte behver ngon olja alls.

Frgan r, ska jag tillstta tex Pommes direkt innan jag startar temperaturen, eller skall den komma upp i vrme frst.

Den har tv lampo p toppen, en grn och en gul.

Rdda min middag flashback!

https://img.hsni.com/images/content/...DUCTMANUAL.pdf
el
https://www.download.p4c.philips.com...26_dfu_ara.pdf
Citera
2020-07-06, 22:35
Medlem
megacoolmans avatar
Hur blir resultatet i en sn hr apparat?
Blir det precis som friterat?
Jag brukar fritera pommes i vanlig frits, men det r ju ett bk att hlla den ren och tmma p olja och s vidare, s jag funderar p att skaffa en air fryer.
Citera
2020-07-06, 22:48
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Jag brukar fritera pommes i vanlig frits, men det r ju ett bk att hlla den ren och tmma p olja och s vidare, s jag funderar p att skaffa en air fryer.

Pomfritten blir p samma stt som om du kr dem i en vanlig varmluftsugn. De blir inte friterade per se.

En airfryer r en varmluftsugn i mindre format.
Citera
2020-07-07, 10:10
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman

Frvrm airfryern till 200 grader, spraya korgbotten med olja, spraya kycklingen - paneringen med olja.. (fritt hur mycket) och ven spraya under tillagningen nr det krispat till sig lite en gng runt om .. sprid ut ett jmt lager och vnd efter halva tiden.. tid oskert pga av storlek p bitarna ca 5-7 min pr sida..Innertemp p ca 73 grader (digital kkstermometer)

Ev frys kyckling nuggets innan och spraya paneringen innan eller efter .. vet inte vad som r bst hr.. eller bde och

https://www.youtube.com/watch?v=IdtsYAyy28c&t=4s

Inget kladd, inget fett drypande (relativt oljefrits) s airfryer funkar utmrkt till panerade livsmedel
Lycka till

Vissa saltar pepprar marinaden andra gr det med paneringen
Senast redigerad av maxorr 2020-07-07 kl. 10:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in