2020-07-06, 14:32
Medlem
Efter alla inställda festivaler i år lär väl suget hos dom allra flesta entusiaster vara ännu större nästa år. Kanske kan man också hoppas på ännu bättre lineups på dom flesta festivalerna.

Vilken festival ser du fram emot mest och varför?
Citera
2020-07-06, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storspelare2020
Efter alla inställda festivaler i år lär väl suget hos dom allra flesta entusiaster vara ännu större nästa år. Kanske kan man också hoppas på ännu bättre lineups på dom flesta festivalerna.

Vilken festival ser du fram emot mest och varför?

Hoppas kan man ju alltid, men jag tror de som räknar med bättre lineups kommer bli besvikna. Festivalerna har ju inte helt plötsligt fått större resurser till bokningar, snarare tvärtom. Festivaler med tveksam ekonomi kanske snarare blir tvugna att slänga in handuken.

Jag ser fram emot SRF, jag åker dit varje år (i år undantaget). Jag räknar med att lineupen blir ungefär i nivå med vad den var tänkt att vara i år (fast med helt andra band dvs).
Citera
2020-07-06, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Hoppas kan man ju alltid, men jag tror de som räknar med bättre lineups kommer bli besvikna. Festivalerna har ju inte helt plötsligt fått större resurser till bokningar, snarare tvärtom. Festivaler med tveksam ekonomi kanske snarare blir tvugna att slänga in handuken.

Jag ser fram emot SRF, jag åker dit varje år (i år undantaget). Jag räknar med att lineupen blir ungefär i nivå med vad den var tänkt att vara i år (fast med helt andra band dvs).

Det jag tänkte på var att många band kommer ha behov av att komma ut på turnéer efter detta vilket jag tror kommer kunna innebära att priser pressas litegrann för att bokningarna blir så pass viktiga för alla artister.

Detta är bara spekulationer dock. Jag ser i vilket fall som helst fram emot nästa år och att inte bara festivaler utan även konserter kan komma igång igen.
Citera
2020-07-06, 15:07
Medlem
Bigslap, tomorrowland och sensation white 😄
Citera
2020-07-06, 16:17
Medlem
Det är fortfarande väldigt många festivaler som inte släppt några namn men Brakrock i Belgien har redan nu en lineup som inte många kommer kunna matcha. Lite synd att det är så sent som i Augusti men man kan inte få allt.

Denna kommer bli mitt första val för 2021. Om tid finns kanske listan fylls på men detta missar jag inte.
Citera
2020-07-07, 09:13
Medlem
Lollapalooza har gjort klart att Pearl Jam kommer nästa år istället. Det räcker för mig
Citera
2020-07-07, 14:56
Medlem
IceEyess avatar
Summerburst är efterlängtat.
Citera
2020-07-14, 02:36
Medlem
Ser mest fram emot att åka till Defqon och är inte ett dugg orolig över eventets line-up då det alltid funnits mer än tillräckligt med bra artister för att hålla mig tillfredsställd samtliga dagar.

Sen är det inte bara musiken som gör den festivalen så fantastisk utan kanske framförallt att man är omgiven av likasinnade personer. Enligt mina erfarenheter så är detta extra sant för just Defqon då den festivalen drar till sig ett visst klientel som råkar falla mig i smaken. Ett gäng väckskallar som vill köra fullt ös på bussresan både till och från festivalen, samt varenda en av festivalens 72h.

Vad som oroar mig mer är hur tillgången av biljetter kommer att se ut. Men håller tummarna för att festivalarrangörerna har möjlighet att utöka platserna. Många av dem vill ju säkert täcka upp för förlorade inkomster under 2020 så det ska nog lösa sig i slutändan.

/0kand
Citera
2020-07-30, 13:01
Medlem
Muskelrock, SRF och Bang Your Head ser jag fram emot.

Blir också kul att testa två nya festivaler.
Citera
2020-10-01, 01:16
Medlem
fernebos avatar
Är nån som på allvar tror att allt kommer att vara som vanligt redan nästa sommar? Massor med större events börjar redan ställa in. Tyvärr..
Citera
2020-10-04, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Är nån som på allvar tror att allt kommer att vara som vanligt redan nästa sommar? Massor med större events börjar redan ställa in. Tyvärr..
Förväntningarna finns där, men de är dämpade. Vilka stora event har ställt in sommaren 2021?
Citera
2020-10-05, 23:52
Medlem
ChiliPepperss avatar
Jag hoppas förstås, min lolapaloza-biljett från i somras gäller för nästa års festival. FHM har ju sagt ett pandemin inte kommer var söner först hösten 2021, däremot kanske det inte kommer vara samma restriktoner i sommar nästa år det vet vi ju inte.

Nu pratas det om att öppna upp för 500 i publiken, sittande, det kan ju ändras. Är lite förlustigt optimistisk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in