2022-02-02, 17:31
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sukp
Ser ut som en logga för ett pappersbruk. De borde tagit tillbaka 70-talsloggan, den va schysst.
70-talsloggan, är det den här du menar?
Det står visserligen 1984 där, men jag hade gärna sett den loggan iallafall.
Citera
2022-02-02, 17:31
Medlem
Sados avatar
Ser ut som en variant av varghake.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Wolfsangel
Citera
2022-02-02, 17:32
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WD40556
Va det bara jag som fick hakkorsvibbar alternativt hyresgästföreningens logga nu när Frölunda lanserade sin nya logga som tagit längre tid än man kunde förutse att ta fram?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/har-ar-frolundas-nya-logotype-presenterades-idag

Nej, jag såg det också.

Indianen var bra som den var...
Citera
2022-02-02, 17:33
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Påminner faktiskt om NMR om liknande gäng... Alla tre bilderna/tröjorna ser lite nazi ut. Fast bra ändå att mitt favoritlag tar ställning mot massinvandringen...

Tänkte jag också. Fan kör de med NMR stuk med fornnordiska symboler! Vågat i tider som det här
Citera
2022-02-02, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WD40556
Va det bara jag som fick hakkorsvibbar alternativt hyresgästföreningens logga nu när Frölunda lanserade sin nya logga som tagit längre tid än man kunde förutse att ta fram?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/har-ar-frolundas-nya-logotype-presenterades-idag
Jag reagerade också på detta. Den nya loggan har likheter med både hakkorset och nazist-örnen och ser ut som en partisymbol för något ytterkantsparti. Ful och tråkig är den också.
Citera
2022-02-02, 17:39
Medlem
hyssasess avatar
Fruktansvärt ful!

Hade eventuellt kunna funka för en fotbollsklubb men verkligen inte i Hockey!

Nä tillbaks med indianen tycker jag
Citera
2022-02-02, 17:40
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
70-talsloggan, är det den här du menar?
Det står visserligen 1984 där, men jag hade gärna sett den loggan iallafall.
Nä, det där är en annan fulare variant - 70-tals loggan länkade jag till i mitt förra inlägg i tråden.
Citera
2022-02-02, 17:41
Medlem
Jag vet inte vad det är men den är gör ont att kolla på loggan även om den är symmetriskt. De har försökt peta in alldeles för mycket i figuren, två händer som också liknar hockeyklubbor, ett H i mitten som man bara ser om man fokuserar på det, sen två händer som sitter en bit ifrån varandra som gör att det känns smärtsamt på något sätt. Händerna ser också stela ut typ som två skiftnycklar.

Nu kanske Örebro får släppa titeln om SHL:s sämsta logga?
Citera
2022-02-02, 17:41
Medlem
Ser ut som en logga för nått IT-bolag eller konsultbyrå.

Tacka vet jag nya laget Seattle Kraken. Jänkarna kan det där med Hockeyloggor.

https://www.nhl.com/news/seattle-kraken-nickname-for-nhl-expansion-team/c-317588092
Citera
2022-02-02, 17:42
Medlem
atts avatar
Helt okej logga. Den gamla var sämre. För att inte tala om namnet Indians, om inte annat var det bra att de bytte bort det på grund av töntigheten.
Citera
2022-02-02, 17:42
Medlem
fjiskens avatar
Absolut de första jag såg också. Horribel logga. Finns en fanritad logga som på riktigt är snygg, medans den här ser ut som en praktikant på något "soft designföretag" fått göra skiten.
Citera
2022-02-02, 17:43
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sukp
Ser ut som en logga för ett pappersbruk. De borde tagit tillbaka 70-talsloggan, den va schysst.
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Nä, det där är en annan fulare variant - 70-tals loggan länkade jag till i mitt förra inlägg i tråden.
Jag scrollade ner på sidan nu och såg 70-talsloggan.
Den hade också funkat, precis som de andra som länkats i tråden.

Den nya är inte snygg.
Loggor ska man vara försiktig med, generellt sett. De ska inte ändras för mycket med tiden anser jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in