2020-10-28, 07:35
Medlem
mr.aidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Är du helt jävla korkad? Varför ska ett lag i Göteborg hylla folkslaget native americans? Var är kopplingen?? Helt idiotisk idé från början. Självklart ska det vara ett namn med nån slags koppling till gbg

Nej, jag är inte helt jävla korkad men du verkar tyvärr vara det min herre om du inte kan förstå att en hockeyklubb inte måste vara lokalpatriotiska utan kan hylla andra kulturer. Om Frölunda har en indian eller varvsarbetare är skitsamma i mina ögon, men har man väl haft en logga i x-antal år så bör man hålla fast vid den, eller i alla fall uppdatera den respektfullt och enbart litegrann.
Citera
2020-10-28, 08:17
Medlem
Frölunda PK
Citera
2022-02-02, 14:23
Medlem
Bluebeast72s avatar
Nya loggan presenterad idag, urful. Två kryptiska hockey klubbor o ingen association till Frölunda what so ever.
Citera
2022-02-02, 14:35
Medlem
Hade bytt klubb helt ärligt efter det logga-bytet... 😅
Citera
2022-02-02, 15:14
Medlem
nowlickits avatar
Tycker denna loggan har en skön aura av naziruna
Citera
2022-02-02, 15:26
Medlem
Studsbolls avatar
Den nya loggan är själlös och tam. Men det är klubben också nu när de inte ens vill leka indianer längre.
Citera
2022-02-02, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Nya loggan presenterad idag, urful. Två kryptiska hockey klubbor o ingen association till Frölunda what so ever.
De där två som du kallar hockeyklubbor är två F som bildar ett H i mitten. Loggan är likafullt ful och tam.
Frölunda är en klubb med mycket pengar. Ändå har man lagt ner pengar på att få till en logga som ser billig ut.
Loggan kanske hade funkat för en klubb betydligt längre ner i seriesystemet eller på ett korpenlag.

Här blir loggan en besvikelse. I röd tröja med vit logga blir det något bättre . I vit tröja med grön logga blir det riktigt illa och illa nog för att bytas ut eller fixas till.

Frölunda kunde väl åtminstone väntat till första maj. Då kunde man åtminstone påstått att loggan var ett 1:a maj skämt
Citera
2022-02-02, 15:55
Medlem
Frölundas nya logga, tyckte den påminde om ett hakkors en millisekund

Va det bara jag som fick hakkorsvibbar alternativt hyresgästföreningens logga nu när Frölunda lanserade sin nya logga som tagit längre tid än man kunde förutse att ta fram?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/har-ar-frolundas-nya-logotype-presenterades-idag
Citera
2022-02-02, 16:01
Medlem
jararvs avatar
Clean and grainy.
Citera
2022-02-02, 16:04
Medlem
Jag kanske är blind men det ser ut att stå FF eller Ft, jag förstår Frölunda (f) men vart kommer det andra F:et/ t ifrån?
Citera
2022-02-02, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WD40556
Va det bara jag som fick hakkorsvibbar alternativt hyresgästföreningens logga nu när Frölunda lanserade sin nya logga som tagit längre tid än man kunde förutse att ta fram?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/har-ar-frolundas-nya-logotype-presenterades-idag

Från Indian till dyslektisk swastika, bra jobbat.
Citera
2022-02-02, 16:07
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Påminner faktiskt om NMR om liknande gäng... Alla tre bilderna/tröjorna ser lite nazi ut. Fast bra ändå att mitt favoritlag tar ställning mot massinvandringen...
Senast redigerad av SalthavsStjaert 2022-02-02 kl. 16:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in