2020-07-04, 09:02
Medlem
Det här visar att det måste bli sämre innan det kan bli bättre.
Rösta på Miljöpartiet eller Nyans i nästa val för att påskynda förfallet.
Citera
2020-07-04, 09:05
Medlem
Nej, sjävlklart måste det bli stopp till integrationen verkligen fungerar och där är det jättelångt kvar.

Här är ivarjefall en helt trendbrytande rapport från i sossetankesmedja, frågan är visserligen om de fortfarande har kvar jobbet, men i varjefall!
S- Flyktingar bör få hjälp i närområdet!
https://www.sydsvenskan.se/2020-07-0...p-i-naromradet
Citera
2020-07-04, 09:09
Medlem
S och Nya moderaternas Fredrik Reinfeldt är/var samma andas barn. Bra att få det belagt. Hoppas S rasar ner på 15-18 %.
Citera
2020-07-04, 09:10
Medlem
Sossarna är i dag ren jävla ondska för samhället.

Utrota hela vänstern så vi andra kan få leva i demokrati utan bottenskrapet av monster i samhället.

Detta är för sjukt för att bemöta på något annat sätt än utrotning av problemet.
Citera
2020-07-04, 11:11
Medlem
Jag önskar att ALLA politiker med större inflytande har en utbildning av värde och emellanåt jobbar med annat.

Borde vara ett krav. Inom våra myndigheter, skolan, omsorgen, vården, polisen, rättsväsendet och företag.

På så vis kan de själva uppleva verkligheten. Se konsekvenser och hur saker och ting hänger ihop.
Citera
2020-07-04, 11:54
Bannlyst
Ja alltså framtiden:

Allt färre svenskar. Allt fler invandrare, överallt. Jag kan inte vara den enda som får höjt blodtryck bara jag ser täckta somalier och araber till män, för att ta två exempel. Kulturkrockar är inte att skratta bort. Bara deras musiksmak är fördjävlig.

Har personligen ingen aning om hur reell ekonomisk tillväxt kan komma till så att Sveriges befolkning kan räkna med bra vård, bra skola och hyfsade pensioner. Undrar om övriga svenska befolkningen verkligen bryr sig. Är det bara jag som tänker ekonomi och välstånd?

Slå tillbaka med våld är ännu inte läge för, tror jag. Man kan göra sig skyldig till "ett vansinnesdåd" och därefter sitter man bakom lås och bom och utvecklingen bara fortsätter iallafall.
Citera
2020-07-04, 12:18
Medlem
233 sossar vs. 10 miljoner invånare

Tyvärr är maktsystemet utformat så att denna lilla elit kommer fortsätta göra vad de än vill. Dags att konstruera ner dessa "representanter" och låta alla rösta på dessa frågor direkt istället.

Det här borde precis som tex Brexit vara något alla får rösta på.
Citera
2020-07-04, 16:52
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lotus3
Hej Flashback!

Socialdemokraterna är internt allt annat än eniga i invandringsfrågan. Nu kräver 233 socialdemokrater att massinvandringen skall fortsätta och inte minska som Stefan Löfven har meddelat.

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...nitar-stormakt

Hoppas länken funkar,annars finns artikeln på Aftonbladet.

Vad anser du, skall Sverige vara en humanitär stormakt?

Får vi plats med fler, framförallt på arbetsmarknaden, 600 000 väntas vara arbetslösa snart.

Godhetsknarkandet är viktigare än konsekvenserna för samhället för dessa sossar anser jag.

Vad tycker du?

Vänliga hälsningar Lotus3.

Jag tror sossarnas plan är att fram till valet ha en bred parlamentarisk överenskommelse om migrationen. Extra viktigt är att M ingår. Poängen med detta är att de då hoppas neutraliserat frågan, då det är trots allt en mycket laddad fråga som medfört splittring i partiet samt medfört stora väljarförluster till SD.

Att inte ha ett volymmål tror jag S bedömmer som bättre då i sådana fall kommer få enklare att bolla lite med siffrorna vid speciella händelser. Detta för att mildra kritik genom att blidka potentiella samarbetspartier på vänsterkanten och mitten, liksom minst lika viktigt - media.
Citera
2020-07-04, 18:01
Medlem
Genomför en noga kontrollerad folkomröstning (utan fusk) och se vad folk vill ha. Jag är väldigt säker på att detta experiment om att vara en humanitär stormakt står majoriteten upp över öronen i dagsläget. Det egna folket ska komma först. Svårare än så är det inte. Det är inte mitt eller Ditt ansvar att försörja resten av världen.
Citera
2020-07-05, 01:52
Medlem
-GGs avatar
Detta är helt sinnessjukt.

Någon sosse föreslår ett asyltak, och genast dagen efter har 250 sossar skrivit (under på) en artikel och fått den publicerad om hur omöjligt/fel det är, och kräver mer invandrare.

Kan något existera i detta jävla land förutom invandring och att invandrare gnäller!
Svenskar är helt bortglömda.
Citera
2020-07-05, 02:27
Medlem
Odovacers avatar
Jag är rädd att sossarna ska kommunicera att de avser minska invandringen drastiskt, få folk att rösta på dem med detta löfte, men att det som vanligt inte betyder något sedan. Hoppas det här gängen fortsätter lobba för massinvandring fram till 2022 och är tydliga med s-kopplingen.
Citera
2020-07-05, 14:50
Medlem
psaks avatar
Är det verkligen 'humanitär stormakt' att ösa in invandrare i den här omfattningen utan att bry sig ett piss om hur det påverkar mottagarlandet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in