Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-07-03, 11:19
  #1
Medlem
Är det ? Om man använder 3 gånger så mycket pulver en rekommendation på kannan och dricker lite då och då under dagen tills kannan är slut ? Eller är det nyttigt och kan det hjälpa vid en nyttig vegansk detox ?


Mvh .
Citera
2020-07-03, 11:37
  #2
Medlem
sicmusss avatar
Starkt kaffe är nog nyttigt om du dricker långsamt och njuter ansvarsfullt.
Citera
2020-07-03, 11:49
  #3
Medlem
Hallsakaefts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HCHANNELH
Är det ? Om man använder 3 gånger så mycket pulver en rekommendation på kannan och dricker lite då och då under dagen tills kannan är slut ? Eller är det nyttigt och kan det hjälpa vid en nyttig vegansk detox ?


Mvh .

Nyttig och vegansk kan inte användas i samma mening
Citera
2020-07-03, 11:53
  #4
Medlem
f30malmos avatar
Jag tror inte det är så farligt, mer än om man sover sämre av det.

Jag dricker betydligt mer koffein än så. Skulle väl vara om man har anlag för hjärtkärlsjukdomar det kan vara lite onödigt.
Citera
2020-07-03, 12:02
  #5
Medlem
Amazon-mannens avatar
Är det vanligt jäkla bryggkaffe du doserar x 3 är det väl den syrliga bittra smaken som blir jobbig.
Även mag/tarmsystemet lär ju protestera ..
Citera
2020-07-03, 12:04
  #6
Medlem
Det kommer ju inte vara vidare gott men knappast farligt. Får i mig betydligt mer kaffe än så under en dag.
Citera
2020-07-03, 13:26
  #7
Medlem
Jag vet inte hur mycket kaffe du dricker varje dag. Men jag brukar kolla i en väl använd kaffekopp ibland och tänka att det där är nog hur det ser ut numera i mina tarmar!

Dessutom så påverkar det nog levern.

Så jag skulle nog säga att det bästa du kan dricka varenda dag om du prompt något måste dricka. Så gör du bäst i att vända dig till rent vatten..

Vi är djur i grunden och vatten ger dig energi.

Drick kaffe en hel dag bara för o pröva, och sen kollar du hur det ser ut när du kissar. Det blir grymt orent.. Pröva dagen efter med att bara dricka vatten och sen jämför du resultaten.
Citera
2020-07-03, 13:33
  #8
Medlem
Varför överdosera kaffet, man väljer styrka genom rostningen?

En kanna över en dag är ju inte mycket men bättre att laga kaffe flera gånger om det ska vara gott.
__________________
Senast redigerad av KamratBlue 2020-07-03 kl. 13:36.
Citera
2020-07-03, 13:35
  #9
Medlem
Känns som att man kommer att skita kaffesump om man dricker så mycket av extremt starkt kaffe.
Citera
2020-07-03, 13:40
  #10
Medlem
Antivalents avatar
Byt till en starkare kaffesort kanske? Eller drick espresso.

Vad är syftet med denna konsumtion?
Citera
2020-07-03, 17:34
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Byt till en starkare kaffesort kanske? Eller drick espresso.

Vad är syftet med denna konsumtion?
Hälsa och detox ? Sen kan det riva i halsen på ett sätt som kan vara behagligt också .
Citera
2020-07-03, 18:41
  #12
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HCHANNELH
Hälsa och detox ? Sen kan det riva i halsen på ett sätt som kan vara behagligt också .

Hälsosamt är det knappast. Tänkte du detoxa genom att inmundiga mer gifter? :S
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback