2020-07-02, 22:01
Medlem
citizenzeros avatar
Hej!

Jag tyckte att det skulle vara en intressant idé för en tråd som tar upp detta ämne, nämligen lögnerna vi drar i vår vardag. För att dölja sitt bruk/missbruk av diverse substanser.

Det kan vara en enkel lögn som att du har sovit dåligt och det är därför du ser sliten ut på Måndag morgon. Inte för att du har tjackat hela helgen.

Jag hoppas att ni förstår poängen.

Jag kan börja:

Jag har semester nu och chefen undrade i förbifarten vad jag hade för planer. Jag hade inte mage nog att säga som det var, att jag hade bunkrat med amfetamin, hasch och lite Benzo. Istället sa jag att jag inte har några planer utan bara ska "ta det lugnt".

En liten vardaglig lögn.

Detta kan ju bli lite utav en bikt-tråd för den som vill.

Vilka lögner angående ditt drogbruk har du dragit idag?
Citera
2020-07-02, 22:52
Medlem
Ja, när man kommer till jobbet på måndagmorgon och kollegorna frågar vad fan man har gjort under helgen, för man ser helt jävla förstörd ut så brukar jag skylla på dålig sömn. Men egentligen har man dragit i sig en jävla massa linor, tagit någon E och sovit typ 8h sen fredagsmorgon...Tror kollegorna fattar att jag ljuger men vad fan gör det
Citera
2020-07-02, 22:59
Medlem
FuGeeLalas avatar
Ljuger aldrig. Undviker bara att säga sanningen beroende på situation!
Citera
2020-07-02, 23:06
Medlem
Apansiktets avatar
Jag använder knark ansvarsfullt vilket i min mening innebär att det inte går ut över jobbet. En joint efter varje avslutat arbetspass och ett par till under kvällen. Sedan fyller jag på med amfetamin under arbetspassen för att inte verka trött. Oxy blir det på helgerna mest för att inte bygga en sjuk tolerans men även för att jag får seriösa minnesluckor av skiten, tar ca 70mg per dos och ca 4 doser per fre-lör. Den första fredagen i månaden tar jag MDMA och återhämtar mig dagarna efter inför nästa arbetsvecka. Sen blir det ju kokain nästan varje fredag och lördag och lsd varje gång jag känner att toleransen borde vara borta, kör flytande form och 4 droppar á 100mg styck. Heroin blir det ibland om tjejen är borta och metamfetamin brukar jag köra galna race med, förut jobbade jag en hel vecka på meta utan en natts sömn mellan gångerna, fan sjukt! I fredags drack jag även alkohol samma minut som jag satte mig i bilen hem, har ett askfat där man brukar ha en mugghållare så blev en spliff också, helt sjukt att jag tog mig hem utan att bli stoppad för jag körde rakt genom stan för kunde inte hålla mig. Jag behöver dock inte ljuga om mitt bruk utan jag säger bara att jag är helnykterist eftersom jag jobbar med barn och det låter bäst så.
Citera
2020-07-02, 23:08
Medlem
makduis avatar
I min situation så måste jag ljuga hela tiden för att inte hamna på gatan.. den du
Citera
2020-07-03, 00:57
Medlem
Haha, ja... visst Du kör hårt ser jag, blir det inte lite tråkigt o veta exakt hur du ska punda kommande veckor, om inte månader?
Lite respekt ändå o lyckas sköta jobbet med det pundar schemat..
Ska jag klaga på nåt så skulle det väl vara att MDMA 1 gång i månaden kanske inte riktigt är det klokaste valet om man vill hålla sig på säkra sidan.
Men finns ju folk som kör bra mycket oftare än så

Citat:
Ursprungligen postat av Apansiktet
Jag använder knark ansvarsfullt vilket i min mening innebär att det inte går ut över jobbet. En joint efter varje avslutat arbetspass och ett par till under kvällen. Sedan fyller jag på med amfetamin under arbetspassen för att inte verka trött. Oxy blir det på helgerna mest för att inte bygga en sjuk tolerans men även för att jag får seriösa minnesluckor av skiten, tar ca 70mg per dos och ca 4 doser per fre-lör. Den första fredagen i månaden tar jag MDMA och återhämtar mig dagarna efter inför nästa arbetsvecka. Sen blir det ju kokain nästan varje fredag och lördag och lsd varje gång jag känner att toleransen borde vara borta, kör flytande form och 4 droppar á 100mg styck. Heroin blir det ibland om tjejen är borta och metamfetamin brukar jag köra galna race med, förut jobbade jag en hel vecka på meta utan en natts sömn mellan gångerna, fan sjukt! I fredags drack jag även alkohol samma minut som jag satte mig i bilen hem, har ett askfat där man brukar ha en mugghållare så blev en spliff också, helt sjukt att jag tog mig hem utan att bli stoppad för jag körde rakt genom stan för kunde inte hålla mig. Jag behöver dock inte ljuga om mitt bruk utan jag säger bara att jag är helnykterist eftersom jag jobbar med barn och det låter bäst så.
Citera
2020-07-03, 01:04
Medlem
g0dspirits avatar
Vad stora pupiller du har?
- jag var till ögonläkaren i förmiddags. Jag har ett brytningsfel och därav fick jag sån vätska en halvtimme innan undersökningen som utvidgar pupillerna. Det kunde hålla i sig upp till 12 timmar.

(tjackat som en jävla galning i 3 dygn och mega-runkat till helt sjuk porr dom 14 senaste timmarna. Haltar lätt pga skavsår överallt på skötet)
Citera
2020-07-03, 05:05
Medlem
Byxfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apansiktet
Sen blir det ju kokain nästan varje fredag och lördag och lsd varje gång jag känner att toleransen borde vara borta, kör flytande form och 4 droppar á 100mg styck. Jag behöver dock inte ljuga om mitt bruk utan jag säger bara att jag är helnykterist eftersom jag jobbar med barn och det låter bäst så.

Ja jävlar. 4000μg LSD. Förstår varför du "måste vänta tills toleransen har gått ur ordentligt" innan du tar det igen.

Hur lång tid tar det att nyktra till på det? Femton år?
Citera
2020-07-03, 08:01
Medlem
Apansiktets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxfucker
Ja jävlar. 4000μg LSD. Förstår varför du "måste vänta tills toleransen har gått ur ordentligt" innan du tar det igen.

Hur lång tid tar det att nyktra till på det? Femton år?
400μg totalt menade jag. Ja iaf 45 dygn.
Citera
2020-07-03, 13:02
Medlem
Zot^s avatar
Äter 10st olika mediciner ordinerat av läkare så om någon påpekar något så skyller jag bara på det. Det är dock sant i 95% av fallen.
Senast redigerad av Zot^ 2020-07-03 kl. 13:05.
Citera
2020-07-03, 13:20
Medlem
f30malmos avatar
Ingen har frågat någonsin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in